DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) SEGURETAT MULTIMÈDIA Codi 17685207
Ensenyament
Eng. de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
PÀMIES ESTREMS, DAVID
Adreça electrònica alberto.blanco@urv.cat
david.pamies@urv.cat
Professors/es
BLANCO JUSTICIA, ALBERTO
PÀMIES ESTREMS, DAVID
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant <p> La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.</p><p>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: In this subject, the theoretical classes will be mixed scheduled lectures; that is to say, some of the students will attend in person in the classroom and others will simultaneously follow the class by video conference. As far as practical classes are concerned, some of the laboratory sessions will be done online. Multimedia Security deals with the protection of copyright and other related rights in the digital era.</p><div><br /></div><div>The course begins describing and characterizing multimedia contents, the related industry, and the associated threats, i.e. the problem of copyright protection in the Information Society. Then, we introduce the legal framework supporting Intellectual Property rights, Industrial Property rights, Copyright, and, as a related issue, Software Licenses. After the rights of the authors of multimedia content have been described, we will introduce Digital Rights Management tools, which are a collection of information security tools to manage the access rights to multimedia content. DRM tools can be categorized in two broad categories: copy protection tools and copy detection tools. - Copy protection tools include technologies that do not allow accessing to content or applications to unauthorized users. Authorized users are those who have purchased a legitimate copy of the product (or the access to the product). As a special case, we will explore protection tools specific to software and videogames. - Copy detection tools comprise the technologies that allow content distributors to identify illegally distributed content (multimedia fingerprinting) and to know who the legitimate owner of the content is (watermarking). </div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
 A4 Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït.
 G1 Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
 G2 Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Analitza els problemes i les seves causes des d'un enfocament global i de mitjà i llarg termini.
 A4 Dissenya sistemes que permetin la securització, l'accés condicional i la detecció de distribució il·legal de contingut multimèdia.
 G1 Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
 G2 Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i l’afronta de manera activa.
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elabora un model realista que concreta tots els aspectes de la solució proposada.
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT7 Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant URV.
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introduction 1-Definitions of Multimedia Content
2-Definitions of Information Security
3-Devices and systems
4-The Multimedia Industry
5-Threats
Intellectual Property, Copyright and Software Licenses 1-History of Intellectual Property Rights
2-Industrial Property
3-Copyright
3.1-Moral Rights
3.2-Economic Rights
4-Creative Commons
5-Software Licenses
Information Security and Digital Rights Management 1-General concepts of Information Security
2-Risk assessment
3-General protection mechanisms
4-Introduction to Digital Rights Management
4.1-Basic structure of a DRM system
5-Specific security requirements
6-Security tools and techniques used for DRM.
6.1-Copy prevention
6.2-Copy detection
Copy prevention 1-Cryptographic background
2-Multimedia encryption
2.1-Confidentiality of multimedia content
2.2-Access control
2.3-Cryptographic toolbox
2.4-The multimedia encryption paradigm
2.5-Multimedia encryption schemes
3-Broadcast encryption
3.1-Introduction
3.2-Toy example
3.3-Practical examples
4-DRM in Software and Videogames
4.1-Types of DRM in software and videogames
4.2-Software protection
Copy detection 1-Introduction
2-Multimedia Fingerprinting
3-Steganography
3.1-Introduction
3.2-Properties of steganography schemes
3.3-Types of steganographic protocols
3.4-Steganography methods
3.4.1-Preliminary methods
3.4.2-Substitution systems and bitplane tools
3.4.3-Transform domain techniques
3.4.4-Spread spectrum and information hiding
3.4.5-Statistical steganography
3.4.6-Distortion techniques
3.4.7-Cover generation techniques
3.5-Steganalysis
4-Watermarking
4.1-Introduction
4.2-History
4.3-Watermarking terminology
4.4-Properties of watermarking schemes
4.5-Classification of watermarking applications
4.6-Watermarking applications
4.7-Methods

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
Sessió Magistral
A1
A4
G1
G2
CT2
14 21.5 35.5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A1
A4
G1
CT2
CT3
CT4
CT5
11 11 22
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
A1
A4
CT7
2 5 7
Proves de desenvolupament
A1
A4
G1
G2
CT2
CT3
2 5 7
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries The first session introduces the subject, describing the objectives, schedule, and how the course will be assessed.
Sessió Magistral The teacher explains the units of the course.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques The students have to develop a DRM-protected video streaming service and a copy detection technique.

The first practical work is individual. The second practical work will be done in groups of two.

For the second practical work, if the health situation allows for it, the students will present their works in class. All works (techniques developed) compete between them. The best work obtains the best grade.
Atenció personalitzada Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms:

The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.

Lecture:

The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle. The students can be attended out of office hours either personally or through online meetings if they previously agree a meeting with the teacher.

Atenció personalitzada
Descripció

Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms: 


The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle. 

Lecture:  

The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle. The students can be attended out of office hours either personally or through online meetings if they previously agree a meeting with the teacher.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A1
A4
G1
CT2
CT3
CT4
CT5
The students have to develop a DRM-protected video streaming service and a copy detection technique.

The first practical work is individual. The second practical work will be done in groups of two.

For the second practical work, if the health situation allows for it, the students will present their works in class. All works (techniques developed) compete between them. The best work obtains the best grade.
40
Proves objectives de preguntes curtes
A1
A4
CT7
The students have to conduct a test via Moodle covering units 1 and 2.

Passing this test is required to pass the course.
10
Proves de desenvolupament
A1
A4
G1
G2
CT2
CT3
There is one written test at the end of the course. The test comprises units 3, 4 and 5.

A minimum score of 4 is is required to pass the course.
50
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students who do not pass the subject in the continuous assessment have to carry out a examination on the second call, and deliver the practice. The exam will consist of two parts, corresponding to the two parts of the course (first part: units 1 and 2 - second part: units 3 and 4 and 5). Each part is scored out of 10 points. The students have to obtain at least 4 in each of the parts to pass the examination, and the sum of the two parts must be greater than 10 points. The practice must have a minimum of five to pass the course. Otherwise, the students can no pass the course.

Students may not bring any electronic devices on the written tests.


Fonts d'informació

Bàsica William Rosenblatt, Digital Rights Management: Business and Technology, Hungry Minds Inc,U.S., 2002
Jessica Litman, Digital Copyright: Protecting Intellectual Property on the Internet, Prometheus Books , 2000
Stefan Katzenbeisser, Fabien A. P. Petitcolas, Information Hiding techniques for steganography and digital watermarking, Artech House , 2000
Ingemar Cox, Matthew Miller, Jeffrey Bloom and Jessica Fridrich, Digital Watermarking and Steganographt, Morgan Kaufmann, 2007
Mauro Barni and Franco Bartolini, Watermarking Systems Engineering: Enabling Digital Assets Security and Other Applications, Dekker, 2007
Rainer Böhme, Advanced Statistical Steganalysis , Springer, 2010
Anjan Kumar Payra, Steganology for the Computer Forensics Examiners: Steganography,Steganalysis,Sterilization techniques for security issues, LAP LAMBERT Academic Publishing, 2013

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
PROTECCIÓ DE LA PRIVADESA/17685107

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
CRIPTOLOGIA I SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ/17685101
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent