Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
| | RI4 |
Coneix els principis fonamentals de les màquines elèctriques: generació del camp magnètic, força electromotriu, pèrdues, tipus de servei, valors nominals, placa de característiques.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
Coneix la constitució i principi de funcionament d’altres màquines elèctriques: síncrona, corrent continu i reluctància
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Fonaments de màquines elèctriques (5 h) |
Constitució bàsica de la màquina elèctrica.
Règims de funcionament: transformador, motor, generador, fre.
Placa de característiques.
Punt de funcionament com a motor.
Balanç de potències.
Rendiment. |
2. Transformadors monofàsics (7 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Model matemàtic en règim permanent, circuit equivalent i diagrama vectorial.
Característiques de funcionament. |
3. Transformacions monofàsiques especials (1h) |
Autotransformadors
Transformadors amb tomes
Transformadors de mesura |
4. Màquina d'inducció trifàsica (8 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Model matemàtic en règim permanent i circuit equivalent.
Característiques de funcionament.
Engegada.
Variació de velocitat. |
5. Màquina síncrona (2 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Característiques de funcionament. |
6. Màquina de corrent continu (2 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Característiques de funcionament. |
7. Màquines de reluctància (1h) |
Constitució.
Principi de funcionament,
Característiques de funcionament. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
20 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
25 |
39 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
1 |
16 |
Treballs |
|
1 |
4 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
5 |
5.5 |
Proves pràctiques |
|
1.5 |
5 |
6.5 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de l’assignatura.
L’alumne participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s’entenen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor resol a classe problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s’entenen. |
Pràctiques a laboratoris |
L’estudiant abans d’assistir a classe de laboratori ha de descarregar, des de l’espai Moodle de l’assignatura, el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d’assistència dels alumnes a les pràctiques. Abans d’iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i distribució dels alumnes.
Les pràctiques les realitzen els estudiants distribuïts per grups amb la supervisió del professor. |
Treballs |
L'estudiant realitzarà, de forma individual i amb caràcter no presencial, una pràctica de laboratori mitjançant una aplicació informàtica de lliure distribució. Aquesta pràctica serà presentada a classe de problemes i constarà d'un guió per dur-la a terme.
Cada estudiant presentarà un informe de la pràctica que serà avaluat. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura donaran a conèixer la informació necessària on els alumnes puguin adreçar-se per fer les consultes. |
Descripció |
L’atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l’assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari.
Demaneu cita prèvia mitjançant correu electrònic: luis.guasch@urv.cat; jangel.garcia@urv.cat; joseantonio.barrado@urv.cat; santiago.barroso@urv.cat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Informe de la pràctica realitzada de forma individual i de forma no presencial. |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzaran dos proves tipus test sobre els continguts teòrics, cada prova correspon a una de les parts en que queden dividits els continguts. Cada pregunta tindrà 4 possibles respostes, de les quals poden ser 1, 2 o 3 correctes. Les dos proves tindran el mateix pes a la qualificació final (16% + 16%). |
32 |
Proves pràctiques |
|
Es realitzaran dos proves de resolució de problemes, corresponents a les dos parts en que es divideixen els continguts. Les dos proves tindran el mateix pes a la qualificació final (24%+24%). |
48 |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzarà una prova amb preguntes de desenvolupament referents a les pràctiques del laboratori. En aquesta prova s’avaluarà la expressió escrita (competència nuclear C4). |
16 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura conté 6 proves avaluatives: Examen Teoria Parcial 1; prova tipus test, 16% de la nota final.Examen Problemes Parcial 1; 24% de la nota final.Examen Teoria Parcial 2: prova tipus test, 16% de la nota final.Examen Problemes Parcial 2: 24% de la nota final.Informe de la pràctica P4; 4% de la nota final.Examen Laboratori; prova de desenvolupament, 16% de la nota final.Cal una qualificació mínima de 3.5 punts en TOTES les parts per aprovar en primera convocatòria. En cas de no complir aquest requisit, cal presentar-se a la segona convocatòria d'aquelles parts en les que la qualificació no arriba a 3.5 punts. Qualificació final: QF = 0.16 TP1 + 0.24 PP1 + 0.16 TP2 + 0.24 PP2 + 0.04 IP4 + 0.16 LAB No es pot utilitzar cap tipus de dispositiu electrònic durant la realització dels exàmens. |
Bàsica |
Jesús Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, Mc Graw Hill,
Jesús Fraile Mora, Problemas de Máquinas Eléctricas, Mc Graw Hill,
Stephen J. Chapman, Máquinas Eléctricas, Mc Graw Hill,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DISSENY DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214123 | CONTROL DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214124 | MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214120 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TEORIA DE CIRCUITS II/17214106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ÀLGEBRA LINEAL/17214007 | ANÀLISI MATEMÀTICA II/17214006 | FÍSICA I/17214003 | FÍSICA II/17214004 | ANÀLISI MATEMÀTICA I/17214005 | TEORIA DE CIRCUITS I/17214105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|