Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
|
| A3 |
Capacitat de comprendre i saber aplicar el funcionament i l’organització d'Internet, les tecnologies i els protocols de xarxes de nova generació, els models de components, programari intermediari i serveis.
|
| A6 |
Capacitat per dissenyar i avaluar les mesures de protecció de la seguretat i la privacitat de sistemes operatius i servidors, i aplicacions i sistemes basats en computació distribuïda.
|
| G2 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Dissenya i implementa un projecte d'integració de sistemes d'informació heterogenis.
Dissenya i resol d'un problema obert de sistemes distribuïts que implica tecnologies no estudiades en l'assignatura.
| | A3 |
Dissenya una aplicació distribuïda basada en tecnologies de components programari.
Dissenya una arquitectura distribuïda basada en serveis middleware i arquitectures orientades a serveis.
| | A6 |
Dissenya, implementa i avalua un sistema de computació distribuïda basat en tecnologies de Cloud Computing.
| | G2 |
Modela formalment un sistema distribuït utilitzant processos estocàstics.
Simula i avalua algoritmes distribuïts per verificar el seu correcte funcionament enfront d'errors i la seva tolerància a fallades.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Gestiona i comunica informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
| | CT2 |
Formula valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació.
| | CT4 |
Treballa en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunica idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Fonaments d'arquitectures distribuïdes |
1.1. Conceptes bàsics de sistemes distribuïts: escalabilitat, consistència, abstraccions bàsiques i algoritmes.
1.2. Exemples d'arquitectures usades per les grans companyies d'Internet per a la construcció de sistemes distribuïts. |
2. Mètodes formals i algoritmes de sistemes distribuïts segurs |
2.1. Models arquitecturals de sistemes distribuïts.
2.2. Models d'interacció, tolerància a fallades i seguretat. |
3. Simulació, experimentació i validació de sistemes distribuïts segurs |
3.1. Disseny i implementació sistemes distribuïts reals.
3.2. Avaluació dels problemes de seguretat en sistemes distribuïts mitjançant estudis de casos reals. |
4. Disseny i desenvolupament de middleware adaptatiu segur |
4.1. Reptes i tasques en el disseny de middleware per a aplicacions distribuïdes.
4.2. Problemes comuns i requeriments de seguretat per middleware. |
5. Sistemes de gran escala (Cloud, P2P) |
5.1. Introducció als sistemes P2P.
5.2. Cloud computing.
5.3. Cloud storage. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
14 |
22.5 |
36.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
9 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, descrivint el temari, bibliografia, metodologia de treball, mecanisme d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica per part del professor dels continguts de l’assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d’exercicis pràctics usant les TIC i guiades pel professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentació i resolució de problemes relacionats amb els exàmens de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Presentació del treball pràctic realitzat al final del quadrimestre o d'un article de recerca. |
Atenció personalitzada |
Ajuda personalitzada per aclarir els dubtes sobre els conceptes teòrics i per resoldre exercicis pràctics utilitzant tecnologies de sistemes distribuïts. |
Descripció |
Ajuda personalitzada per aclarir els dubtes sobre els conceptes teòrics i per resoldre exercicis pràctics utilitzant tecnologies de sistemes distribuïts. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització en equip d’exercicis pràctics usant les TIC. Es farà una presentació oral |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Preguntes i exercicis sobre els continguts teòrics de l'assignatura |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria tindrà els mateixos components que la primera. |
Bàsica |
George Colouris, Distributed Systems: Concepts and Design, 5th Revised edition, 2011, Addison-Wesley Educational Publishers Inc;
Nancy Lynch, Distributed Algorithms, 1996, Morgan Kaufmann
Ralf Steinmetz, Klaus Wehrle, Peer-to-Peer Systems and Applications, 2005, Springer
Thomas Erl, Cloud computing design patterns, 2015, Prentice Hall
William Stallings, Computer security: principles and practice, 2015, Pearson Education
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|