Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE2 |
Concebre i implementar arquitectures de distribució i emmagatzematge d'energia en el vehicle elèctric.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE2 |
Analitza el comportament estacionari dels convertidors de la cadena de distribució d'energia d'un vehicle elèctric
Coneix les característiques principals de la màquina elèctrica del sistema de propulsió
Sap dissenyar la cadena de distribució d'energia d'un vehicle elèctric
Sap modelar les interaccions entre el convertidor de potència, la màquina elèctrica i dinàmica del vehicle
Verifica les especificacions del disseny de la cadena de distribució d'energia per simulació
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Recognise the situation as a problem in a multidisciplinary, research or professional environment, and take an active part in finding a solution
Follow a systematic method with an overall approach to divide a complex problem into parts and identify the causes by applying scientific and professional knowledge
Design a new solution by using all the resources necessary and available to cope with the problem
Draw up a realistic model that specifies all the aspects of the solution proposed
Assess the model proposed by contrasting it with the real context of application, find shortcomings and suggest improvements
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Topic 0 Introduction
|
0.1. Course presentation of the subject
0.2. Moodle
0.3. Assessment
0.4. Bibliography
0.5. Study program of the course
0.6. Consulting hours
|
Topic 1 Power distribution architectures in electric and hybrid vehicles.
|
1.1. Classification and main vehicle characteristics according to their degree of electrification.
1.2. Power distribution architectures in electric vehicles according to their degree of electrification.
1.3. Power distribution architectures in hybrid vehicles.
|
Topic 2 Vehicle mechanical model.
|
2.1 Forces acting in a vehicle.
2.2 Dynamic model of a vehicle.
2.3 Example of calculation of the tractive force.
|
Topic 3: Fundamentals of propulsion, power transmission and brake system of an electric/hybrid vehicle.
|
3.1 Sizing of the traction system in electric and hybrid vehicles.
3.2 Power transmission in electric and hybrid vehicles.
3.3 Braking and energy recovery in electric and hybrid vehicles.
|
Topic 4 Power converters for automotive.
|
4.1 Bidirectional converters.
4.2 Power converters with galvanic isolation.
4.3 Inverters
4.4 Interleaving mode in power converters.
|
Topic 5 Power semiconductors and passive components in automotive.
|
5.1 Power semiconductors. Trends in power semiconductors.
5.2 Passive components.
|
Topic 6 Modelling and simulation of electric vehicles
|
6.1 Modelling and sizing of the power traction system.
6.2 Modelling and sizing of the storage system.
6.3 Interaction between the different blocks of the electrical architecture.
6.4 Standard conduction cycles (ECE, US EPA ,…)
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Lecture |
|
4 |
4 |
8 |
Presentations / oral communications |
|
1 |
2 |
3 |
Problem solving, exercises |
|
0 |
5 |
5 |
Reading written documents and graphs |
|
0 |
26 |
26 |
Assignments |
|
0 |
15 |
15 |
Webconferencing |
|
0 |
7.5 |
7.5 |
Webinairs |
|
0 |
2 |
2 |
Personal attention |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Multiple-choice objective tests |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura en aula ordinària. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius. |
Presentations / oral communications |
Defensa oral del projecte integrador realitzat pels alumnes. |
Problem solving, exercises |
Lliurament de problemes a través del campus virtual. |
Reading written documents and graphs |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Assignments |
Projecte integrador en el qual els estudiants aplicaran els conceptes estudiats durant el curs. El projecte tractarà del disseny per simulació d'una arquitectura elèctrica d'un vehicle híbrid / elèctric. Es realitzarà en grups de 2 a 4 alumnes. |
Webconferencing |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Webinairs |
Xerrades, taules rodones i exposicions centrades en temes específics realitzades per experts en l'àmbit, per aprofundir en el coneixement de determinades matèries mitjançant webconferència o altres eines. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per facilitar-ne la consulta posterior. |
Personal attention |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden respondre entre ells amb la supervisió dels professors. |
Description |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden respondre entre ells amb la supervisió dels professors. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / oral communications |
|
Defensa oral del projecte integrador realitzat pels alumnes. Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
20 |
Problem solving, exercises |
|
Lliurament de problemes a través del campus virtual. Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
15 |
Assignments |
|
Projecte integrador en el qual els estudiants aplicaran els conceptes estudiats durant el curs. El projecte tractarà del disseny per simulació d'una arquitectura elèctrica d'un vehicle híbrid / elèctric. Es realitzarà en grups de 2 a 4 alumnes.
Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
25 |
Multiple-choice objective tests |
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Els estudiants seleccionen una resposta entre un nombre limitat de possibilitats.
Aquesta activitat és obligatòria per poder aprovar l'assignatura. |
40 |
Others |
|
Es valora la participació constructiva en les classes i al Campus Virtual. |
|
|
Other comments and second exam session |
Per aprovar l'assignatura és obligatori fer totes les activitats, treballs i proves mixtes que s'escaiguin. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 55 %. Durant la realització de les proves els alumnes no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. Durant la realització de les proves tampoc es podrán utilitzar calculadores programables. |
Basic |
M. Ehsani, Y. Gao, S. Longo, K. Ebrahim, Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles, 3rd Edition,
I. Husain, Electric and Hybrid Vehicles: Design Fundamentals, 2nd Edition,
J. M. Miller, Propulsion Systems for Hybrid Vehicles, 2nd Edition,
R. W. Erickson, D. Maksimovic, Fundamentals of Power electronics, 2nd Edition,
A. Lidow, J. Strydom, M. de Rooij, D. Reusch, GaN Transistors for Efficient Power Conversion, ,
B. J. Baliga, Wide Bandgap Semiconductor Power Devices: Materials, Physics, Design and Applications, ,
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
POWER ELECTRONICS LABORATORY/17695111 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
ENERGY STORAGE AND CONVERSION/17695105 | MODELLING AND CONTROL OF SWITCHING CONVERTERS/17695108 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|