Codi |
|
A1 |
Capacitat per reconèixer i interpretar signes normals o canviants de salut/mala salut, sofriment, incapacitat de la persona (valoració i diagnòstic). |
A12 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar resolució de problemes i presa de decisions. |
A14 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ètica, legislació i humanitats. |
A15 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències socials, del comportament i de la salut. |
A17 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar principis d’investigació i informació. |
A19 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar política nacional i internacional. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional. |
B9 |
Capacitat per treballar d'una manera "holística", tolerant, sense jutjar, amb cura i sensible, assegurant que els drets, creences i desitjós dels diferents individus o grups no es vegin compromesos. |
B11 |
Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
B15 |
Capacitat per valorar el risc i promocionar activament el benestar i seguretat de tota la gent de l'entorn de treball (inclosa/os ella/s mateixa/os). |
B22 |
Capacitat per reconèixer l’ansietat, l’estrès i la depressió. |
B27 |
Capacitat per identificar i tractar comportaments desafiadors. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
Identificar els principals factors de risc del seu futur ambient laboral i conèixer les mesures de prevenció adequades.
Saber reaccionar davant les resistències de l'entorn enfront dels canvis, en matèria de prevenció.
Conèixer les principals fonts documentals en matèria de prevenció, que existeixen a nivell estatal i nacional.
Conèixer els diferents organismes i institucions competents en matèria de Salut Laboral.
Conèixer els efectes, tant socials com econòmics que les patologies d'origen laboral produeixen en el nostre país.
|
A1 A12 A14 A15 A17 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B15 B22 B27
|
C3
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Qualitat de vida, treball i salut. |
Definicions de salut. Paràmetres per mesurar la qualitat de vida. Breu història del treball. Riscos professionals. Accidents de treball i malalties professionals. |
Tema 2. Condicions de treball |
La seguretat en els centres de treball i els accidents. Foc, plans d'emergència. Risc elèctric. Mètodes de prevenció |
Tema 3. El medi ambient físic de treball |
Microclima laboral. La il•luminació. El soroll. Temperatura, ventilació i humitat. Les radiacions ionizants i no ionizants. Efectes sobre la salut i mesures preventives |
Tema 4. La contaminació química i biològica. |
Risc químic, generalitats. Vies d'entrada i eliminació. Efectes sobre l'organisme. Mètodes d'avaluació i prevenció. Risc biològic, generalitats. Vies d'entrada i mètodes de prevenció |
Tema 5. Càrrega de treball |
Concepte de fatiga física. Càrrega estàtica i dinàmica. Mètodes d'avaluació. La ergonomía en el lloc de treball. Risc psicosocial. El Bournaut. Assetjament. Agressions al personal sanitari. Mètodes de detecció i avaluacio. Prevenció |
Tema 6. L'avaluació de les condicions de treball i la salut |
Gestió de la prevenció. Metodologies d'avaluació de riscos. Organismes i institucions de prevenció i vigilància de la salut. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
10 |
13 |
23 |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
6 |
9 |
Treballs |
|
4 |
17 |
21 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
1 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: calendari, continguts, la metodologia que s’emprarà en la mateixa així com l’avaluació.
Exposició dels continguts de l'assignatura amb el suport de mitjans audiovisuals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat dels problemes o exercicis, relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
Treballs |
Treballs que realitzarà l'alumne. De manera individual i/o en grup. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
El seguiment on line del treball dels alumnes es complementara amb l'atenció directa durant la tercera hora de cada sessió presencial. Aquesta es dedicara de manera integra al suport del treball individual i de grup |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treball tutoritzat individual o grupal, amb l'objectiu d'aplicar de manera practica el contingut de l'assignatura. Mínim 3 tutories. |
40% |
Altres |
3 proves objectives de tipus test sobre els conceptes desenvolupats a classe. Per fer la nota mitjana les tres proves han d'estar superades. 1 Examen final. |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
http://www20.gencat.cat/portal/site/treball http://www.insht.es/portal/site/Insht/ http://www.istas.ccoo.es/ |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INFERMERIA I SALUT LABORAL/18061221 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CIÈNCIES PSICOSOCIALS APLICADES II/18061003 | INFERMERIA COMUNITÀRIA I/18061005 | TÈCNIQUES DE RECOLLIDA DE DADES I AVALUACIÓ DE RESULTATS/18061212 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CIÈNCIES PSICOSOCIALS APLICADES I/18061002 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|