DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) PLANIFICACIÓ I RAONAMENT APROXIMAT Codi 17685204
Ensenyament
Eng. de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
VALLS MATEU, AÏDA
Adreça electrònica aida.valls@urv.cat
hatem.abdellatif@urv.cat
Professors/es
VALLS MATEU, AÏDA
ABDELLATIF FATAHALLAH IBRAHIM MAHMOUD, HATEM
Web
Descripció general i informació rellevant Introducció a les tècniques de planificació com a mètode de resolució de problemes. Es veuran els tipus principals de planificadors i l'alumne haurà de ser capaç d'implementar un planificador per un problema concret. En la segona part es presentaran els conceptes bàsics de raonament aproximat, centrant-se ens els models de lògica difusa. S'explicarà el funcionament dels sistemes de regles difuses i l'alumne haurà de ser capaç de resoldre un cas concret. Si hi ha canvis degut a COVID-19, s'informarà al Moodle.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A9 Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel·ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel·ligents i sistemes basats en el coneixement.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A9 Representa coneixement aproximat i aplica mecanismes d'inferència sobre ell per resoldre problemes complexos.
Entén la complexitat inherent als algoritmes de planificació automàtica i l'evolució històrica de les diferents tècniques proposades en aquest camp.
Implementa mecanismes complexos de planificació automàtica i els aplica a la resolució de problemes específics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l’equip.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Sistemes experts amb raonament aproximat Models probabílistics.
Teoria de l'evidència.
Lògica difusa i raonament basat en regles difuses.
Introducció als mètodes de planificació. Llenguatge PDDL
Algoritme STRIPS
Planificadors lineals
Graphplan
MDP
Reinforcement Learning

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A9
CT2
CT4
10 15 25
Sessió Magistral
T9
14 24.5 38.5
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
A9
4 4 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Sessions de desenvolupament pràctic dels continguts, consistents en implementar els algorismes i mètodes estudiats.
Sessió Magistral Presentació i explicació dels continguts amb suport multimèdia.
Atenció personalitzada Els professors tindran un horari de consultes per atendre els dubtes dels estudiants, referents a qualsevol de les activitats del curs.
Si es creu adient, es dedicarà alguna de les hores de classe a atenció personalitzada.

Atenció personalitzada
Descripció
Els professors tindran un horari de consultes per atendre els dubtes dels estudiants, referents a qualsevol de les activitats del curs. Si es creu adient, es dedicarà alguna de les hores de classe a atenció personalitzada.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A9
CT2
CT4
Exercicis pràctics sobre els temes del curs. 40%
Proves objectives de preguntes curtes
A9
Preguntes i exercicis sobre els continguts del curs.
Caldrà superar 2 examens
60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Les proves que no es superin en primera convocatòria, es repetiran en segona convocatòria.

Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Russell, Norvig, Artificial Intelligence, a modern approach, Prentice-Hall, 2010
M. Ghallab, D. Nau, P. Traverso, Automated planning: theory and practice, elsevier/Morgan Hauffman, 2004
G. J. Klir, B. Yuan, Fuzzy sets and fuzzy logic: theroy and applications, Prentice-Hall, 1995

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent