Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
1. Distingir els conceptes introductoris bàsics que relacionen la infermeria i la gestió. |
A12 A15
|
B3 B6 B8 B9
|
C3
|
2. Identificar models d’organització del treball al llarg de la historia, aprofundint en el període de la Revolució Industrial i la seva repercussió a l’actualitat. |
A15 A16
|
B3 B5
|
|
3. Conèixer les principals teories i tendències administratives i relacionar la seva evolució. |
A12 A15
|
B3
|
|
4. Comprendre l’estructura del procés administratiu, identificar els seus passos i aplicar-los a un exemple d’infermeria. Prendre consciència de la metodologia del propi procés. |
A12 A15 A17
|
B2 B7 B11 B18 B19
|
|
5. Distingir els factors de canvi que repercuteixen en el treball d’infermeria i aprendre a donar respostes eficients. |
A12 A15 A16
|
B3 B12 B17
|
|
6. Identificar els elements de política sanitària i de filosofia i cultura institucional que conformen un model de gestió a nivell hospitalari i extrahospitalari. Diferenciar els productes sanitaris. |
A12
|
B8 B17
|
|
7. Prendre consciència i aplicar els elements necessaris que intervenen en el funcionament d’un treball. |
A12 A15
|
B5 B13 B14 B18
|
|
8. Adquirir una visió de conjunt de com es produeix la planificació i gestió de persones en un entorn canviant. Elaborar el propi currículum. |
A12 A15 A16
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B11 B14 B16 B18 B24
|
|
9. Diferenciar els recursos materials, financers i tècnics i la seva utilitat. |
A12
|
B8 B17 B23
|
|
10. Reconèixer els processos que promouen l’eficiència en el treball d’infermeria i prendre consciència de la seva responsabilitat. |
A12 A15 A17
|
B1 B3 B4 B6 B8 B12 B17 B19
|
C3
|
Tema |
Subtema |
Mòdul 1 |
Conceptes introductoris: Exigències professionals |
Mòdul 2 |
Evolució del treball i de les organitzacions.
La Revolució Industrial. |
Mòdul 3 |
Principals teories i tendències administratives. |
Mòdul 4 |
Procés administratiu.
Aplicació. |
Mòdul 5 |
Context social, econòmic, polític i sanitari.
Factors de canvi i la seva repercussió. |
Mòdul 6 |
Model de gestió institucional. |
Mòdul 7 |
Planificació i organització del treball. |
Mòdul 8 |
Planificació i gestió de persones. |
Mòdul 9 |
Planificació dels recursos materials. |
Mòdul 10 |
Processos de canvi i millora. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
80 |
120 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
10 |
25 |
Treballs |
|
10 |
5 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, programa, cronograma i evaluació. |
Sessió Magistral |
Classe expositiva o magistral acompanyada de material didàctic, exemples, anècdotes o problemes. Demanant al grup exemples, opinions, experiències pràctiques viscudes, etc. Contestant dubtes i preguntes. |
Presentacions / exposicions |
Expoció oral per part dels alumnes dels temes treballats a l'aula siguent presentades a la reste en forma de debat. Prenen conciencia de la seva propia experiencia. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis a l'aula plantejant planificacions, problemes i situacions difícils perquè les alumnes les resolguin en grup. |
Treballs |
Anàlisi i resolució de tres situacions relacionades amb la temàtica de l'assignatura mitjançant diferents processos: anàlisi, decissió i acció. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció a l’alumne a demanda, per la seva orientació i cobertura de necessitats de formació.
Tutories individuals per la orientació del treballs de camp.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Nº1: Treball individual
Nº2: Treball en grup de 4 alumnes
Nº3: Treball en grup de 4 alumnes |
20%
10%
10% |
Proves objectives de tipus test |
Realització d’una prova objectiva tipus test. |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Tant la prova objectiva com el treball individual i en grup han d'estar aprovats per promitjar. |
Bàsica |
|
-
Balderas, Mª L. (2004) Administración de los servicios de enfermeria 4ª edi. Mc Graw Hill. México.
-
Gallego, D.J. ONGALLO, C. (2004). Conocimeinto y gestión. Pearson Prentice Hall.
-
Gillies,D.A. (1994) Gestión de enfermeria. Masson-Salvat Enfermeria Barcelona.
-
Harvard Business School(2005). Comunicaciones cara a cara para lograr claridad e impacto. Gestion 2000. Barcelona
-
Hellriegel-Jackson-Slocum (2002) Administración, un enfoque basado en competencias 9ª edi. Thomson-Learning. México.
-
La Mónica, E.L. (1994) Dirección y administración en enfermeria. Un enfoque práctico. Mosby-Doyma. Barcelona.
-
Marriner,A. (2001) Guía de gestión y dirección de enfermeria. 6ª edi. Harcourt SA Madrid.
-
Miller, G (2005). Cómo decidir mejor y más rápido. Deusto. Barcelona.
-
Mompart,Mª P. Durán, M. (2001) Administración y gestión DAE SL Madrid
-
Poelmans,S. (2005) Tiempo de calidad.Calidad de vida. Mc Graw Hill Madrid.
-
Robbins,S. Coulter,M. (1996) Administración 5ª edi. Prentice Hall Hispanoamericana. México. |
Complementària |
|
L’alumne disposarà d’un llistat de bibliografia específica per mòduls. |
|