Type A
|
Code |
Competences Specific | | A10 |
Use and develop methodologies, methods, techniques, specific-use programmes, regulations and standards for graphic computing.
|
| A11 |
Conceptualise, design, develop and evaluate the person-computer interaction of computer products, systems, applications and services using advanced artificial intelligence techniques interaction.
|
| A12 |
Create and operate virtual environments, and create, manage and distribute multimedia content guaranteeing the protection of privacy and copyright by techniques of computer security and Artificial Intelligence.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A10 |
Identifica els models de representació de dades utilitzades en els sistemes gràfics
Classifica els models fa al seu àmbit d'aplicació
Valora els algoritmes necessaris per a la manipulació dels objectes que formen l'escena i la seva visualització
Identifica les representacions gràfiques òptimes per a cada tipus de dades
| | A11 |
Reconeix els elements que formen part de la interacció, tècniques i dispositius
Adapta el model d'interacció a la tipologia de dades visualitzats
| | A12 |
Reconeix les bases del disseny i la presentació de la informació
Valora els algoritmes de representació de dades científiques
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction to Computer Graphics Technologies |
1.1 Visualization basic principles
1.2 Introduction to graphical programming |
2. Scientific data visualization (SciVis) |
2.1 The visualization process
2.2 Data enconding: voxels, optimized structures
2.3 Visualization Techiniques: IVR, DVR |
3. Information visualization (InfoVis) |
3.1 Information design and presentation
3.2 Representing multivariate and temporal data
3.3 Representing hierarchical data
3.4 Representing graph data |
4. Integration of visualization in computer applications |
4.1 Interaction systems for visualizations
4.2 Graphical libraries for visualization and interaction |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Lecture |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
ICT practicals |
|
13 |
20 |
33 |
Presentations / expositions |
|
2 |
2 |
4 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective short-answer tests |
|
2 |
4 |
6 |
Extended-answer tests |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de les eines i conceptes bàsics a utilitzar en l'assignatura |
Lecture |
Presentació dels continguts |
ICT practicals |
Realització d'exercicis que treballen els continguts que es van presentant al llarg del curs |
Presentations / expositions |
Presentació de les pràctiques realitzades |
Personal tuition |
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor en horaris de consulta o via correu electrònic |
Description |
The student can talk with the professors at the hours scheduled at the professor's office, or send an email to arrange a specific time for personalized attention. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
ICT practicals |
|
Exercicis que es van desenvolupant al llarg del curs a les sessions de laboratori |
30 |
Presentations / expositions |
|
Presentació de les pràctiques del curs |
10 |
Objective short-answer tests |
|
Prova escrita sobre els conceptes treballats al llarg del l'assignatura |
30 |
Extended-answer tests |
|
Prova escrita sobre la practica desenvolupada |
30 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria suposa acabar i superar les parts pendents en la primera. Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen. |
Basic |
edited by Charles D. Hansen, Chris R. Johnson, The Visualization handbook , 2005, Elsevier-Butterworth Heinemann
Colin Ware, Information visualization : perception for design, 2004, Morgan Kaufmann
C. Chen, W. Härdle, A. Unwin , Handbook of data visualization , 2007, Springer
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|