Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el desenvolupament, morfologia i funcions normals del cos humà |
A1 A3 A8 A11 A12 A16 A17
|
B1 B2 B3 B13 B15
|
C2
|
2. Entendre el cos humà com una unitat funcional interrelacionant òrgans i sistemes |
A3 A5 A8 A13
|
B1 B3
|
C2
|
3. Saber diferenciar els diversos òrgans i aparells |
A1 A6 A8 A12 A17
|
B1 B2 B3
|
C2
|
4. Conèixer les bases bioquímiques i biofísiques del funcionament del cos humà |
A1 A6 A8 A12 A17
|
B1 B2 B3 B4
|
C1 C2 C5
|
5. Conèixer l’estructura de la cèl•lula i els teixits |
A1 A6 A12
|
B1 B3
|
|
6. Reconèixer el funcionament normal de l’organisme |
A1 A4 A5
|
B1 B2 B4
|
|
7. Conèixer i utilitzar les nomenclatures pròpies de l’anatomofisiologia |
A13 A14 A15 A16 A17
|
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica 1. Biofisica |
1 Introducció
2 Estructura de la matèria
3 L’aigua i els elements minerals
4 Disperssions i dissolucions aquoses
5 Equilibri àcid/base
6 Dissolucions coloidals. |
Unitat temàtica 2. Bioquímica |
1 Le molècules orgàniques
2 Glúcids
3 Lípids
4 Proteïnes
5 Àcids nuclèics
6 Biocatalitzadors
7 Metabolisme general
8 Metabolisme dels glúcids
9 Metabolisme dels lípids
10 Metabolisme de les proteïnes
11Metabolisme dels àcids nucleics. |
Unitat temàtica 3. Citologia |
1 La cèl.lula
2 El nucli cel.lular
3 Divisió cel.lular |
Unitat temàtica 4. Histologia |
1 Generalitats dels teixits
2 Teixit epitelial
3 Teixit muscular cartilaginòs i òssi
4 Teixit conjuntiu |
Unitat temàtica 5. Embriologia |
1 Fecundació
2 Diferenciació
3 Desenvolupament del fetus |
Unitat temàtica 6. Anatomia I |
1 Osteologia
2 Artrologia
3 Neuro-miologia
4 Circulació perifèrica |
Unitat temàtica 7. Anatomo-fisiologia |
1 La sang
2 Aparell cardiocrculartori
3 Aparell respiratòri
4 Aparell genito urinari
5 Aparell digestiu
6 Sistema nerviòs
7 Sentits
8 Sistemes de regulació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
60 |
75 |
135 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
25 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Seminaris |
|
10 |
17.5 |
27.5 |
Debats |
|
10 |
12.5 |
22.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
8 |
0 |
8 |
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica de l’assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral per part d’un alumne que representa a un grup de treball de temes seleccionats del programa. Prèvia revisió en suport paper per part del professor |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació anàlisi i resolució de problemes relacionats amb la temàtica de l’assignatura |
Seminaris |
Treballs conjunts i en profunditat d’un tema monogràfic. Ampliació dels continguts de l’exposició magistral |
Debats |
Dos grups defensen de forma argumentada postures diferents respecte a un tema |
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Seminaris |
Debats |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Per qualsevol dubte relacionat amb el contingut teòric de l’assignatura.
Per orientar la forma de aprendre i entendre l’assignatura.
Per resoldre dubtes i problemes de comprensió no solventats amb anterioritat.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de preguntes curtes |
Relacionat amb el contingut teòric |
60% |
Proves objectives de tipus test |
Relacionat amb el contingut teòric. Examen de resposta múltiple |
20% |
Proves pràctiques |
Presentacions, debats i resolució de problemes |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, BIOFÍSICA. Curso de nivelación de la UNED., ,
, BIOQUÍMICA. Curso de nivelación de la UNED., ,
LATARJET y otros., “Anatomía humana”., Panamericana., 1983.
LATARJET y otros., “Anatomía humana”., Panamericana., 1983.
SOBOTA/BECHER., “Atlas de Anatomía humana”., Toray., 1984 Barcelona.
NETTER., “Atlas de anatomía”., Salvat., 1987 Barcelona.
NETTER., “Atlas de anatomía”., Salvat., 2004 Barcelona.
BEARKALOP, A y otros., “Biología y Fisiología celular”, Omega, S.A. 4ª edició., 1975 Barcelona.
PASTERNAK., “Bioquímica Humana”., Expax.,
GUYTON., “Fisiología humana”., Interamericana., 1994.
HAROLD/HARPER., “Manual de Química Fisiológica”., El Manual Moderno S.A.,
A. ORTIZ GONZALEZ., “Medio Interno”., ,
REITH, E.J. y otros., “Texto básico de Anatomía y Fisiología para enfermería”., Doyma., 1982 Barcelona.
|
|
Complementària |
|
|
|