Codi |
|
A4 |
Capacitat de fer valer els judicis clínics per assegurar que s’assoleixen els estàndards de qualitat i que la pràctica està basada en l’evidència. |
A5 |
Capacitat per qüestionar, avaluar, interpretar i sintetitzar críticament un ventall d’informació i fonts de dades que facilitin la decisió els pacient. |
A12 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar resolució de problemes i presa de decisions. |
A13 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar teories d’infermeria i pràctica infermera |
A17 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar principis d’investigació i informació. |
A18 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar tecnologies i informàtica a les cures de salut. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera. |
B11 |
Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
2. Aprendre a identificar i concretar les nostres necessitats d'informació. |
A12 A13 A18
|
B1 B2 B3 B4 B7 B11
|
C2 C5
|
1. Adquirir i/o millorar les estratègies de cerca, localització i identificació de la informació disponible a Internet. |
A5 A12 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B11
|
C2 C5
|
3. Entendre el concepte, la terminologia i els diferents tipus de fonts d'informació. |
A5 A17 A18
|
B1 B3 B4
|
C2
|
4. Aprendre a elaborar i planificar la cerca i els aspectes a tenir presents a l'hora de seleccionar la font d'informació més apropiada per a la consulta. |
A12 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11
|
C2 C3 C5
|
5. Aprendre a seleccionar, analitzar i sintetitzar la informació que necessitem. |
A4 A12 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1:La informació |
1. Dades, informació i coneixement
2. Principals problemes que trobem a l’hora de cercar i seleccionar informació a Internet. |
TEMA 2:Les font d'informació |
1. Concepte de font d’informació
2. Diferents necessitats: diferents fonts d’informació
3. El llenguatge de les fonts d’informació |
TEMA 3: Cercar informació mitjançant Internet |
1. Diferents fonts d'informació accessibes desde Internet.
2. Avaluació de les fonst d'informació a Internet.
3. Fonts d'informació especialitzades en ciències de la salut a Internet.
|
TEMA 4:Cercar informació a Internet |
1. Fases del procés de cerca de la informació.
2. Selecció, anàlisi i síntesi de la informació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
|
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
30 |
30 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
2 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
30 |
30 |
Estudi de cas |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura, presa de contacte, recollida de les expectatives dels alumnes. Informació respecte a la evolució i cronograma de les activitats programa i avaluació. |
Treballs |
Execució de cerques i recuperació de la informació sobre els temes que determini la professora |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Fòrums de discussió |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Estudi de cas |
Plantejament d’un cas on s’ha de donar resposta a la situació plantejada. El cas no proporciona solucions sinó dades per a reflexionar, analitzar i discutir en grup les possibles sortides al problema |
|
Treballs |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
1: atenció a l’alumnat (personal o per correu electrònic).
|
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Execució d'exercicis de cerca, recuperació i avaluació de la informació a Internet.
Presentació escrita a la profesora.
|
80% |
Altres |
Proba de pregunta curta |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatòria, l'assignatura es pot superar per dues vies: - A) Avaluació continuada: efectuant les activitats programades al llarg del curs (80%) i després la proba final de pregunta curta en relació als continguts treballats en les activitats (20%). - B) Treball final d'assignatura (80%) i proba final (20%) Es recomana seguir el sistema d'avaluació continuada. Aquest sistema representa un treball més estructurat i continu de l'estudiant i a la vegada major aprofitament dels continguts. En segona convocatòria, l'assignatura es podrà superar: Fent un treball final d'assignatura (80%) i una proba final (20%). |
Bàsica |
|
Bàsica
- OWEN, Tim B. Success at the Enquiry Desk. London : Library Association Publishing, 1998. Pàg. 15-21
- CORDÓN GARCÍA, J.A.; LÓPEZ LUCAS, J.; VAQUERO PULIDO, J.R. Manual de búsqueda documental y práctica bibliográfica. Madrid : Pirámide, 1999. Pàg. 39-50
- BOJO CANALES, C...[et al.] Internet visible e invisible : búsqueda y selección de recursos de información en ciencias de la salud. Madrid : Instituto Carlos III : Biblioteca Nacional de Ciencias de la Salud, 2005
- (http://www.isciii.es/bncs/)
- RODRÍGUEZ DACAL, J.M. Manual de internet para enfermería. Madrid : Difusión de Avances en Enfermería, 2005.
- ABELLA ESPAR, M.T. Conocimiento y localización de las fuentes de información según el ámbito de la consulta. Barcelona : EDIUOC, 2002.
- CATALÀ PUIGBÓ, C. Introducción a las fuentes de información. Barcelona : EDIUOC, 2003.
- BORGOÑOS MARTÍNEZ, M. Cómo redactar referencias bibliográficas en un trabajo de investigación. Madrid : Asociación Española de Archiveros, Bibliotecarios, Museólogos y Documentalistas, 2007.
- Cabrero García, J. Búsqueda bibliográfica en enfermería y otras ciencias de la salud. Alicante: Universidad de Aalicante, 2001
- Torres Ramirez, Isabel. Las fuentes de información: estudios teórico-prácticos. Madrid : Síntesis, 1998
|
Complementària |
, , ,
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana tenir coneixements básics d'informàtica a nivell d'usuari. |
|