Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel·ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel·ligents i sistemes basats en el coneixement.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Representa coneixement aproximat i aplica mecanismes d'inferència sobre ell per resoldre problemes complexos.
Entén la complexitat inherent als algoritmes de planificació automàtica i l'evolució històrica de les diferents tècniques proposades en aquest camp.
Implementa mecanismes complexos de planificació automàtica i els aplica a la resolució de problemes específics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Gestiona i comunica informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
| | CT2 |
Formula valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació.
| | CT4 |
Treballa en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Sistemes experts amb raonament aproximat |
Models probabílistics.
Teoria de l'evidència.
Lògica difusa i raonament basat en regles difuses.
|
Introducció als mètodes de planificació. |
Tècniques avançades de cerca amb planificació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Treballs |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
15.8 |
25.7 |
41.5 |
Fòrums de debat |
|
0.2 |
0.3 |
0.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves orals |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Treballs |
Sessions de desenvolupament pràctic dels continguts, consistents en implementar els algorismes i mètodes estudiats. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Presentació i explicació dels continguts amb suport multimèdia. Els estudiants han de preparar la matèria |
Fòrums de debat |
Compartir preguntes amb el professor i els companys en el Fòrum. |
Atenció personalitzada |
Els professors tindran un horari de consultes per atendre els dubtes dels estudiants, referents a qualsevol de les activitats del curs.
Si es creu adient, es dedicarà alguna de les hores de classe a atenció personalitzada.
|
Descripció |
Els professors tindran un horari de consultes per atendre els dubtes dels estudiants, referents a qualsevol de les activitats del curs.
Si es creu adient, es dedicarà alguna de les hores de classe a atenció personalitzada.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Exercicis pràctics sobre els temes del curs. |
60% |
Proves orals |
|
Explicació d'un exercici pràctic. És obligatòria superar l'entrevista personal amb una nota mínima de 5 per aprovar el curs. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Preguntes i exercicis sobre els conceptes explicats. Es demanarà una nota mínima per aprovar el curs. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les proves que no es superin en primera convocatòria, es repetiran en segona convocatòria. |
Bàsica |
Russell, Norvig, Artificial Intelligence, a modern approach, Prentice-Hall, 2010
M. Ghallab, D. Nau, P. Traverso, Automated planning: theory and practice, elsevier/Morgan Hauffman, 2004
G. J. Klir, B. Yuan, Fuzzy sets and fuzzy logic: theroy and applications, Prentice-Hall, 1995
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|