Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | EI2 |
Coneixement dels fonaments i les aplicacions de l'electrònica analògica.
|
| EI6 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| EI2 |
Comprèn el funcionament dels convertidors digital/analògics
Comprèn el funcionament dels reguladors lineals
Coneix el funcionament dels amplificadors operacionals reals, els seus models i les limitacions dels mateixos
Coneix amplificadors operacionals especialitzats
Coneix aplicacions no lineals dels amplificadors operacionals.
| | EI6 |
Implementa funcions matemàtiques mitjançant la interconnexió de circuits integrats analògics.
Dissenya filtres actius de segon ordre
Dissenya circuits electrònics segons especificacions
Aplica els coneixements d’anàlisi i disseny per a la resolució d’errades en sistemes electrònics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Coneix els principis bàsics dels sistemes realimentats
Aplica criteris d’estabilitat a sistemes realimentats: Routh, LGR, marge de guany, marge de fase
Detecta i identifica errades de funcionament en sistemes electrònics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Circuits realimentats |
Diagrama de blocs de circuits realimentats
Criteris d'estabilitat en circuits realimentats
Compensació freqüencial de circuits realimentats
Efectes d'interconnexió de circuits realimentats
|
Aplicacions lineals dels amplificadors operacionals |
Conversió tensió-corrent
Conversió tensió-corrent: Aplicació a la conversió D/A
Reguladors lineals de tensió |
Aplicacions no lineals dels amplificadors operacionals |
Comparadors
Rectificadors de precisió
Limitadors
Circuits per la multipplicació i divisió analògiques |
Circuits de Generació de senyal |
Análisis y diseño de circuitos dedicados a la generación de señal |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
30 |
55 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
18 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura. Funcionament general de les pràctiques i avaluació |
Sessió Magistral |
Es veuran els diferents temes de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es resoldran casos pràctics que permetin tant a l'alumne com al professor detectar mancances o problemes en la consecució dels objectius d'aprenentatge |
Pràctiques a laboratoris |
Permetran assolir coneixements sobre les característiques dels A.O.s reals
Incidiran en el disseny de funcions electròniques mitjançant A.O.s |
Atenció personalitzada |
Permetrà fer un seguiment de cada alumne i adapatar-ne el seu ritme de treball per assolir els objectius d'aprenentatge |
Descripció |
Consistirà en la realització de consultes en el despatx del professor. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es recolliran els problemes per a la seva correció |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Estudis previs, memòries de les pràctiques i desenvolupament al laboratori |
20% |
Proves mixtes |
|
Realització de tests i/o proves de resolució de problemes (2 proves durant la fase d'avaluació continuada) |
70% |
Altres |
|
Es tindrà en compte la participació a classe i l'activitat dins el campus virtual per a l'assignatura |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. ?En l'espai Moodle de l'assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. S'ha d'obtenir un mínim de 3 a totes les parts (problemes, pràctiques i els diferents exàmens) per separat, per poder aprovar l'assignatura. Hi haurà un examen final de segona convocatòria de tots els temes de l'assignatura. No hi haurà segona convocatòria de pràctiques. No es permetrà fer les proves d'avaluació portant cap aparell que tingui una comunicació exterior de qualsevol tipus (telèfons, calculadores amb comunicacions, etc.) |
Bàsica |
Luis Martínez Salamero i altres, Funcions electròniques, UPC, 1991
N. R. Malik, Circuitos electrónicos : análisis, diseño y simulación , , 1996
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CONTROL AUTOMÀTIC/17204123 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA DE CIRCUITS I/17204105 | TEORIA DE CIRCUITS II/17204106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|