Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
1. Adquirir els coneixements que permetin tenir cura de les dones en els diferents nivells d’atenció i durant tot el cicle reproductiu, tenint en compte la seva individualitat i el context familiar, social i ambiental. |
A1 A3 A5 A7 A8 A9 A13 A14 A16
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B11 B15 B17 B22
|
C2 C5
|
2. Aprofundir en l’observació, anàlisi i resolució de problemes enfront situacions pràctiques rellevants tant professionals con socials, en els que està implicada la salut reproductiva. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A16 A17 A19
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B13 B15 B20 B22 B24
|
C2 C5
|
3. Aplicar les cures d’infermeria que necessita cada individu en les diferents etapes evolutives. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A16 A17 A19
|
B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B20 B21 B22 B23 B24 B25
|
C2 C5
|
4. Conèixer els aspectes bàsics en relació a totes les etapes de la infància, tenint en compte els aspectes biopsicosocials. |
A1 A13 A14 A16
|
B1 B3 B4
|
C2 C5
|
5. Adquirir actituds i habilitats en la valoració de l’estat de salut dels nenes contribuint a millorar el creixement i desenvolupament de la població infantil. |
A1 A2 A4 A5 A7 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19
|
B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B13 B15 B20 B21 B24 B25
|
C2 C5
|
6. Responsabilitzar-se i col•laborar en la realització i aplicació de programes de salut a la infància i de salut reproductiva. |
A2 A4 A5 A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19
|
B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B18 B24
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: |
Fonaments d’infermeria maternal. |
TEMA 2: |
Salut sexual i reproductiva. |
TEMA 3: |
Reproducció humana. |
TEMA 4: |
Problemes de salut reproductiva. |
TEMA 5: |
Fonaments de creixement i desenvolupament humà. |
TEMA 6: |
Descripció i cures de salut en les diferents etapes de la infància i adolescència. |
TEMA 7: |
Problemes de salut més freqüents en les diferents etapes de la infància i adolescència. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
80 |
120 |
Debats |
|
20 |
20 |
40 |
Treballs |
|
6 |
30 |
36 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
60 |
90 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de Desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura, presa de contacte, recollida de les expectatives dels alumnes. Informació respecte a la evolució i cronograma de les activitats programa i avaluació. |
Sessió Magistral |
Conceptes teòriques de l’assignatura. |
Debats |
Anàlisi i defensa de temes de actualitat d’interès social relacionats amb l’assignatura. |
Treballs |
Planificació d’un projecte de investigació. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral en grups d’alumnes de un tema de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació pràctica simulada de la teoria. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació d’un problema, anàlisi i debat. |
|
Treballs |
Presentacions / exposicions |
Pràctiques a laboratoris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves de Desenvolupament |
|
Descripció |
S’ofereix un horari d’atenció a l’alumnat (personal o per correu electrònic). Seguiments del treballs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Treball previ, col•laboració i implicació en el grup. |
10% |
Treballs |
Recerca prèvia del tema, plantejament del problema i organització de la recerca. |
10% |
Presentacions / exposicions |
Aprofundiment del tema, presentació i organització del treball. |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Examen de preguntes de resposta curta, relacionades amb els continguts de l'assignatura |
20 |
Proves de Desenvolupament |
Examen de preguntes de resposta de llarga extensió, per exemple, un tema complert. Relacionades amb els continguts de l'assignatura. |
20 |
Altres |
Proves objectives test: Preguntes amb diferents alternatives de resposta. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes amb problemes d'adaptació al programa tindran altres opcions d'avaluació d'acord amb la professora. |
Bàsica |
|
-
Díaz M (Coord) Atención integral de enfermería en el niño y en el adolescente. Madrid. Síntesis. 2002
-
Edege, V. Miller, M. Cuidados de salud a la mujer. Madrid. Mosby/Doyma. 1995
-
Garcés, B. Manual de procediments i tècniques d’infermeria pediàtrica. Tarragona. Servei de publicacions Universitat Rovira i Virgili. 1998
-
Torrens, Martinez Bueno. Enfermería de la mujer. Madrid. DAE. 2001
-
Vanrell, Iglesias, Cabero. Manual d’Obstetricia i Ginecologia per a pregraduats. Barcelona. Masson. 1996 |
Complementària |
|
-
Didona, N A.; Marks MG.; Kumm, R.: Enfermería Maternal. México: McGraw-Hill Interamericana 1997
-
González Merlo, J. Ginecología. Barcelona: Salvat 1997
-
Olds, S.; London,M.; Ladewing, P.; Enfermeria Maternal I y II. Madrid: 2000
-
Pritchard, A.; Maldonald, P.; Williams Obstetricia. Barcelona: Salvat 2002
-
Seguranyes, G.; Enfermería maternal. Barcelona: Masson Salvat 2000
-
Behrman, KliegmaN, Jenson. Nelson Tratado de pediatría I y II. Madrid: McGraw-Hill- Interamericana: 2000
-
Waechter, E.H. Enfermería pediátrica I y II. Méjico: McGraw-Hill-Interamericana 1993
-
Wong, D.L. Enfermeria pediátrica. Madrid: Mosby/Doyma. 1995 |
|