Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Construcció sociocultural de la salut de les dones: La mirada androcèntrica les seves conseqüències.
Unitat temàtica II: Elements propis del gènere relacionats amb la salut.
Unitat temàtica III: les desigualtats en relació al gènere en el Sistema Sanitari |
Analitzar els antecedents i l'evolució de la situació de les dones històricament i com a influït la seva posició social en la construcció sociocultural de la salut
Estudi de les variables que possibiliten l'anàlisi des de una perspectiva e gènere. identificar les diferències en la morbi-mortalitat en relació amb els diferents estils de vida i els elements propis del gènere.
Analitzar el biaix de gènere dins del sistema sanitari (assajos clínics, esforç terapèutic, atenció de salut,...) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
20 |
32 |
Treballs |
|
12 |
60 |
72 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes introduint elements d'anàlisi i discissió |
Treballs |
L'alumne/a presentarà l'anàlisi i comentari de dues pel·lícules i un treball sobre un tema relacionat amb el temari de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Atendre i resoldre dubtes als estudiants i les estudiantes en relació al contingut de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Els continguts de les sessions magistrals s'avaluaran mitjançant els treballs |
50% |
Treballs |
L'alumne/a presentarà a la professora els treballs corresponens |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'alumne/a no aprova en la primera convocatòria, la professora li indicarà les correccions oportunes que tendrà que realitzar en els treballs corresponents i la data de lliurament |
Bàsica |
Carmen Valls llobet, Mujeres invisibles, Ed. bolsillo, Barcelona 2006
Carmen Valls Llobet , mujeres, Salud y poder , Ed. Cátedra, Barcelona 2009
Sara Velasco Arias, Sexos, género y salud, Ed. Minerva, Madrid 2009
Miqueo et al , Perspectiva de género en salud. , Ed Minerva, Madrid 2001
Informe SESPAS, La salud pública des de la perspectiva de género y clase social, , Gaceta Sanitaria 2004
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|