Codi |
|
A11 |
Capacitat per informar, educar i supervisar a pacients i cuidadors i els seves famílies (utilitzant les habilitats…) |
A19 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar política nacional i internacional. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B8 |
Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera. |
B9 |
Capacitat per treballar d’una manera “holística”, tolerant, sense jutjar, amb cura i sensible, assegurant que els drets, creences i desitjos dels diferents individus o grups no es vegin compromesos. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
1. To improve the student's conversational level of English language. |
A11
|
B1
|
C1
|
2.To incorporate specific nursing related vocabulary. |
A11
|
B1
|
C1
|
3. To find out the nurse's curriculum and its role in other countries. |
A19
|
B1 B8
|
C1 C3
|
4. To understand and manage the concept of International Nursing. |
|
B1 B8 B9
|
C1 C3
|
Tema |
Subtema |
Introduction to International Nursing. |
English as the common language within the European Union.
|
Module 1: Health related vocabulary. |
The hospital. Health professionals. Vital signs. Signs and symptoms. Hygiene. Medication. Nutrition. Accidents and emergencies. Caring for the elderly. |
Module 2: Nursing procedures. |
Percutaneous venipuncture. Wound dressing. Insertion of a nasogastric tube. Female and male catheterization. |
Module 3: Care plans. |
Nursing theorists and models. Virginia Henderson and Jean Watson. |
Module 4: Nursing research and mobility. |
Research and abstracts. European Nursing Module Network: host student vs guest student. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
30 |
34 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
40 |
44 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Assessment of the student’s proficiency in English. Introduction to the course, the assignments and the assessment. Setting of working groups |
Sessió Magistral |
Health related vocabulary.
Basic Concepts |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Grammar exercises. Reading and comprehension of English articles related to health, culture, society. Listening comprehension of an English film or series related to nursing. Assesment of a patient using a nursing model. |
Presentacions / exposicions |
Oral presentation of a research paper in English. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Personalized attention to help and guide the student to achieve a satisfactory report. To guide him /her to acomplish the objectives. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Class attendance. Basic English grammar exercises. Health related vocabulary exercises. Participation in classroom's activities (scrabble, role play, show and tell). Presentation of film and/or article abstract. Provide a care plan. |
70% |
Presentacions / exposicions |
Oral presentation of a research paper in English. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Classroom attendance and active participation is necessary to be able to achieve a good oral and written technical English level. Only the students who attend 80% of the classes will be evaluated. Extra homework will be asked for to complete the 1,5 ECTS difference. |
Bàsica |
Glendinning, Eric H; Holmström, B., English in Medicine, 3a ed. Cambridge, 2005, Dubai.
Basterrechea, J. P. et. al, Curso de inglés médico, 1,2,3., Harcourt., 2001, Madrid
Grice, Tony., Oxford English for Careers. Nursing. Students Book., Oxford University Press., 2007. Spain
Spector, R., Cultural Diversity in Health and Illness., Appleton & Lange., 1996 Stamford (CT).
|
Please refer to "Grau's doc-net" for more bibliography. |
Complementària |
, Transcultural Nursing Society web page: http://www.tcns.org/, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Basic knowledge of English is needed to attend and participate in class. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|