Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CM6 |
Coneixement i aplicació dels procediments algorísmics bàsics de les tecnologies informàtiques per dissenyar solucions a problemes, analitzant la idoneïtat i complexitat dels algorismes proposats.
|
| CM7 |
Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i les estructures de dades més adequats per resoldre un problema.
|
| CM8 |
Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
| CP3 |
Capacitat per avaluar la complexitat computacional d'un problema, conèixer estratègies algorísmiques que puguin conduir-ne a la resolució i recomanar, desenvolupar i implementar la que garanteixi el millor rendiment d'acord amb els requisits establerts.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CM6 |
Coneix els conceptes bàsics del càlcul de complexitat algorísmica
Entén el concepte i el disseny recursiu d'algoritmes.
Utilització pràctica de paradigmes de disseny algorítmic al desenvolupament d'aplicacions informàtiques.
| | CM7 |
Coneix els fonaments teòrics de la programació, per intentar demostrar la correctesa d’un codi i sap estimar la seva complexitat algorísmica.
Entén el concepte i el disseny recursiu d’algorismes.
És capaç de solucionar problemes mitjançant la creació i manipulació d'estructures de dades
| | CM8 |
Utilització pràctica d’aquests conceptes en el disseny i la construcció de programes.
| | CP3 |
Comprèn els conceptes bàsics de calculabilitat i complexitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Disseny descendent |
Disseny descendent i procediments
Exemples |
Anàlisi del cost algorísmic |
Eficiència
Temps d'execució
Notació asimptòtica |
Algorismes recursius
|
Recursivitat
Disseny recursiu
Cost d'algorismes recursius |
Cerca i ordenació |
Cerca
Cerca dicotòmica
Ordenació (selecció, bombolla, inserció)
Mergesort |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
20 |
45 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
60 |
90 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà als estudiants el funcionament de l'assignatura. Es recomanarà als estudiants que dediquin una hora a revisar quins són els conceptes de Fonaments de Programació I que els van resultar més complexes. |
Sessió Magistral |
Es combinarà l'ús de les transparències (publicades al campus Virtual) amb exemples pràctics utilitzant la pissarra. |
Pràctiques a laboratoris |
Es duran a terme diferents pràctiques de laboratori, algunes d'elles puntuaran en l'avaluació de l'assignatura. Es faran en grup. |
Atenció personalitzada |
El professorat atendrà els dubtes sobre l'assignatura en hores de consulta. |
Descripció |
Cada professor de l’assignatura us informarà dels mecanismes que ha establert per atendre les consultes. Al perfil del professor al Campus Virtual, o bé a les dades del personal a la web del DEIM trobareu les indicacions. Ens comprometem a respondre els vostres correus electrònics en un termini màxim de 48 hores, en dies feiners. Tanmateix us animem a utilitzar el fòrum de dubtes del Campus Virtual per plantejar les vostres preguntes: potser algú ja ha plantejat el dubte abans i l’ha resolt algú altre! |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
La pràctica compta el 30% i l'entrega de pràctiques individuals un 10% |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Hi ha dos exàmens: un parcial teòric de respostes breus i un final on també caldrà fer desenvolupament. |
20% + 40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura cal superar els dos exàmens parcials i la pràctica de l'assignatura. A segona convocatòria es podrà recuperar la teoria i fer el lliurament de la pràctica de l'assignatura. Llegiu la Guia de l'Assignatura del Campus Virtual per a més informació. Durant els exàmens no es poden tenir dispositius electrònics i, en qualsevol moment, se us podrà demanar la identifiació. |
Bàsica |
Jesús Bisbal Riera, Manual de algorítmica: Recursividad, complejidad y diseño de algoritmos, Última, Edicions UOC
Félix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, Última, Thomson
|
|
Complementària |
José R. García-Bermejo Giner, Programación estructurada en C, Última, Pearson (Prentice Hall)
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I/17234001 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|