Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Identificar i analitzar els processos psicosocials bàsics
Explicar els diferents processos i condicionants evolutius
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
| | A22 |
Conèixer las pròpies reaccions emocionals
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I:
Introducció i conceptes generals.
|
1.La psicología com estudi de la conducta humana. Què és una conducta?.
2.Models psicològics de la conducta humana.
3.Perspectiva holística de la persona |
Unitat temàticaII:
Processos i condicionants evolutius |
1.Dimensió psicobiològica: bases biològiques de la conducta.Herència filogenètica. Herència ontogenètica. El binomi herència-aprenentatge.
2.Condicionants evolutius: Maduració i adquisicions bàsiques; període d’empremta i afecció.
3.Desenvolupament emocional.
4.Desenvolupament intel•lectual.
5.Desenvolupament psicosocial
|
Unitat temàtica III:
Processos psicosocials bàsics
|
1.Dimensió intel•lectual: sensopercepció, aprenentatge i memòria, pensament , intel•ligència i llenguatge. Processos de comunicació.
2.Dimensió emocional: motivació, emoció, conflicte, afrontament i adaptació al canvi
3.Dimensió social: factors socioculturals.
|
Unitat temàtica IV:
Perspectiva holística del cicle vital.
|
1.Infància.
2.Adolescència.
3.Edat adulta.
4.Vellesa.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
28 |
56 |
84 |
Seminaris |
|
32 |
27 |
59 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d’analisis reflexió. |
Seminaris |
Formulació, anàlisi, debat i resolució,d'un tema monogràfic desplegat amb suport audiovisual a l’aula i relacionat amb el temari. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es planteja de forma voluntària, es a dir, a demanda de l'alumne i sempre relativa a dificultats en el seguiment de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova objectiva tipus test de tota la teoria al final el quadrimestre |
70% sobre 10 |
Seminaris |
|
Memòria de caràcter obligatori sobre el monogràfic plantejat al seminari,L'extensió serà d'aproximadament 5 cares de Din4. S'ha de presentar 15 dkias abans de l'examen teòric. |
30% sobre 10 |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova objectiva tipus test de tota la teoria al final el quadrimestre.El nombre d'items aproximadament serà de 50 i 3 opcions de resposta. |
70% sobre 10 |
Altres |
|
Es tindrà en compte la'assistència i intervencions a classe a l'hora d'arrodonir la nota si cal. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria serà segons el model de "prova objectiva de preguntes curtes" El nombre d'aquestes serà de 10 i cadascuna puntuarà 1 sobre 10. El resultat es ponderitzarà al 70% i es conservarà el valor aconseguit a la memòria. |
Bàsica |
|
Bàsica |
Tazón P, Aseguinolaza L, García-Campayo J., Ciencias psicosociales., Masson., 2004 Barcelona.
Stassen K, Thomson R., Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia., Medica Panamericana., 2004 Madrid.
Myers DG., Psicología., Medica Panamericana., 2005 Madrid
Puente, A., Manual de Psicología Básica. Panamericana. Madrid. 1993
Fierro, A., Manual de Psicología de la personalidad. Paidos. BCN.1996
Perez, V., Procesos psicológicos básicos. Pearson Madrid. 2005
Nelly, J,A., Entrenamiento de las habilidades sociales. Desclée de Brouwer. Bilbao 1998 |
|
Complementària |
Latorre JM,., Ciencias psicosociales aplicadas I., Síntesis., 1995 Madrid.
López F, Desarrollo afectivo y social, Pirámide, 2003 Madrid
Lange S, El libro de las emociones, EDAF, 2004 Madrid.
Aguado L, Emoción, afecto y motivación, Alianza, 2005 Madrid
Lluch M. T,, Enfermería psicosocial y de salud mental: marco conceptual y metodológico., Universidad de Barcelona., 2005 Barcelona.
Goleman D, Inteligencia social, Kairós, 2006 Barcelona
Gil J., Psicología de la Salud., Pirámide., 2004 Madrid. Nieto J, Abad M A, Esteban M, Tejerina M., Psicología para Ciencias de la Salud: estudio del comportamiento humano ante la enfermedad., McGraw-Hill., 2004 Madrid.
Penzo W., Psicologia per a les Ciències de la Salut, Universitat de Barcelona, 1999 Barcelona
Olivares J, Méndez FX, Técnicas de modificación de la conducta, Biblioteca nueva, 2005 Madrid
Shives L.R. Enfermería psiquiátrica y de salud mental: conceptos básicos. McGraw-Hill, 2005 Madrid. |
http://wwwpsiquitria.com, http://wwwcop.es, http://wwwpsicologia-online.com, http://wwwrems.com, http://wwwpsicocentro.com , http://psicovirtual.com | |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
BIOLOGIA I MICROBIOLOGIA/18204004 | INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL/18204101 | ESTRUCTURA I FUNCIÓ DEL COS HUMÀ/18204001 | ÈTICA DEL CUIDATGE I BASES CONCEPTUALS D'INFERMERIA/18204009 |
|
|
Altres comentaris |
Saber llegir i escriure correctament, tant se val en català o en castellà.
Desplegar un minim de vocabulari que es correspongui a l'exigència dels estudis universitaris, i fer-lo servir de manera comprensible. Mostrar els trets minims de bona educació que demana la convivència i fer-se càrreg tant dels encerts com dels errors. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|