DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) INFERMERIA INTERNACIONAL Codi 18061202
Ensenyament
Infermeria (2002) (Campus Terres de l'Ebre)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Infermeria
Coordinador/a
MATEU GIL, MARÍA LUISA
Adreça electrònica marisa.mateu@urv.cat
Professors/es
MATEU GIL, MARÍA LUISA
Web http://elena.abello@urv.cat
Descripció general i informació rellevant To introduce the student in the concept of nursing in other countries and improve the level of English language.

Competències
Codi  
A4 Capacitat de fer valer els judicis clínics per assegurar que s’assoleixen els estàndards de qualitat i que la pràctica està basada en l’evidència.
A13 Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar teories d’infermeria i pràctica infermera
A19 Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar política nacional i internacional.
B1 Aprendre a aprendre.
B6 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera.
B24 Capacitat per una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies): amb pacients, famílies i grups socials, inclosos aquells amb dificultats de comunicació.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. To improve the student's conversational level of English language A13
A19
B1
B8
C1
C3
C4
2.To incorporate specific nursing related vocabulary A19
B1
B6
C1
C3
C4
3. To find out the nurse's curriculum and its role in other countries A4
A13
A19
B1
B8
C1
C3
C4
4. To understand and manage the concept of International Nursing B1
B7
B8
B24
C1
C3
C4
5. To take part in the European Nursing Module exchange program as a "host student" or as a "guest student". A4
A13
A19
B1
C1
C3
C4

Continguts
Tema Subtema
Module 1 - English as the common language within the European Union.
- Health related vocabulary.
Module 2 - Nursing in Europe.
- Nursing Curriculum in other European Universities.
- The nurse's role in other European countries.
Module 3 - International Exchange Programmes offered by the URV School of Nursing.
- The role of the host student within the European Nursing Module.
- The role of the guest student within the European Nursing Module.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
 
Sessió Magistral
10 12 22
Metodologies integrades
12 15 27
Seminaris
8 10 18
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Assessment of the student’s proficiency in English. Introduction to the course, the assignments and the assessment. Setting of working groups
Sessió Magistral Basic Concepts
Metodologies integrades Assesment of a patient using a nursing model. Case studies, problem solving. In groups, or individually.
Seminaris Reading English articles related to health, culture and society.
Listening and comprehension of an English film related to nursing.

Atenció personalitzada
 
Metodologies integrades
Seminaris
Descripció
Personal attention to help the student achieve a satisfactory report. To guide him /her to acomplish the objectives.

Avaluació
  Descripció Pes
Metodologies integrades A situation which will cover the aims and will encrease knowledge as needed or requiered by the students. 30%
Seminaris Film and Scientific Article which will guarantee the achievement of the specific aims. 20%
Altres

Attendance and active participation in class. Participating in an International Exchange Program.

30%


20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Glendinning, Eric H; Holmström, B., English in Medicine, 3a ed. Cambridge, 2005, Dubai.
Basterrechea, J. P. et. al, Curso de inglés médico, 1,2,3., Harcourt., 2001, Madrid
Grice, Tony., Oxford English for Careers. Nursing. Students Book., Oxford University Press., 2007. Spain
Spector, R., Cultural Diversity in Health and Illness., Appleton & Lange., 1996 Stamford (CT).

Complementària , Transcultural Nursing Society web page: http://www.tcns.org/, ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Basic knowledge of English to attend and participate in classes. Attendance to the classes is necessary to get a qualification
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent