Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A3 |
Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort, promovent la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut - malaltia. |
| A9 |
Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Distingir les situacions de gestació i part que impliquen dilemes ètics i la seva gestió en els aspectes de relació i legislació involucrats.
| | A3 |
Reconèixer les necessitats emocionals de les dones i les criatures durant el procés salut-malaltia en la salut reproductiva i en el creixement fins a l'adolescència, considerant la seva repercussió en el grup familiar.
| | A9 |
Analitzar les necessitats de les dones amb alteracions obstètriques i de les criatures amb problemes de salut en les seves dimensions física, psicològica i la seva repercussió en el context familiar.
Explicar les maneres d'intervenció en les situacions identificades en les dones i/o criatures distingint les que impliquen el rol infermer.
Aplicar procediments en relació a primers auxilis, mediació i valoració del dolor en les criatures.
| | A19 |
Explicar el coneixement bàsic sobre les alteracions més freqüents en l'embaràs, part i puerperi incloent l'atenció i prevenció des d'una perspectiva holística.
Reconèixer signes i símptomes de les malalties més freqüents en les criatures incloent la prevenció
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
Infertilitat |
FIV |
Problemes en l'embaràs |
Hipertensió
Diabetes
Hemorragies
Altres
Atenció d'infermeria. |
Problemes durant el part |
Alteracions abans, durant i després del part.
Atenció d'infermeria. |
Alteracions en el puerperi |
Problemes més freqüents.
Depressió puerperal. |
Actuació en sala de parts |
Lesions i malformacions
Reanimació del nadó
Exploració del neonat |
Manifestacions de problemes en l'etapa de la làctancia |
Alteracions nutricionals
Regurgitació
Dolor abdominal
|
Alteracions en la primera infància |
Problemes d'audició i visió
La por en el nen
La son en la infància
La conjuntivitis |
Alteracions en l´etapa escolar |
Mononucleosi infecciosa
Enuresis i encopresis
Activitats esportives |
Patologies més freqüents en pediatria |
Respiratòries
Gastrointestinals
Neurològiques |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Seminaris |
|
27 |
27 |
54 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
15 |
30 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
7 |
9 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i exposició teòrica dels continguts
Pressa de contacte i recollida d'expectatives dels alumnes. |
Sessió Magistral |
Classes magistrals participatives amb els continguts teòrics |
Seminaris |
Exercicis en grup a l'aula de temes rellevants d'actualitat complementaris a la teoria. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estudis de situacions pràctiques per aprofundir en les alteracions de la salut i els cuidatges d'infermeria. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral a l'aula, d'un tema treballat. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Es faran tutories personalitzades de recolçament i resolució de problemes de l'alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es valorarà a partir d'una prova objectiva tipus test. |
40% |
Seminaris |
|
Es valorarà la participació i les aportacions al grup als treballs realitzats a l'aula. Els continguts teòrics es valoraran a la prova objectiva tipus test |
20% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Es valorarà el compromís, participació i aportacions al grup; l'aprofundiment dels continguts i l'assoliment dels objectius planificats en el grup de treball. Els continguts teòrics es valoraran a la prova objectiva tipus test |
20% |
Presentacions / exposicions |
|
Realització d'un treball escrit en grup d'aprofundiment sobre un tema específic a triar per l'alumnat.
Exposició a l'aula mitjançant mètodes audiovisuals.
|
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació continuada. Per superar l'assignatura l'alumne haurà de superar el 50% en cada una de les proves. Els treballs lliurats fora de termini tindràn penalització. Si alguna de les parts no s'ha assolit o no s'ha lliurat algun dels treballs avaluables, l'alumne te l'oportuniat de presentar en segona convocatòria a la prova objectiva tipus test i haurà de lliurar els treballs que li manquin en el mateix moment. |
Bàsica |
|
Aguilar Cordero, M.J. Tratado de enfermería infantil cuidados pediátricos. Madrid. Elsevier.2003 Didona, N A.; Marks MG.; Kumm, R.: Enfermería Maternal. México: McGraw-Hill Interamericana 1997 Garcés, B. Manual de
procediments i tècniques d’infermeria pediàtrica. Tarragona. Servei de
publicacions Universitat Rovira i Virgili. 1998 Mompart García, M.P. la enfermería viva. Actualizaciones. Madrid. DAE. 2006 Olds, S.; London,M.; Ladewing, P.; Enfermeria Maternal I y II. Madrid: 2000 Pritchard, A.; Maldonald, P.; Williams Obstetricia. Barcelona: Salvat 2002 Seguranyes, G.; Enfermería maternal. Barcelona: Masson Salvat 2000 Behrman, KliegmaN, Jenson. Nelson Tratado de pediatría I y II. Madrid: McGraw-Hill- Interamericana: 2000 Waechter, E.H. Enfermería pediátrica I y II. Méjico: McGraw-Hill-Interamericana 1993 Wong, D.L. Enfermeria pediátrica. Madrid: Mosby/Doyma. 1995
|
Complementària |
|
Es proporcionarà bibliografia específica. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|