Codi |
|
A3 |
Capacitat per emprendre valoracions exhaustives i sistemàtiques utilitzant les eines i marcs adequats pel pacient, tenint en conte els factors físics, socials, culturals, psicològics, espirituals i ambientals rellevant. |
A7 |
Capacitat per mantenir la dignitat, privacitat i confidencialitat del pacient (utilitzant les habilitats…) |
A9 |
Capacitat per considerar les cures emocionals, físiques i personals, incloent-hi satisfer les necessitats de confort, nutrició i higiene personal i permetre el manteniment de les activitats quotidianes (utilitzant les habilitats…). |
A11 |
Capacitat per informar, educar i supervisar a pacients i cuidadors i els seves famílies (utilitzant les habilitats…) |
A12 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar resolució de problemes i presa de decisions. |
A15 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències socials, del comportament i de la salut. |
A16 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències bàsiques i de la vida. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera. |
B9 |
Capacitat per treballar d'una manera "holística", tolerant, sense jutjar, amb cura i sensible, assegurant que els drets, creences i desitjós dels diferents individus o grups no es vegin compromesos. |
B11 |
Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
B14 |
Capacitat per treballar i comunicar-se en col•laboració i de forma efectiva amb tot el personal de suport per prioritzar i gestionar el temps eficientment mentre s'assoleixen els estàndards de qualitat. |
B20 |
Capacitat per permetre que els pacients i els seus cuidadors expressin les seves preocupacions i interessos, i que puguin respondre adequadament. Per exemple, emocionalment, socialment, psicològicament, espiritualment o físicament. |
B21 |
Capacitat per donar suport emocional i identificar quan són necessaris els consells d'un especialista o altres intervencions. |
B23 |
Capacitat per informar, enregistrar, documentar i derivar cuidatges utilitzats tecnologies adequades. |
B24 |
Capacitat per una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies): amb pacients, famílies i grups socials, inclosos aquells amb dificultats de comunicació. |
B25 |
Capacitat per usar adequadament les habilitats de consell (tècniques de comunicació per promoure el benestar del pacient). |
B27 |
Capacitat per identificar i tractar comportaments desafiadors. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1. Potenciar l’autoconeixement, motivació professional i l’autocrítica. |
A16
|
B1 B3 B8 B11
|
|
2. Desenvolupar coneixements actituds i habilitats que permetin una comunicació amb el pacient i família efectiva i satisfactòria. |
A3 A7 A9 A11 A15 A16
|
B4 B7 B9 B20 B24 B25 B27
|
C5
|
3. Abordar de manera multiprofessional el malalt i desenvolupar habilitats de treball en grup. |
A12 A15 A16
|
B2 B5 B7 B14 B21 B23
|
|
4. Reflexionar sobre les pròpies conductes en el treball individual i en el treball en equip. |
A7 A12 A15 A16
|
B1 B2 B3 B5
|
C3
|
5. Desenvolupar recursos i habilitats personals per millorar la comunicació en públic. |
|
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Mòdul 1: Tècniques de comunicació i relació. |
Tema 1: La comunicació verbal.
Tema 2: La comunicació no verbal.
Tema 3: L’estil assertiu.
Tema 4: Habilitats en l’entrevista clínica.
Tema 5: Comunicació escrita. Registres i informes.
Tema 6: El treball en l’equip interdisciplinar de salut.
|
Mòdul 2: Habilitats discursives. |
Tema 1: El parlar en públic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
5 |
2.5 |
7.5 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
20 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
9 |
27 |
Treballs |
|
2 |
30 |
32 |
Fòrums de discussió |
|
4 |
10 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l’assignatura, explicació dels objectius, l’avaluació i cronograma de les activitats. |
Sessió Magistral |
Classes teòriques i participatives sobre conceptes i continguts de l'assignatura amb suport audiovisual. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral d’un tema proposat per l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi, resolució i debat d’exercicis relacionat amb la temàtica. |
Treballs |
Diari reflexiu. |
Fòrums de discussió |
Anàlisi i defensa d'un tema proposat a través del moodle. |
|
Fòrums de discussió |
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Sessió magistral:
Per qualsevol consulta relacionat amb l’assignatura s’atendrà a l’alumne en les hores de tutoria o durant la classe.
Presentacions exposicions:
Durant la preparació de l’exposició l’alumne tindrà de realitzar com a mínim una tutoria.
Treballs:
Durant la realització del treball, l’alumne pot consultar qualsevol dubte durant l’horari de tutoria.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
S'avaluarà la forma i el contingut de la presentació |
20%
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es valorarà el contingut dels treballs realitzats durant les classes i la participació. |
20% |
Treballs |
S'avaluarà el contingut de les diferents parts del diari reflexiu. |
50% |
Fòrums de discussió |
S'avaluarà la participació i el contingut. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència és obligtòria. Per poder fer la mitjana de les notes de l'assignatura es té de tenir totes les parts aprovades. |
Bàsica |
|
- Borrell F.Manual de entrevista clínica. Madrid: Harcourt Brace; Última edició publicada.
- Tazón P, Aseguinolaza L, García J. Ciencias psicosociales. Barcelona: Masson; Última edició publicada.
- Latorre LM. Ciencias psicosociales aplicadas II. Madrid: Editorial Síntesis; Última edició publicada.
- Llor B, Abad MA, García M, Nieto J. Ciencias psicosociales aplicadas a la salud. Madrid: Interamericana McGraw-Hill; Última edició publicada.
- Potter A, Perry A. Fundamentos de enfermería. Teoría y práctica. Madrid: Mosby / Doyma Libros; Última edició publicada.
- De Pablo J. Tècniques d’entrevista per a professionals de la salut. Vic: Eumo Editorial; Última edició publicada.
- Serrano S. El regal de la comunicació.Barcelona: Ara Llibres;Última edició publicada.
- Borrell F.Entrevista clínica: manual de estrategias prácticas. Barcelona: semfyc ediciones; Última edició publicada.
- Novel, G, Lluch, MT, Miguel, MD.Enfermería psicosocial y salud mental. Barcelona : Masson; Última edició publicada.
- Tazón M P, García J, Aseguinolaza L. Relación y comunicación. Madrid: D.A.E; (Enfermería S 21); Última edició publicada
|
Complementària |
|
Altres recursos:
Vídeos. |
|
Altres comentaris |
És important haver realitzat pràctiques assistencials abans de cursar aquesta assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|