Codi |
|
A4 |
Capacitat de fer valer els judicis clínics per assegurar que s’assoleixen els estàndards de qualitat i que la pràctica està basada en l’evidència. |
A13 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar teories d’infermeria i pràctica infermera |
A19 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar política nacional i internacional. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera. |
B24 |
Capacitat per una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies): amb pacients, famílies i grups socials, inclosos aquells amb dificultats de comunicació. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
Objectius |
Competències |
1. To understand and manage the concept of international nursing. |
A13 A19
|
B1 B8
|
C1 C3 C4
|
2.To appreciate the intercultural aspect of the nursing professsion in the XXI century and the need to adapt to it. |
A19
|
B1 B6
|
C1 C3 C4
|
3. To develop his/her understanding of how the culture defines nursing and the nurse's role. |
A4 A13 A19
|
B1 B8
|
C1 C3 C4
|
4. To take part in International Exchange Programmes. |
|
B1 B7 B8 B24
|
C1 C3 C4
|
5. To develop his/her understanding of the influence of historical, philosophical, ethical, economic, political and professional factors on their own and others professional cultures. |
A4 A13 A19
|
B1
|
C1 C3 C4
|
6. To improve the level of English language incorporating specific nursing vocabulary. |
|
B1
|
C1 C3
|
Tema |
Subtema |
Module 1 |
- English as the common language within the European Union.
- Health related vocabulary.
|
Module 2 |
- The concept of culture.
- Europe as a nest of cultures.
- Migratory movement and its impacts upon health |
Module 3 |
- Nursing in Europe.
- Nursing Curriculum in other European Universities.
- The nurse's role in other European countries. |
Module 4 |
- International Exchange Programmes offered by the URV School of Nursing.
- The role of the "host student" within the European Nursing Module.
- The "observer's role" within the European Nursing Module. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
12 |
22 |
Metodologies integrades |
|
12 |
15 |
27 |
Seminaris |
|
8 |
10 |
18 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Assessment of the student’s proficiency in English. Introduction to the course, the assignments and the assessment. Setting of working groups |
Sessió Magistral |
Basic Concepts |
Metodologies integrades |
Assesment of a patient using a nursing model. Case studies, problem solving. In groups, or individually. |
Seminaris |
Reading English articles related to health, culture and society.
Listening and comprehension of an English film related to nursing.
|
|
Metodologies integrades |
Seminaris |
|
Descripció |
Personal attention to help the student achieve a satisfactory report. To guide him /her to acomplish the objectives. |
|
|
Descripció |
Pes |
Metodologies integrades |
A situation which will cover the aims and will encrease knowledge as needed or requiered by the students. |
30% |
Seminaris |
Film and Scientific Article which will guarantee the achievement of the specific aims. |
20% |
Altres |
Attendance and active participation in class. Participating in an International Exchange Program. |
30%
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Glendinning, Eric H; Holmström, B., English in Medicine, 3a ed. Cambridge, 2005, Dubai.
Basterrechea, J. P. et. al, Curso de inglés médico, 1,2,3., Harcourt., 2001, Madrid
Grice, Tony., Oxford English for Careers. Nursing. Students Book., Oxford University Press., 2007. Spain
Spector, R., Cultural Diversity in Health and Illness., Appleton & Lange., 1996 Stamford (CT).
|
|
Complementària |
, Transcultural Nursing Society web page: http://www.tcns.org/, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Basic knowledge of English to attend and participate in classes. |
|