Codi |
|
A1 |
Capacitat per reconèixer i interpretar signes normals o canviants de salut/mala salut, sofriment, incapacitat de la persona (valoració i diagnòstic). |
A7 |
Capacitat per mantenir la dignitat, privacitat i confidencialitat del pacient (utilitzant les habilitats…) |
A16 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències bàsiques i de la vida. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera. |
B9 |
Capacitat per treballar d'una manera "holística", tolerant, sense jutjar, amb cura i sensible, assegurant que els drets, creences i desitjós dels diferents individus o grups no es vegin compromesos. |
B10 |
Capacitat per educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort de les poblacions, comunitats, grups i individus dels qui les vides estan afectades per la mala salut, sofriment, malaltia, incapacitat o la mort. |
B11 |
Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
B12 |
Capacitat per ajustar el seu paper amb l'objectiu de respondre efectivament a les necessitats de la població o els pacients. Quan sigui necessari i apropiat, ser capaç de desafiar els sistemes vigents per cobrir les necessitats de la població i els pacients. |
B14 |
Capacitat per treballar i comunicar-se en col•laboració i de forma efectiva amb tot el personal de suport per prioritzar i gestionar el temps eficientment mentre s'assoleixen els estàndards de qualitat. |
B15 |
Capacitat per valorar el risc i promocionar activament el benestar i seguretat de tota la gent de l'entorn de treball (inclosa/os ella/s mateixa/os). |
B19 |
Utilitza críticament les eines d'avaluació i auditoria del cuidatge segons els estàndards de qualitat rellevats. |
B23 |
Capacitat per informar, enregistrar, documentar i derivar cuidatges utilitzats tecnologies adequades. |
B24 |
Capacitat per una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies): amb pacients, famílies i grups socials, inclosos aquells amb dificultats de comunicació. |
B25 |
Capacitat per usar adequadament les habilitats de consell (tècniques de comunicació per promoure el benestar del pacient). |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer la concepció integral de la sexualitat humana. |
A1 A7
|
B8
|
|
2. Comprendre el desenvolupament de la sexualitat i de les seves implicacions |
|
B1 B8
|
|
3. Analitzar la influencia de la sexualitat en les vivències de les persones |
|
B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12
|
|
4. Prendre consciència de l'estima cap a un mateix i cap als altres per tal de generar actituds i valors positives. |
A16
|
B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B19 B24 B25
|
|
5. Col•laborar en l'aplicació dels programes de salut sexual durant les diferents etapes evolutives del ésser humà. |
|
B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B19 B23 B24 B25
|
C5
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: |
Introducció. Aspectes generals. |
TEMA 2: |
La perspectiva etnològica: interculturalitat. |
TEMA 3: |
Assertivitat i confiança personal. |
TEMA 4: |
Desenvolupament de l’individu.
Relacions interpersonals.
|
TEMA 5: |
Sexualitat humana en les diferents etapes del cicle vital. |
TEMA 6: |
Programes de salut sexual i reproductiva. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Seminaris |
|
7 |
0 |
7 |
Debats |
|
5 |
0 |
5 |
Estudis previs |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
0 |
28 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
4.5 |
6.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura, presa de contacte, recollida de les expectatives dels alumnes referent a l’assignatura en general, preferències de metodologia..., informació general: atenció personalitzada, exàmens , treballs... |
Sessió Magistral |
Conferencia magistral |
Seminaris |
Obligatoris
Exposició activa de temes relacionats amb el programa; tant per part de la professora com dels alumnes. |
Debats |
Exposició i comentari d'articles cientifics i de divulgació. |
Estudis previs |
Temes del programa que els alumnes preparen previament segons les indicacions de la professora |
Treballs |
Presentació oral i escrita del treball individual o grupal per part dels alumnes. |
|
Sessió Magistral |
Seminaris |
Debats |
Estudis previs |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Descripció |
S’ofereix un horari d’atenció a l’alumnat (personal o per correu electrònic). |
|
|
Descripció |
Pes |
Estudis previs |
Debats / sessions: Lectura i comentari d’articles científics i documentals relacionats amb l’assignatura. |
10% |
Treballs |
Treball individual d’un tema, s’avalua contingut i presentació escrita |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Examen de 20 preguntes curtes al finalitzar l’assignatura.
L’examen s’ha d’aprovar per poder aprovar l’assignatura.
|
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
-
Generalitat de Catalunya. Departament de Salut; Actuacions preventives a l’adolescència. Guia per a l’atenció primària de salut. Barcelona: Direcció General de Salut Pública 2004.
-
Tazón P, Aseguinolaza L, García-Campayo J. Ciencias psicosociales. Barcelona: Masson; 2003.
-
Stassen K, Thomson R. Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia. Madrid: Medica Panamericana; 1998.
-
Castanyer O. La asertividad: expresion de una sana autoestima. Bilbao. Yedisa.1996.
- André C; Lebord F. La autoestima: gustarse a sí mismo para para mejor vivir con los demás.Barceloa. Kairós. 2001.
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INFERMERIA MATERNO-INFANTIL/18061009 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CIÈNCIES PSICOSOCIALS APLICADES II/18061003 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CIÈNCIES PSICOSOCIALS APLICADES I/18061002 |
|
|