Codi |
|
A1 |
Capacitat per reconèixer i interpretar signes normals o canviants de salut/mala salut, sofriment, incapacitat de la persona (valoració i diagnòstic). |
A7 |
Capacitat per mantenir la dignitat, privacitat i confidencialitat del pacient (utilitzant les habilitats…) |
A16 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències bàsiques i de la vida. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera. |
B9 |
Capacitat per treballar d’una manera “holística”, tolerant, sense jutjar, amb cura i sensible, assegurant que els drets, creences i desitjos dels diferents individus o grups no es vegin compromesos. |
B10 |
Capacitat per educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort de les poblacions, comunitats, grups i individus dels qui les vides estan afectades per la mala salut, sofriment, malaltia, incapacitat o la mort. |
B11 |
Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
B12 |
Capacitat per ajustar el seu paper amb l'objectiu de respondre efectivament a les necessitats de la població o els pacients. Quan sigui necessari i apropiat, ser capaç de desafiar els sistemes vigents per cobrir les necessitats de la població i els pacients. |
B14 |
Capacitat per treballar i comunicar-se en col•laboració i de forma efectiva amb tot el personal de suport per prioritzar i gestionar el temps eficientment mentre s'assoleixen els estàndards de qualitat. |
B15 |
Capacitat per valorar el risc i promocionar activament el benestar i seguretat de tota la gent de l'entorn de treball (inclosa/os ella/s mateixa/os). |
B19 |
Utilitza críticament les eines d'avaluació i auditoria del cuidatge segons els estàndards de qualitat rellevats. |
B23 |
Capacitat per informar, enregistrar, documentar i derivar cuidatges utilitzats tecnologies adequades. |
B24 |
Capacitat per una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies): amb pacients, famílies i grups socials, inclosos aquells amb dificultats de comunicació. |
B25 |
Capacitat per usar adequadament les habilitats de consell (tècniques de comunicació per promoure el benestar del pacient). |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer la implicació social i històrica de la sexualitat. |
A1 A7
|
B8
|
|
2. Analitzar l’influencia social i individual de la sexualitat. |
|
B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12
|
|
3. Prendre consciència de l’estima cap a un mateix i cap als altres per tal de generar actituds i valors positives. |
A16
|
B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B19 B24 B25
|
|
4. Col•laborar en l’aplicació dels programes de salut sexual durant les diferents etapes evolutives del ésser humà. |
|
B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B19 B23 B24 B25
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
Tema: I |
Diversitat cultural i organització social de la sexualitat. Historia de la sexualitat. |
Temes: II,III,IV,V |
Salut i sexualitat, assertivitat, afectivitat i confiança. Sexualitat humana en els diferents etapes del cicle vital.
Sexualitat i gènere. Expressions sexuals.
|
Temes: VI,VII,VIII |
Disfuncions sexuals. Malaltia i sexualitat. Sexe, poder abusos i agressions. |
Tema: IX |
Educació sexual a l’escola. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Debats |
|
10 |
0 |
10 |
Treballs |
|
0 |
23 |
23 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
0 |
1 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura, presa de contacte, recollida de les expectatives dels alumnes. Informació respecte a la evolució i cronograma de les activitats programa i avaluació. |
Sessió Magistral |
Conceptes teòrics. |
Seminaris |
Aprofundiment en temes específics i relacionats amb el que fer d’infermeria. |
Debats |
De temes d’actualitat o documents TV aportats a classe. |
Treballs |
Recerca d’informació científica. |
Presentacions / exposicions |
De temes treballats en diferents grups sobre l’educació sexual a l’escola. |
|
Seminaris |
Debats |
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
S’ofereix un horari d’atenció a l’alumnat (personal o per correu electrònic). Seguiments del treballs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema. |
30% |
Debats |
Anàlisis d’articles científics, documentals i d’interès social. |
10% |
Treballs |
Realització escrita d'un programa d'Educació Sexual a l’Escola en grups de quatre alumnes. |
25% |
Presentacions / exposicions |
Exposició a l’aula del programa d'Educació Sexual a l’Escola en grups de quatre alumnes. |
25% |
Altres |
Presentació treball escrit: Treball individual d'un tema que es proposarà a classe. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
-
Bourdieu, P. La dominación masculina. Barcelona. Anagrama. 2000.
-
Font, P. Pedagogía de la sexualidad. Barcelona. Graó. 1991
-
Hawton, K. Terapia sexual. Barcelona. Doyma. 1988
-
Tazón P, AseguinolazaL, García-CampaoJ. Ciencias psicosociales . Barcelona. Masson. 2003 |
Complementària |
|
Es proporcionarà bibliografia especifica per cada unitat temàtica.
Altres recursos:
Documentals disponibles a la biblioteca. |
|