Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
|
| A4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït.
|
| G1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
| G2 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitza els problemes i les seves causes des d'un enfocament global i de mitjà i llarg termini.
| | A4 |
Analitza la seguretat dels sistemes informàtics així com l'origen i impacte d'atacs i intrusions a aquests sistemes.
| | G1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | G2 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i l’afronta de manera activa.
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elabora un model realista que concreta tots els aspectes de la solució proposada.
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l’equip.
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT7 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant URV.
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Imatge digital forense |
|
2. Identificació de la càmera digital |
|
3. Ocultant missatge en documents multimedia: Esteganografia |
|
4. Imatges generades per ordinador |
|
5. Ordinador forense |
|
6. Xarxa forense |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Treballs |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
25 |
37.5 |
62.5 |
Fòrums de debat |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de les eines i conceptes bàsics a utilitzar en l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació de les pràctiques realitzades |
Treballs |
Realització d'exercicis que treballen els continguts que es van presentant al llarg del curs |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Els estudiants han de preparar els temes del curs. |
Fòrums de debat |
Compartir preguntes amb el professor i els companys en el Fòrum. Qualsevol, mestre o companys, pot respondre a les preguntes.
La col·laboració entre ells és part del procés d'aprenentatge. |
Atenció personalitzada |
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor en horaris de consulta o via correu electrònic |
Descripció |
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor en les hores de consulta o bé a partir de correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació de les pràctiques del curs |
20 |
Treballs |
|
Exercicis que es van desenvolupant al llarg del curs a les sessions de laboratori |
80 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Warren G. Kruse II, Jay G. Heiser , Computer Forensics: Incident Response Essentials, Addison Wesley , 2001
Bill Nelson, Amelia Phillips, Christopher Steuart , Guide to Computer Forensics and Investigations , Cengage Learning, 4t Edition , 2009
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|