Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
|
| A4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït.
|
| G1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
| G2 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitza els problemes i les seves causes des d'un enfocament global i de mitjà i llarg termini.
| | A4 |
Dissenya sistemes que permetin la securització, l'accés condicional i la detecció de distribució il·legal de contingut multimèdia.
| | G1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | G2 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formula valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resol problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballa en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunica idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
| | CT7 |
Aplica els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introduction |
1-Definition
2-Multimedia contents
3-Multimedia industry
4-Devices and systems
5-Threats |
Copyright |
1-Definition
2-History
3-Protection
4-Works protected
5-Rights
6-Infringiment
7-Copyleft
8-Creative Commons
9-Software licenses
10-Laws
11-Technologies |
Digital Rights Management (DRM) |
1-Definition
2-Basic structure of a DRM system
3-Copy prevention
4-Copy detection
5-Examples of DRM |
Copy prevention |
1-Multimedia encryption
1.1-Confidentiality of multimedia content
1.2-Access control
1.3-Cryptographic toolbox
1.4-The multimedia encryption paradigm
1.5-Multimedia encryption schemes
2-Key management for multimedia access and distribution
2.1-Conditional access systems: satellite, cable and terrestrial distribution
2.2-Examples
2.2.1-DVB
2.2.2-VoIP
2.2.3-Skype
3-Broadcast encryption
3.1-Introduction
3.2-Toy example
3.3-Practical examples |
Copy detection |
1-Introduction
2-Steganography
2.1-Introduction
2.2-Properties of steganography schemes
2.3-Types of steganographic protocols
2.4-Steganography methods
2.4.1-Preliminary methods
2.4.2-Substitution systems and bitplane tools
2.4.3-Transform domain techniques
2.4.4-Spread spectrum and information hiding
2.4.5-Statistical steganography
2.4.6-Distortion techniques
2.4.7-Cover generation techniques
3-Steganalysis
4-Watermarking
4.1-Introduction
4.2-History
4.3-Watermarking terminology
4.4-Properties of watermarking schemes
4.5-Classification of watermarking applications
4.6-Watermarking applications
4.7-Methods
5-Fingerprinting
5.1-Introduction
5.2-Terminology
5.3-Examples of fingerprinting
5.4-Properties
5.5-Fingerprinting schemes
5.5.1-Collusion secure fingerprinting
5.5.2-Traitor tracing |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Fòrums de debat |
|
0.2 |
0.3 |
0.5 |
Treballs |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
16 |
23.5 |
39.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
0.8 |
1.2 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
The first session introduces the subject, describing the objectives, schedule, and how the course will be assessed. |
Fòrums de debat |
The students can share their questions with the teacher and their mates in the Forum. The teacher or any student can reply the questions.
The collaboration between them is part of the learning process. |
Treballs |
ICT practicals
The students have to perform two practical works.
The first practical work comprises the units 3 and 4, and the second the unit 5.
The practical works can be performed individually or in a group of two students. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
According to the course schedule, students have to prepare the units of the course.
The course schedule defines when the units begin and end, i.e. students have the assignment to study the unit during this period.
If students have some question about the units, they can send them to the teacher (e-mail or Forum) or to their mates (Forum). |
Atenció personalitzada |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
Lecture:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle. |
Descripció |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
Lecture:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
The students can be attended out of office hours if they previously agree a meeting with the teacher. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
The students have to perform two practical works.
The first practical work comprises the units 3 and 4, and the second the unit 5.
The practical works are individual.
Both practical works have the same weight, i.e. a 40% each of them.
Passing both practical works is required to pass the course, i.e. the students have to obtain at least 5 in each of the practical works to pass the subject. |
80 |
Proves orals |
|
The students have to conduct an oral test of the subject (units 1, 2, 3, 4 and 5).
The test is conducted via Skype or other appropriate technology.
Passing the test is required to pass the course. |
10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
The students have to conduct a written test of the units 1 and 2.
Passing this test is required to pass the course. |
10 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
William Rosenblatt, Digital Rights Management: Business and Technology, Hungry Minds Inc,U.S., 2002
Jessica Litman, Digital Copyright: Protecting Intellectual Property on the Internet, Prometheus Books , 2000
Stefan Katzenbeisser, Fabien A. P. Petitcolas, Information Hiding techniques for steganography and digital watermarking, Artech House , 2000
Ingemar Cox, Matthew Miller, Jeffrey Bloom and Jessica Fridrich, Digital Watermarking and Steganographt, Morgan Kaufmann, 2007
Mauro Barni and Franco Bartolini, Watermarking Systems Engineering: Enabling Digital Assets Security and Other Applications, Dekker, 2007
James F. Ransome and John R. Rittinghouse, Voice over Internet Protocol (VoIP) Security, Digital Press, 2004
Rainer Böhme, Advanced Statistical Steganalysis , Springer, 2010
Anjan Kumar Payra, Steganology for the Computer Forensics Examiners: Steganography,Steganalysis,Sterilization techniques for security issues, LAP LAMBERT Academic Publishing, 2013
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PROTECCIÓ DE LA PRIVADESA/17685107v |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CRIPTOLOGIA I SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ/17685101v |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|