Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
1. Conèixer les característiques psicosocials de la practica professional |
A10 A13 A15
|
B6 B9
|
|
2. Sensibilitzar sobre els aspectes socials i culturals i la seva influencia en el procés de salut-malaltia |
|
B10 B13
|
C3
|
3. Analitzar les característiques emocionals i la seva influencia en el procés d’atenció |
A9 A10
|
B22
|
|
4. Conèixer i desenvolupar les habilitats, actituds i tècniques necessàries per una comunicació de qualitat |
A2 A3 A9 A10 A11 A12
|
B2 B5 B10 B14 B15 B20 B24
|
|
5. Reconèixer la família i la comunitat com elements de suport social |
A11 A12 A13 A15
|
B14
|
|
6. Conèixer els processos de grup i la seva influencia en el treball d’infermeria |
A11 A12 A13 A15
|
B18
|
|
7. Analitzar una situació de cures, avaluar les necessitats psicosocials del pacient i família i dissenyar un procés d’atenció d’infermeria |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12
|
B10 B15
|
|
8. Desenvolupar les habilitats i tècniques d’assessorament necessàries per desenvolupar els recursos personals |
|
B7 B16 B20 B21 B24 B25 B26 B27
|
C3
|
9. Sensibilitzar a l’alumne sobre la influencia de les seves actituds en el procés de relació d’ajuda amb el pacient i la seva família |
A1 A2 A13 A14 A15
|
|
|
Tema |
Subtema |
U.didactica I |
Marc conceptual i metodològic de l’assignatura
La infermera com a persona .
Societat, Cultura i salut
|
U. dicactica II |
El procés de comunicació
La relació professional de la salut/client
Família i salut
La família com a pacient
|
U. Didàctica III |
La malaltia i el procés d’hospitalització
Aspectes psicosocials del malalt terminal
Aspectes psicosocials relacionats amb la pèrdua i el procés de dol
Aspectes psicosocials del malalt crònic
Aspectes psicosocials del malalt agut
Aspectes psicosocials del consum de drogues
|
U.Didactica IV |
Tècniques per desenvolupar els recursos personals
L’asserció
Tècnica de resolució de problemes
Tècnica de la negociació i resolució de conflictes
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
16 |
32 |
48 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
4 |
0 |
4 |
Seminaris |
|
10 |
30 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
0 |
14 |
14 |
Debats |
|
3 |
0 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
14 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Marc conceptual dels aspectes psicosocials en infermeria |
Sessió Magistral |
Introducció teòrics i metodològics dels conceptes básics de l'assignatura |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Presentació i anàlisis de pel•lícules |
Seminaris |
Seminaris monogràfics |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentació i anàlisis de casos pràctics i resolució de problemes |
Treballs |
Treballs de grup i experiències vivencials |
Debats |
Debats sobre aspectes culturals |
|
Seminaris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
|
Descripció |
Seguiment individualitzat del treball de l’alumna en relació als seminaris i la resolució de casos pràctics |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Assistència i presentació dels treballs dels seminaris monogràfics |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics |
20% |
Treballs |
Treball de les pel•lícules |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Test objectiu sobre conceptes básic |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
Novel i cols., Enfermeria Psicosocial., Salvat., 1991 Barcelona.
Gallar M., Promoción de la Salud i apoyo psicológico al paciente., Paraninfo., 1998 Madrid.
Tazón P et al., Relación y comunicación., DAE., 2000 Madrid.
Cibanal i cols., Tecnicas de comunicación y de relación de ayuda en Ciencias de la salud., Elsevier., 2003 Madrid.
|
|
Complementària |
, Es proporcionarà bibliografia especifica per cada unitat didàctica, ,
, TIC de la URV, ,
|
|
|