DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) INFERMERIA INTERNACIONAL Codi 18031202
Ensenyament
Infermeria (2002)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Infermeria
Coordinador/a
ABELLO RILEY, ELENA
Adreça electrònica elena.abello@urv.cat
Professors/es
ABELLO RILEY, ELENA
Web
Descripció general i informació rellevant To introduce the student in the concept of nursing in other countries and improve the level of English language.

Competències
Codi  
A11 Capacitat per informar, educar i supervisar a pacients i cuidadors i els seves famílies (utilitzant les habilitats…)
A19 Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar política nacional i internacional.
B1 Aprendre a aprendre.
B8 Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera.
B9 Capacitat per treballar d’una manera “holística”, tolerant, sense jutjar, amb cura i sensible, assegurant que els drets, creences i desitjos dels diferents individus o grups no es vegin compromesos.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. To improve the student's conversational level of English language. A11
B1
C1
2.To incorporate specific nursing related vocabulary. A11
B1
C1
3. To find out the nurse's curriculum and its role in other countries. A19
B1
B8
C1
C3
4. To understand and manage the concept of International Nursing. B1
B8
B9
C1
C3

Continguts
Tema Subtema
Introduction to International Nursing. English as the common language within the European Union.
Module 1: Health related vocabulary. The hospital. Health professionals. Vital signs. Signs and symptoms. Hygiene. Medication. Nutrition. Accidents and emergencies. Caring for the elderly.
Module 2: Nursing procedures. Percutaneous venipuncture. Wound dressing. Insertion of a nasogastric tube. Female and male catheterization.
Module 3: Care plans. Nursing theorists and models. Virginia Henderson and Jean Watson.
Module 4: Nursing research and mobility. Research and abstracts. European Nursing Module Network: host student vs guest student.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
4 30 34
Presentacions / exposicions
4 40 44
 
Atenció personalitzada
10 10 20
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Assessment of the student’s proficiency in English. Introduction to the course, the assignments and the assessment. Setting of working groups
Sessió Magistral Health related vocabulary.
Basic Concepts
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Grammar exercises. Reading and comprehension of English articles related to health, culture, society. Listening comprehension of an English film or series related to nursing. Assesment of a patient using a nursing model.
Presentacions / exposicions Oral presentation of a research paper in English.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Presentacions / exposicions
Descripció
Personalized attention to help and guide the student to achieve a satisfactory report. To guide him /her to acomplish the objectives.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Class attendance. Basic English grammar exercises. Health related vocabulary exercises. Participation in classroom's activities (scrabble, role play, show and tell). Presentation of film and/or article abstract. Provide a care plan. 70%
Presentacions / exposicions Oral presentation of a research paper in English. 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Classroom attendance and active participation is necessary to be able to achieve a good oral and written technical English level.

Only the students who attend 80% of the classes will be evaluated.

Extra homework will be asked for to complete the 1,5 ECTS difference.


Fonts d'informació

Bàsica Glendinning, Eric H; Holmström, B., English in Medicine, 3a ed. Cambridge, 2005, Dubai.
Basterrechea, J. P. et. al, Curso de inglés médico, 1,2,3., Harcourt., 2001, Madrid
Grice, Tony., Oxford English for Careers. Nursing. Students Book., Oxford University Press., 2007. Spain
Spector, R., Cultural Diversity in Health and Illness., Appleton & Lange., 1996 Stamford (CT).

Please refer to "Grau's doc-net" for more bibliography. 

Complementària , Transcultural Nursing Society web page: http://www.tcns.org/, ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Basic knowledge of English is needed to attend and participate in class.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent