DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU I (G.EI) Codi 17914301
Ensenyament
Doble titulació de Grau d'Enginyeria Informàtica i de Biotecnologia (2014)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Cinquè 2Q
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
Adreça electrònica carles.aliagas@urv.cat
montse.garcia@urv.cat
aida.valls@urv.cat
agusti.solanas@urv.cat
Professors/es
ALIAGAS CASTELL, CARLOS
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
VALLS MATEU, AÏDA
SOLANAS GÓMEZ, AGUSTÍN
Web
Descripció general i informació rellevant Realització d'un projecte de l'Enginyeria en Informàtica de naturalesa professional en què se sintetitzin i integrin les competències adquirides en els ensenyaments.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Capacitat per conèixer, comprendre i aplicar la legislació necessària durant el desenvolupament de la professió d’enginyer tècnic en Informàtica.
 A6 Capacitat per dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l’accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes, serveis i aplicacions informàtiques, així com de la informació que gestionen.
 TFG1 Capacitat per realitzar individualment, presentar i defensar un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'Enginyeria en Informàtica de naturalesa professional en què se sintetitzin i integrin les competències adquirides en els ensenyaments.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Capacitat per resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d’enginyer tècnic en informàtica.
 B4 Capacitat per manegar especificacions, reglaments i normes d’obligat compliment.
 B5 Capacitat per analitzar i valorar l’impacte social i mediambiental de les solucions tècniques, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l’activitat de l’Enginyer Tècnic en Informàtica.
 B6 Capacitat per aplicar els principis i mètodes de qualitat.
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
  CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i laboral o professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Aplica la legislació adient al projecte.
 A6 Avalua l’accessibilitat, ergonomia i usabilitat de la solució proposada.
Avalua la seguretat de la solució proposada.
 TFG1 Desenvolupa el projecte proposat amb autonomia.
Utilitza el mètodes i tècniques adients al treball assignat.
Selecciona i aplica una metodologia de treball adequada al projecte.
Avalua l’acompliment dels objectius marcats.
Justifica les competències específiques aplicades en el desenvolupament del projecte.
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa.
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Desenvolupa el projecte proposat amb autonomia.
Proposa solucions creatives e innovadores.
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa.
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa.
 B4 S’ajusta a les especificacions, reglaments i nomes aplicables al projecte.
 B5 Avalua l’impacte social i mediambiental de la solució proposada.
Recomana la solució més adient d’acord amb el codi deontològic dels Enginyers Informàtics.
 B6 Avalua la qualitat del projecte d’acord amb els principis i mètodes de qualitat propis de l’enginyeria informàtica.
 CT1 Utilitza informació en llengua estrangera d’una manera clara i eficaç
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
  CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identifica el propi procés d’aprenentatge
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Procediments establerts per l'Escola d'Enginyeria Tècnica Superior i el Departament d'Informàtica i Matemàtiques. Més informació a la pàgina de Moodle o a la web (http://deim.urv.cat/~tfg).


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Selecció/assignació del treball de fi de grau
0 1 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
15 0 15
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A3
A6
TFG1
B3
B4
B5
B6
CT1
CT2
CT5
CT6
0 269 269
Seminaris
TFG1
3 0 3
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
TFG1
CT5
1 10 11
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Selecció/assignació del treball de fi de grau Selecció/assignació del treball de fi de grau
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Tutoria
Elaboració del treball de fi de grau/màster Elaboració del treball de fi de grau, la memòria i la presentació
Seminaris Seminaris específics d'assistencia recomanada - Treball amb el tutor
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Presentació i defensa del treball de fi de Grau ante un tribunal

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

Es durà a terme una coordinació interna, per part d'un professor o professora del departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
TFG1
CT5
Presentació i defensa del treball de fi de Grau ante un tribunal. 100
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Plantilla d'Avaluació del Treball de Fi de Grau del Departament d'Enignyeria Informàtica i Matemàtiques

- Originalitat (1 punt)

- Feina realitzada (4 punts)

- Memòria/Documentació (2 punts)

- Defensa/Presentació (3 punts)

Es proporciona més informació a la pàgina de Moodle i a la web: http://deim.urv.cat/~tfg/ (en fase beta)



Fonts d'informació

Bàsica Puig Torné, Juan, Proyectos informáticos, ,

Pàgina de Moodle

http://deim.urv.cat/~tfg

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent