Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | FB3 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| FB3 |
Comprèn la correspondència existent entre els elements fonamentals dels llenguatges d'alt nivell i els elements del llenguatge màquina que donen suport.
Comprèn el funcionament d'un sistema operatiu com a gestor de recursos dels sistemes informàtics.
Utilitza els recursos que proporciona un sistema operatiu des de la interfície d'usuari.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Coneix el paper de la informàtica en els àmbits industrials i socioeconòmics.
Coneix els diferents components d'un sistema informàtic compost per maquinari i programari.
Comprèn el funcionament, les interrelacions i l'estructura de nivells d'un computador.
Analitza circuits lògics combinacionals.
Analitza circuits lògics seqüencials.
Sintetitza màquines d'estats finits bàsiques.
Comprèn l'organització i el funcionament de subsistemes de l'arquitectura Von Neumann: processador, memòria, i entrada / sortida.
Comprèn el funcionament dels elements digitals que constitueixen un processador (ALU, registres, càlcul de direcció, seqüenciador, etc.) i entendre com intervenen en l'execució de programes escrits en llenguatge màquina.
Comprèn i avalua els factors essencials que afecten el temps d'execució d'un programa.
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Codificació en binari de nombres |
Bit, nibble, byte
Hexadecimal
Codificació en binari de nombres naturals i enters |
Disseny lògic |
Anàlisi de circuits lògics combinacionals.
Anàlisi de circuits lògics seqüencials.
Síntesi de màquines d'estats finits bàsiques. |
Màquina sencilla |
Estructura general
Format de les instruccions
Tipus de direccionament
Unitat de control: registres generals, registres IR i SR, ALU
Unitat de process: fases, FSM, cicles de access a memoria, cicles de execució |
Introducción OS |
Introducción, Capas, Tipos, Jerarquia memoria, Memoria virtual
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
28 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
28 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes teòrics mitjançant transparències i pissarra. Es formulen preguntes a l'alumnat per tal que desenvolupi les seves pròpies solucions davant la problemàtica plantejada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. |
Atenció personalitzada |
Els professors estaran disponibles durant les classes i en horari de consultes, per atendre als alumnes i respondre els dubtes que se'ls plantegi durant el desenvolupament de l'assignatura. |
Descripció |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor en hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, relització de problemes o pràctiques i evolució i dificultats en el seu procés d'aprenentatge. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, e implementació |
30%
|
Proves objectives de tipus test |
|
Vàries proves objectives de preguntes curtes i/o tipus test dels continguts de les clases de teoría i problemes
|
35% |
Proves objectives de tipus test |
|
Vàries proves objectives de preguntes curtes i/o tipus test dels continguts de les clases de teoría i problemes
|
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els elements d'avaluació de l'assignatura són: proves dels continguts adreçats a les classes de teoria i problemes, pràctiques de laboratoris i els seus estudis previs i proves pràctiques Cal obtenir una nota mínima en cadascun dels elements d'avaluació, per poder fer mitjana i aprovar l'assignatura. Si algun element d'avaluació no arriba a la nota mínima, la nota final de l'assignatura no podrà ser superior a 4,5. La nota mínima és la mateixa en 1a i 2a convocatòria. L'avaluació en 1a convocatòria serà de forma continuada. A la 2a convocatòria no es repetirà les pràctiques a laboratoris. |
Bàsica |
Professors/es Fonaments Computadors, Transparències Fonaments de Computadors, 2017, ETSE-URV (Tarragona)
William Stallings, Computer Organization and Architecture, 10th ed (2015), Prentice Hall
Thomas L. Floyd, Fundamentos de Sistemas Digitales, 11ª ed (2016), Pearson Prentice-Hall
Javier García Zubía, Problemas Resueltos de Electrónica Digital, 2003, Thomson
|
|
Complementària |
Mano M. Morris, Charles R. Kime, Fundamentos de diseño lógico y de computadores, 2005, Pearson Prentice-Hall
John P. Hayes, Introducción al diseño lógico digital , 1996, Addison-Wesley
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
FONAMENTS D'ELECTRÒNICA/17214107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|