Codi |
|
A4 |
Capacitat de fer valer els judicis clínics per assegurar que s’assoleixen els estàndards de qualitat i que la pràctica està basada en l’evidència. |
A12 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar resolució de problemes i presa de decisions. |
A17 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar principis d’investigació i informació. |
A18 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar tecnologies i informàtica a les cures de salut. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B11 |
Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
1. Adquirir i/o millorar les estratègies de cerca, localització i identificació de la informació disponible a Internet. |
A4 A12 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B11
|
C2
|
2. Aprendre a identificar i concretar les nostres necessitats d’informació. |
A12 A18
|
B2 B3 B4 B11
|
C2
|
3. Entendre el concepte, la terminologia i els diferents tipus de fonts d’informació. |
|
B1 B3 B4
|
C2
|
4. Aprendre a elaborar i planificar la cerca i els aspectes a tenir presents a l’hora de seleccionar la font d’informació més apropiada per a la consulta. |
A4 A12 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11
|
|
5. Aprendre a seleccionar, analitzar i sintetitzar la informació que necessitem. |
A4 A12 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11
|
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1:La informació |
1. Dades, informació i coneixement
2. Principals problemes que trobem a l’hora de cercar i seleccionar informació a Internet. |
TEMA 2:Les font d'informació |
1. Concepte de font d’informació
2. Diferents necessitats: diferents fonts d’informació
3. El llenguatge de les fonts d’informació |
TEMA 3: Cercar informació mitjançant Internet |
1. Diferents fonts d'informació accessibes desde Internet.
2. Avaluació de les fonst d'informació a Internet.
3. Fonts d'informació especialitzades en ciències de la salut a Internet.
|
TEMA 4:Cercar informació a Internet |
1. Fases del procés de cerca de la informació.
2. Selecció, anàlisi i síntesi de la informació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
6 |
16 |
Treballs |
|
25 |
29 |
54 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
19 |
33 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
5 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura, presa de contacte, recollida de les expectatives dels alumnes. Informació respecte a la evolució i cronograma de les activitats programa i avaluació. |
Sessió Magistral |
Conceptes teòriques de l’assignatura. |
Treballs |
Execució de cerques i recuperació de la informació sobre els temes que determini la professora |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Execució d'exercicis de cerca, recuperació i avaluació de la informació a Internet. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
S’ofereix un horari d’atenció a l’alumnat (personal o per correu electrònic). Seguiments del treballs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Execució d'exercicis de cerca, recuperació i avaluació de la informació a Internet.
Presentació escrita a la profesora.
|
80% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Execució de cerques i recuperació de la informació sobre els temes que determini la profesora. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes amb problemes d'adaptació al programa tindran altres opcions d'avaluació d'acord amb la professora. |
Bàsica |
|
-
OWEN, Tim (1998) Now too much, now. Too much information is as bad as too little. Success at the
Enquiry Desk . 2n ed. London, Library Association
Publishing.
-
CORDÓN GARCÍA, JA, LÓPEZ LUCAS,J. VAQUERO PULIDO, JR (1999). La búsqueda bibliográfica: Manual de búsqueda documental y práctica bibliográfica. Madrid.
Pirámide.
-
BOJO CANALES, C. FRAGA MEDÍN, C. HERNÁNDEZ VILLEGAS, S et al. (2005). Internet visible e invisible:búsqueda y selección de recursos de información en ciencias de la salud. Madrid. Instituto Carlos III:Biblioteca Nacional de Ciencias de la Salud.http://www.isciii.es/bncs/
•
-
RODRÍGUEZ DACAL, JM. (1995). Manual de Internet para enfermería. Difusión Avances de Enfermería. Madrid-Valencia
•
I altres en línia que la professora anirà recomanant durant el curs.
R
ECOMANACIONS |
Complementària |
, , ,
|
|
|