Codi |
|
A1 |
Capacitat per reconèixer i interpretar signes normals o canviants de salut/mala salut, sofriment, incapacitat de la persona (valoració i diagnòstic). |
A2 |
Capacitat per respondre a les necessitats del pacient planificant, prestant serveis i avaluant els programes individualitzats més apropiats d’atenció amb el pacient, els seus cuidadors i famílies i altres treballadors sanitaris o socials. |
A3 |
Capacitat per emprendre valoracions exhaustives i sistemàtiques utilitzant les eines i marcs adequats pel pacient, tenint en conte els factors físics, socials, culturals, psicològics, espirituals i ambientals rellevant. |
A7 |
Capacitat per mantenir la dignitat, privacitat i confidencialitat del pacient (utilitzant les habilitats…) |
A10 |
Capacitat per respondre a les necessitats personals durant el cicle vital i les experiències de salut o malaltia. Per exemple, eleccions vitals, invalidesa o procés de mort imminent (utilitzant les habilitats…) |
A11 |
Capacitat per informar, educar i supervisar a pacients i cuidadors i els seves famílies (utilitzant les habilitats…) |
A14 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ètica, legislació i humanitats. |
B10 |
Capacitat per educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort de les poblacions, comunitats, grups i individus dels qui les vides estan afectades per la mala salut, sofriment, malaltia, incapacitat o la mort. |
B20 |
Capacitat per permetre que els pacients i els seus cuidadors expressin les seves preocupacions i interessos, i que puguin respondre adequadament. Per exemple, emocionalment, socialment, psicològicament, espiritualment o físicament. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1. Identificar les situacions que provoquen més dependència en la població Geriàtrica. |
A1 A2 A10
|
|
C5
|
2. Conèixer i diferenciar les repercussions que els diferents processos patològics poden produir en la gent gran. |
A1 A2 A10
|
|
C5
|
3. Identificar i distingir les peculiaritats de l’atenció en l’àmbit sociosanitari. |
A3
|
|
C5
|
4. Analitzar els aspectes ètics que es plantegen en l’àmbit sociosanitari. |
A7 A14
|
|
C5
|
5. Conèixer i prendre consciència de la importància del suport que requereixen els cuidadors principals i la família. |
A11
|
B10 B20
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1: |
Aspectes generals en l’atenció d’infermeria a la persona gran malalta. |
Bloc 2: |
Situacions que provoquen dependència en la població geriàtrica. |
Bloc 3: |
Trastorns que afecten al sistema cardiorespiratori, osteoarticular i neurològic. |
Bloc 4: |
Ètica en les cures gerontogeriàtriques. |
Bloc 5: |
Cuidadors principals: entorn i suport. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
5.5 |
27.5 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
0 |
1 |
Treballs |
|
15 |
0 |
15 |
Seminaris |
|
13 |
0 |
13 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del programa, activitats d’avaluació i seguiment de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts teòrics amb suport de mitjans audiovisuals. A partir de l’explicació l’alumne haurà de profunditzar i treballar en els temes de forma autònoma. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctica guiada d’anàlisi de casos, lectura de textos, treball en grup a partir de temàtiques diverses proposades a l’aula. |
Presentacions / exposicions |
Ha fonamentar-se en una exposició que tracti de fer una síntesi de tot el treball fet. Partirà d’un guió orientador fet de la manera més esquemàtica possible i basat en les parts considerades claus del treball. Les característiques principals han de ser la claredat, la síntesi i el rigor. Cal fer èmfasi en el fet que la presentació oral es durà a un estricte control del temps. |
Treballs |
Realització d’un treball d’avaluació continuada a escollir entre diferents propostes realitzades per la professora. |
Seminaris |
Sessions de debat sobre temes relacionats amb esl vells amb problemes sociosanitaris |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
Seminaris |
|
Descripció |
Sessió Magistral:
Es basarà en l’orientació a l’alumne en els seus dubtes com en la cerca bibliogràfica complementària per realitzar el treball autònom d’estudi dels continguts bàsics de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l’aula ordinària:
Orientació a l’aula individualitzada o grupal, segons el cas, per l’anàlisi del casos, selecció dels textos, resolució dels problemes plantejats a resoldre a l’aula.
Treballs:
Orientació respecte als aspectes formals i de contingut relacionats amb la temàtica específica del treball.
Presentacions/exposicions:
L’alumne rebrà tutorització respecte a com elaborar el treball per tal de ser presentat de forma oral.
Ús de l’entorn virtual:
L’alumne ho podrà utilitzar com a mitjà de comunicació amb el professor.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
S’avaluarà a partir de treballs presentats, considerant els aspectes formal i de contingut segons l’especificitat del treball. |
10% |
Presentacions / exposicions |
Es valorarà la capacitat de síntesi tenint en compte els continguts del tema i el temps disponible per la seva presentació. |
10% |
Treballs |
S’avaluarà els exercicis d’avaluació continuada, tenint en compte els criteris formals i de contingut proposats per les activitats. |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
S’avaluarà els conceptes presentats en les sessions magistrals mitjançant una prova escrita. |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
-
Bruke M M, Wals M B Enfermería Gerontológica. Cuidados integrales en el adulto mayor. Madrid: Harcourt Brtace; 1998.
-
García V Rodríguez C Toronjo A Enfermería del anciano. Madrid: Ediciones DAE (Grupo Paradigma); 2001.
-
Staab A S Hodges L C Enfermería Gerontológica. Mexico: Interamericana; 1997.
-
Quntanilla M Enfermería Geriátrica. Cuidados integrales en el anciano. Tomo I y II Barcelona: Mexico Instituto Monsa de Ediciones; 2002. |
Complementària |
|
Per a cada tema hi haurà una bibliografia específica i unes lectures recomanades, que s’aniran adapten segons les necessitats especifiques de l’alumne i de l’actualitat científica i social del moment.
Altres recursos:
Videografia, webgrafia. Entorn virtual.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|