Tema |
Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural |
Responsabilitat, Asertivitat, Solidaritat y actitud cooperativa en el grup d’iguals. Desenvolupament de la capacitat d’assolir rols i, el compromís en l’aprenentatge, la socialització y capacita per treballar en equip de manera tolerant
Respecte per les persones: la intimitat, autonomia, els drets, creences i desitjós de la persona. Desenvolupament del compromís ètic, sensibilitat, escolta i empatia |
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític |
Es treballa la capacitat de concebre, d’inferir, l'anàlisi, la síntesis, la autoconciencia i el coneixement en relació a les experiències de salut i malaltia. Desenvolupa la comprensió de fenòmens, la creativitat i la inquietut per la pràctica reflexiva
Realitza valoracions seguin guies de practica clínica: estat nutricional, dolor i ferides...
Es treballa sobre els fàrmacs de uso freqüent en la unitat, les propietats farmacocinètiques, terapèutiques i d'administració |
Eix 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà |
Es treballa la capacitat de conèixer al pacient com a persona. La capacitat de identificar en les intervencions i orientacions de la infermera els principis de cura humana. La comprensió del holisme en la situació particular del pacient i familia
Habilitats per garantir entorns de seguretat i confort. Aplicació de normes d’higiene i asèpsia; valoració de signes de lesió de la pell, dolor i alteració dels signes vitals; l’entorn com element de confort ... Reflexionan en la acció sobre les capacitats i potencialitats de persona |
Descripció |
Aquesta assignatura es troba en situació de només examen, ja que pertany a un Pla d’Estudis en extinció, el professor atendrà, però aquelles consultes que estiguin relacionades amb les proves d'avaluació de l'assignatura. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En tractar-se d'un Pla d'estudis en procés d'extinció, l'avaluació es farà mitjançant la prova final: examen i /o les activitats d'avaluació que el professor consideri oportunes. |
Bàsica |
Lewis S M. , Enfermería medicoquirúrgica ( 2 vol.). Valoración y cuidados de problemas clínicos , última edició disponible , Elsevier
Esteve J, Mitjans J , Enfermería técnicas clínicas , última edició disponible , Madrid: Mc Graw-Hill/Interamericana
Acebedo, S et all. , PRÀCTIQUES CLÍNIQUES Manual per a l’alumne i el tutor d’infermeria i altres carreres de Ciències de la Salut, 2010, Publicacions URV
Medina J.L. , La Pedagogía Del Cuidado: Saberes Y Prácticas En La Formación Universitaria De Enfermeria, 1999, Alertes.Barcelona
Watson J. , Le Caring: philosophie et science des soins infirmiers, 1998, Paris:Éditions Seli Arslan
Chalifour, Jacques., LA RELACION DE AYUDA EN CUIDADOS DE ENFERMERIA. Una perspectiva holísitica y humanista, última edició disponible , SG Editores, SA.
AA VV, Cuidados enfermeros en atención primaria.programa de salud del adulto y el anciano, última edició disponible, Sevilla: Ed. MAD
Campo Osaba, M. Antònia; Darias Curvo, Sara, Enfermería comunitaria, última edició disponible, Difusión de avances de enfermería
Luís Rodrigo, MT, Los diagnósticos enfermeros : Revisión crítica y guía práctica, Elsevier Masson, 9ª Edición
VVAA, Interrelaciones NANDA, NOC y NIC : diagnósticos enfermeros, resultados e intervenciones, Elsevier, Última edició disponible
|
|
Complementària |
Benner Patricia & Wrubel Judith , The Primacy of Caring: Stress and Coping in Health and Illness , 1989, California. Prentice Hall
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|