Codi |
|
A6 |
Capacitat per administrar amb seguretat fàrmacs i altres teràpies (utilitzant les habilitats…) |
A7 |
Capacitat per mantenir la dignitat, privacitat i confidencialitat del pacient (utilitzant les habilitats…) |
A9 |
Capacitat per considerar les cures emocionals, físiques i personals, incloent-hi satisfer les necessitats de confort, nutrició i higiene personal i permetre el manteniment de les activitats quotidianes (utilitzant les habilitats…). |
A16 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències bàsiques i de la vida. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B8 |
Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera. |
B9 |
Capacitat per treballar d’una manera “holística”, tolerant, sense jutjar, amb cura i sensible, assegurant que els drets, creences i desitjos dels diferents individus o grups no es vegin compromesos. |
B11 |
Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
B13 |
Capacitat per adonar-se'n que el benestar del pacient s'assoleix a través de la combinació de recursos i accions dels membres de l'equip socio-econòmic de cuidatges. |
Objectius |
Competències |
1. RECONEIXER L'APLICACIÓ DE LES TECNIQUES HOLÍSTIQUES COM INSTRUMENT TERAPÈUTIC EN L'ATENCIÓ DE INFERMERIA. |
|
B8 B11 B13
|
|
2. CONÈIXER ELS PRINCIPIS DE TRACTAMENTE DE: RESPIRACIÓ COMPLETA, REFLEXOTERÀPIA, MASSATGE, RELAXACIÓ. |
A16
|
B11
|
|
3. APLICAR EN UN PRIMER NIVELL LES TECNIQUES DE: RESPIRACIÓ, REFLEXOTERÀPIA, MASSATGE, RELAXACIÓ. |
A6 A7 A9
|
B8 B9 B11 B13
|
|
4. EXPERIMENTAR ELS BENEFICIS DE LES TECNIQUES HOLÍSTIQUES: REFLEXOTERÀPIA, MASSATGE, RELAXACIÓ, RESPIRACIÓ COMPLETA. |
|
B4 B11
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Les técniques Holístiques i la seva aplicació a l 'atenció dínfermería.
|
Unitat I
Introducció a la Reflexoterapia |
Que es la Reflexoterapia.Història.
Quan, com i a qui fer Reflexoterapia
Exploració de les diferents zones per sistemas
Masatje reflexologic |
Unitat II
Introducció a la Relaxació |
Hemisferis cerebrals Respiració completa.Estres i relaxació.
Relaxació i visualització.Utilització de les técniques de relaxació.Técniques de relaxació. |
Unitat III
Introducció del masatje terapeutic |
Què és el masatge.Història.
Beneficis i contraindicacions.
Aplicació de masatge terapeutic de benestar i confort
|
Unitat IV
Treball de Camp |
Aplicació de un tractament de Reflexoterapia
Aplicació de unes sesions de mastge. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
8.4 |
20.4 |
Pràctiques a laboratoris |
|
40 |
40 |
80 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presencia en la exposició dels continguts introductoris que fonamentan la materia. |
Sessió Magistral |
Presencia obligatoria .Es fonamenta el que i el com dels procediments práctics, actitus i habilitats.
Elaboració dels mapas per sistemas |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació de les técniqies de respiració
masatge, relaxació,reflexoterápia |
Treballs |
Realització de un treball de camp aplicant un tractament de reflexoterapia i
tractament de relaxació. |
|
Sessió Magistral |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Es recomana l' asistencia a les tutories per l'elaboració del treball de camp per el seguiment dels tractaments. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Assistencia obligatoria. |
10% |
Treballs |
Estructura.Desenvolupament del marc Téóric.Valoració de l'estat de salut de la persona.
Descripció del desenvolupament de les sessións.Análisis i conclusió.
Valoració del seu aprenentatge .Bibliografía |
40% |
Proves pràctiques |
Evaluació de les hablitats i acctitus en l'aplicació del mestge terápeutic i la reflexoteràpia |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Zemach-Bersin D, Rose M., Ejercicios de relajación, Barcelona: Paidos, 1990
Goleman D, Bennett-Goleman T, Guia de relajación, Barcelona: Mertinez Roca, 1990
Hendericks G, La respiración consciente, Barcelona: Urano, 1997
Masson S., Las relajaciones, Barcelona: Gedisa, 1985
Fisher-Rizzi S, Los masages del Bienestar, Barcelona. RobinBook, 1995
Harrold A.F., Manual del masage, Barcelona: Mertinez Roca, 1993
Marquardt, Manual práctico de la terapia de las zonas reflejas de los pies, 4º Ed. Barcelona: Urano, 2003
De Domenico G, Masage, técnica de Beard, Madrid: Harcount, Brace, 1998
Monneret S., Saber relajarse, 2º Ed. Bilbao: Ediciones Mensagero, 1985
Elliot M.F., Saber respirar bien, Bilbao, Mensagero, 1980
Shone R., Visualización creativa, Madrid: Edaf, 1988
, Visualizaciones curatives y de relajacion., Barcelona: Mertinez Roca, 1995
|
|
Complementària |
Berstein D.A., Entrenamiento en relajación progresiva, 10ºEd. Bilbao: Descleé de Brouwer, 1999
Viñas F., La respuesta está en los pies, 7º Ed. Barcelona: Integral, 1995
Dobss B, Paratte P, Poletti R., Reflexología, Barcelona: Ediciones Rol, 1990
Stomer C, Reflexología, Barcelona: Paido Tribo, 2001
Cautela J., Técnicas de relajación, Barcelona: Matínez Roca, 1986
|
|
|
Altres comentaris |
Portar roba comoda .
Assistencia obligatoria a les practiques de laboratori |
|