Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Integrate the fundamental technology, applications, services and systems of Computer Security and Artificial Intelligence,in a broader, multidisciplinary context.
|
| A5 |
Analyse the information needs considered in an environment and execute all stages of the construction process of a secure information system.
|
| A8 |
Design and develop computer systems, applications and services for the protection of privacy and information security in ubiquitous systems.
|
| A11 |
Conceptualise, design, develop and evaluate the person-computer interaction of computer products, systems, applications and services using advanced artificial intelligence techniques interaction.
|
| G1 |
Project, calculate and design products, processes and installations in the areas of Computer Security and Artificial Intelligence
|
| G2 |
Perform mathematical modelling, calculation and simulation in company technology and engineering centres, particularly in tasks of research, development and innovation in the areas of Computer Security and Artificial Intelligence
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Analitza els problemes i les seves causes des d'un enfocament global i de mitjà i llarg termini.
Integra dispositius computacionals en escenaris on es trobi localitzat l'ésser humà.
| | A5 |
Identifica els components d'un problema de presa de decisions i saber decidir el tipus de model de presa de decisions més adequat.
| | A8 |
Aplica les tecnologies de la informació i les comunicacions als entorns de computació ubiqua.
| | A11 |
Integra dispositius computacionals en escenaris on es trobi localitzat l'ésser humà.
| | G1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | G2 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction and legal aspects of Ubiquitous Computing (Ubicomp) |
1. Introduction and legal aspects of Ubiquitous Computing (Ubicomp) 1.1. Basic privacy principles
1.2. User profiling
1.3. Ubicomp privacy and security challenges
|
2. Data collection and sensors |
2.1. Introduction to computer sensors
2.2. Sensor APIs
2.3. Wireless Sensor Networks
|
3. Data transfer and networks |
3. Data transfer and networks
3.1. Short Range Communication: NFC, Bluetooth, …
3.2. Long Range Communication: WiFi, WiMAX, LTE, …
|
4. Knowledge representation, data mining and semantical integration |
4.1. Data Filtering and?Preprocessing
4.2. Data Storage
4.3. Data Analysis
|
5. Human-computer interaction |
5.1. Basics of HCI
5.2. Prototyping
5.3. Natural User Interfaces
|
6. Mobile computing |
|
7. Ubiquitous Computing Applications |
7. Ubiquitous Computing Applications 7.1. Personal level: Telemedicine, Quantified self, …
7.2. Home level: Domotics, …
7.3. City level: Smartcities, urban computation, citizen science, …
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Presentations / expositions |
|
0.8 |
1.2 |
2 |
Material reading and studying |
|
17 |
23.5 |
40.5 |
Assignments |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Forums of discussion |
|
0.2 |
0.3 |
0.5 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura |
Presentations / expositions |
Presentacións orals de temes relacionats amb l'assignatura. |
Material reading and studying |
Treball de l'alumne amb els continguts de l'assignatura amb supervisió del professor. |
Assignments |
TIC Els alumnes fan exemples guiats d'aplicació dels conceptes teòrics. També es fan activitats que requereixen la comprensió dels conceptes teòrics per part de l'alumne per al seu correcte desenvolupament.
Posteriorment els alumnes hauran de dissenyar un prototip d'un projecte relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Forums of discussion |
Participació al fòrum de l'assignatura |
Personal tuition |
Suport i resolució de dubtes |
Description |
L'atencio personalitzada es realitzarà de manera presencial en l'horari d'atenció a l'alumne dels professors en el despatx del professor de teoria o de pràctiques. També es farà atenció no presencial mitjançant les eines de comunicació síncrona i asincrona que proporciona moodle. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / expositions |
|
Presentacions orals de temes relacionats amb l'assignatura |
20% |
Assignments |
|
Pràctiques de l'assignatura |
60% |
Objective multiple-choice tests |
|
Proves per avaluar els coneixements teòrics de l'assignatura |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
|
Adam Greenfield, Everyware: The Dawning Age of Ubiquitous Computing, NewRiders, 2010 Mike Kuniavsky, Smart Things:Ubiquitous Computing User Experience Design, Morgan Kaufmann, 2010 Cuno Pfister, Getting Started with the Internet of Things, Maker Media,Inc, 2011 Rolf H. Weber, Internet ofThings: Legal Perspectives, Springer, 2010 |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|