DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ I EMPRENEDORIA EN SEGURETAT I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL Codi 17685203
Ensenyament
Eng. de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
SOLANAS GÓMEZ, AGUSTÍN
MARTÍNEZ BALLESTÉ, ANTONI
Adreça electrònica
Professors/es
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura tracta de com és d'important la recerca i com aquesta pot beneficiar la societat.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
 A2 Capacitat per dirigir projectes de recerca, desenvolupament i innovació en empreses i centres tecnològics, orientats a la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, garantint la seguretat per a les persones i béns, la qualitat final dels productes i la seva homologació.
 G3 Capacitat per aplicar els principis de l'economia i de la gestió de recursos humans i projectes, així com la legislació, regulació i normalització de la informàtica. Específicament en els camps de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Escriu en grup un article científic tipus survey.
Demostra la validesa d'una solució o millora plantejada.
Publicita la investigació en el camp de les tecnologies de la informació.
 A2 Distingeix els entorns en què es realitza la investigació.
Analitza els recursos econòmics, humans i materials necessaris per a la consecució d'un projecte d'investigació.
Planifica les tasques en què es descompon un projecte d'investigació.
Aplica tècniques de direcció i control de projectes.
Vehicula la relació entre universitat, empresa i societat.
 G3 Dissenya el pla de negoci d'una empresa de base tecnològica.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Comunica idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupa habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplica els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Fent recerca
Descrivint la recerca
Publicació de la recerca
Projectes de recerca
Emprenedoria: de l'article a l'empresa

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
Resolució de problemes, exercicis
A1
A2
G3
CT5
5 7 12
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1
A2
G3
CT5
11.5 20 31.5
Treballs
A1
A2
G3
CT5
8.5 13.25 21.75
Fòrums de debat
A1
A2
G3
CT5
CT7
0.3 0.45 0.75
Atenció personalitzada
1.5 0 1.5
 
Proves orals
CT5
1.2 1.8 3
Proves objectives de tipus test
A1
A2
G3
CT6
CT7
1 1 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries El professor introduirà el curs i les seves metodologies. També es descriuran les tasques per aprovar l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Consistirà en la planificació d'una empres a partir d'una idea de recerca.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Treball de l'alumne amb els continguts de l'assignatura sota la supervisió del professor.
Treballs Consistiran, entre altres, en edició de documents en LaTeX i consulta de bases de dades.
Fòrums de debat Compartir preguntes amb el professor i els companys en el Fòrum. Qualsevol, mestre o companys, pot respondre a les preguntes.
Atenció personalitzada Els professors atendran consultes per correu electrònic, pel campus virtual o al despatx en hores convingudes.

Atenció personalitzada
Descripció
Els professors atendran consultes per correu electrònic, pel campus virtual o al despatx en hores convingudes.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A1
A2
G3
CT5
Els resultats de les activitats pràctiques es lliuraran al professor per tal que les avaluï. 65%
Proves orals
CT5
Proves orals 5%
Proves objectives de tipus test
A1
A2
G3
CT6
CT7
Proves objectives de tipus test 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Consulteu la guia de l'estudiant que el professor presentarà el primer dia de classe.


Fonts d'informació

Bàsica M. Cargill, Writing scientific articles, Willey, 2009
VVAA, The LaTeX wikibook, ,
C. Gattis, Business Plan Template: How to Write a Business Plan, Createspace, 2011

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent