DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) SISTEMES DE VISUALITZACIÓ I INTERACCIÓ Codi 17685206
Ensenyament
Eng. de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
GRANELL MARTORELL, CLARA
Adreça electrònica clara.granell@urv.cat
Professors/es
GRANELL MARTORELL, CLARA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Veure versió en anglès.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A10 Capacitat per utilitzar i desenvolupar metodologies, mètodes, tècniques, programes d'ús específic, normes i estàndards de computació gràfica.
 A11 Capacitat per conceptualitzar, dissenyar, desenvolupar i avaluar la interacció persona-ordinador de productes, sistemes, aplicacions i serveis informàtics mitjançant tècniques avançades d'intel·ligència artificial.
 A12 Capacitat per a la creació i explotació d'entorns virtuals, i per a la creació, gestió i distribució de continguts multimèdia garantint la protecció de la privacitat i els drets d'autor mitjançant tècniques de seguretat informàtica i Intel·ligència Artificial.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A10 Identifica els models de representació de dades utilitzades en els sistemes gràfics
Classifica els models fa al seu àmbit d'aplicació
Valora els algoritmes necessaris per a la manipulació dels objectes que formen l'escena i la seva visualització
Identifica les representacions gràfiques òptimes per a cada tipus de dades
 A11 Reconeix els elements que formen part de la interacció, tècniques i dispositius
Adapta el model d'interacció a la tipologia de dades visualitzats
 A12 Reconeix les bases del disseny i la presentació de la informació
Valora els algoritmes de representació de dades científiques
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i l’afronta de manera activa.
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elabora un model realista que concreta tots els aspectes de la solució proposada.
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
Sessió Magistral
A10
A11
A12
CT3
9 13.5 22.5
Pràctiques a través de TIC
A10
A11
A12
CT2
CT3
13 20 33
Presentacions / exposicions
A12
CT3
CT5
2 2 4
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
A11
A12
2 4 6
Proves de desenvolupament
A11
CT2
CT3
2 4 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de les eines i conceptes bàsics a utilitzar en l'assignatura
Sessió Magistral Presentació dels continguts
Pràctiques a través de TIC Realització d'exercicis que treballen els continguts que es van presentant al llarg del curs
Presentacions / exposicions Presentació de les pràctiques realitzades
Atenció personalitzada L'alumne es pot posar en contacte amb el professor en horaris de consulta o via correu electrònic

Atenció personalitzada
Descripció
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor en les hores de consulta o bé a partir de correu electrònic

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC
A10
A11
A12
CT2
CT3
Exercicis que es van desenvolupant al llarg del curs a les sessions de laboratori 10
Presentacions / exposicions
A12
CT3
CT5
Presentació de les pràctiques del curs 40
Proves objectives de preguntes curtes
A11
A12
Prova escrita sobre els conceptes treballats al llarg del l'assignatura 10
Proves de desenvolupament
A11
CT2
CT3
Prova escrita sobre la practica desenvolupada 40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria suposa acabar i superar les parts pendents en la primera.

Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Colin Ware, Information visualization : perception for design, 2004, Morgan Kaufmann
Edward Tufte, The Visual Display of Quantitative Information, 2nd,
Hadley Wickham, A layered grammar of graphics, ,
Stephen Few, Now you see it, ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent