Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
|
| A4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït.
|
| A6 |
Capacitat per dissenyar i avaluar les mesures de protecció de la seguretat i la privacitat de sistemes operatius i servidors, i aplicacions i sistemes basats en computació distribuïda.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Té un mètode d'anàlisi que li permet identificar debilitats en la implementació d'esquemes criptogràfics i sap avaluar el seu impacte
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes de seguretat
Sap discutir la idoneïtat de cada proposta
| | A4 |
Comprèn els principals tipus d'esquemes criptogràfics
Comprèn les propietats dels blockchain
Coneix els principals estàndards criptogràfics actuals
Aplica les tècniques de xifrat
Comprèn l'ús de la criptografia en el món actual
Aplica tècniques de signatura
Aplica protocols avançats criptogràfics per garantir la seguretat de la informació
| | A6 |
Coneix el i aplica sistemes segurs de comunicació en entorns de computació distribuïda.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i l’afronta de manera activa.
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elabora un model realista que concreta tots els aspectes de la solució proposada.
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores.
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introduction to cryptology |
|
Mathematical Background |
|
Information-theoretic security and Computational security |
|
Secret-key cryptography. AES, MAC, Pseudorandom functions |
|
Hash functions. SHA2, HMAC. |
|
Key Management. DH key exchange |
|
Public-key encryption. RSA, ElGamal and OAEP |
|
Digital signatures. RSA-PSS, DSA and ECDSA |
|
Secure Multiparty Computation |
|
Cryptocurrencies. Bitcoin |
|
Quantum-resistant cryptography |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
24 |
33.5 |
57.5 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
5 |
7 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
The first session introduces the subject, describing the objectives, schedule, and how the course will be assessed. |
Sessió Magistral |
The teacher explains the units of the course. |
Presentacions / exposicions |
The students have to prepare a presentation related to the subject contents.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Problem solving, exercises |
Treballs |
The students have to perform two practical works.
The first practical work comprises the first part of the course.
The second practical work comprises the second part of the course.
The practical works are individual.
|
Atenció personalitzada |
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
Lecture:
The students can ask questions related to the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle. |
Descripció |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
Lecture:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Students have to perform an oral presentation of the second practical work.
They must obtain a minimum of five to pass the course.
|
10 |
Treballs |
|
Students have to perform two practical works.
The first practical work comprises the first units of the course. It consists on a list of exercises that have to be solved individually.
The second practical work comprises the second part of the course. It is the analysis of a product or service using cryptography (cloud, social networks, messaging apps,...) or a scientific paper.
Practical works are individual.
Both practical works have the same weight, i.e. a 35% each of them.
Students have to obtain at least 3.5 in each of the practical works to pass the subject.
|
70 |
Proves de desenvolupament |
|
The students have to conduct a written test.
Passing this test is required to pass the course.
|
20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Students who do not pass the subject in the continuous assessment have to carry out a test on the second call. This test will cover all the units of the course. In order to pass the course, students must have a minimum of five out of ten. |
Bàsica |
J. Katz and Y. Lindell, Introduction to Modern Cryptography, 2nd Edition, CRC, 2015
K.M. Martin, Everyday Cryptography, 2nd Edition, Oxford, 2017
|
|
Complementària |
N. Smart, Cryptography made Simple, 3rd Edition, Springer, 2015
H. Delfs, H. Knebl, Introduction to Cryptography, Third edition, Springer, 2015
A.J. Menezes, P.van Oorschot, and S. A. Vanstone, The Handbook of Applied Cryptography, CRC Press, 1997
J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí,, Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic, EdiUOC, 1999
N.P. Smart, V. Rijmen, M. Stam, B. Warinschi and G. Watson, Study on Cryptographic Protocols, European Union Agency for Network and Information Security (ENISA), 2014
N. P. Smart, V. Rijmen, B. Gierlichs, K. G. Paterson, M. Stam, B. Warinschi and G. Watson , Algorithms, Key Size and Parameters Report-2014, European Union Agency for Network and Information Security (ENISA), 2014
P. van Oorst, Computer security and the internet, , Springer, 2021
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROTECCIÓ DE LA PRIVADESA/17685107 | SEGURETAT MULTIMÈDIA/17685207 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|