Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A6 |
Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional. |
| A24 |
Informar, registrar, documentar i derivar cuidats utilitzant les tecnologies adequades. |
| A25 |
Comprendre la funció, activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'atenció per a la salut. |
| A26 |
Dirigir i coordinar un equip i delegar cures |
| A28 |
Educar, facilitar, supervisar i donar suport als estudiants de cures de salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reflexiona sobre principis i valors étics en el tenir cura de la persona i familia
| | A4 |
Identificar les funcions i rols d'infermeria com membre de l'equip de salut, en els diferents àmbits de pràctiques.
Assumeix la responsabilitat de les funcions que li corresponen, de les seves decisions i de les seves accions
Compleix amb els principis de responsabilitat de puntualitat, aspecte net i correctament uniformat, avisa i justifica els imprevistos (retards, faltes...)
| | A6 |
Aprèn a encarar positivament la vida laboral, forjant actituds de desenvolupament personal i professional
| | A24 |
Utilitza amb eficàcia els mitjans de comunicació del centre en la transmissió d'informació
| | A25 |
Participa i s'involucra en les activitats d'equip per a la socialització del coneixement i millora de la pràctica
| | A26 |
Ha adquirit una perspectiva global de la gestió del cuidatge i del paper de cadascú
| | A28 |
Identifica i valora les activitats tutorials
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius proposats pel professor/a a les seves necessitats d'aprenentatge
| | B2 |
Identifica el que és un problema, presenta diferents opcions de solució i avalua riscos i avantatges
| | B3 |
Identifica necessitats de millora i proposa alternatives
| | B4 |
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
- Eix 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural
|
. Ubicació del servei en el centre
. Què aporta aquest servei al conjunt del centre
. Visualitzar la gestió infermera de la unitat |
- Eix 2: Desenvolupament d'un coneixement científic i del pensament crític
|
. Gestió del propi treball i dels recursos
. Presa de decissions i resolució de problemes
|
- Eix 3: Desenvolupament d'un cuidar integral a l'èsser humà |
. Processos concrets d'avaluació
. Introducció de millores |
- Eix 4: Participació activa |
. Participació activa i responsable en les pràctiques
. Participació activa i responsable durant les sessions clíniques. comparteix informació, coneixements i experiències |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
162 |
0 |
162 |
Sessions clíniques |
|
8 |
8 |
16 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
1 |
17 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
. Explicació de la metodologia de l'assignatura i documentació d'avaluació
. Distribució de serveis
|
Pràctiques clíniques |
. Aplicarán els continguts de l'assignatura Gestió i Experiència Organitzativa
. Es valorarà la participació i implicació activa de l'alumne en totes i cadasqunes de les activitats que porti a terme, sota la supervisió de la infermera tutora.
. Es valorarà la capacitat de visió global i holística de l'alumne, on li correspongui desenvolupar les pràctiques. |
Sessions clíniques |
. Presentació dels continguts del pla de treball, anàlisis, dubtes, suggerències. . Anàlisis elements de les pràctiques clíniques
. Es valorarà la participació i l'intercanvi d'experiències i coneixements |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
. El·laboració d'una memòria de les pràctiques que estarà explicada al pla de treball |
Atenció personalitzada |
. Dos sessions clíniques en el propi centre de pràctiques
. Contacte via correu electrònic /moodle per qualsevol dubte durant les pràctiques |
Descripció |
. L'alumne farà les pràctiques amb la pròpia infermera tutora
. També tindrà una tutora acadèmica responsable de l'assignatura i del pla de treball, amb la que podrà contactar per qualsevol orientació a través del moodle
. Ambdós tutores seran responsables de la seva avaluació |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Avaluació contínuada de les pràctiques |
10% |
Sessions clíniques |
|
Assistència i participació en l'exposició i discusió dels continguts de la memòria |
10% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
El·laboració d'una memòria amb uns continguts determinats en el pla de treball |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
. Les pràctiques clíniques,l'assistència a les sessions clíniques i la presentació del portafolis, son obligatòries. . La recuperació inclourà: - les pròpies pràctiques, - el portafolis i - les sessions clíniques Aquesta recuperació es realitzarà en el període establert per la facultat. |
Bàsica |
|
- Castanyer, O (1996) La asertividad: expresión de una sana autoestima. Bilbao: Desclèe de Brouwer - Covey, S.R. (1989) Los siete hàbitos de la gente altamente efectiva. Barcelona:Paidós ( 2005) El 8º hàbito. De la efectividad a la grandeza. Barcelona: Paidós - Berry, LL. (2004) Un buen servicio no basta. Más allá de la excelencia. Barcelona: Deusto - Borrell, F. (1996) Comunicar bien para dirigir mejor. Barcelona: Gestión 2000 - Marriner-Tomey, A. (2001) Guía de gestión y dirección de enfermeria. 6ª edic. Madrid: Harcourt SA - O'Hanlon, B. (2003) Pequeños grandes cambios: diez maneras sencillas de transformar tu vida. Barcelona:Paidós - Peters, T. (2004) Re-imagina. La excelencia empresarial en una era perturbadora. Madrid: Pearson Educación. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
. La base dels continguts teòrics de l'assignatura, es troba en l'assignatura Gestió i Experiència organitzativa (teoria i seminaris) que tots els alumnes han cursat a tercer curs. Es recomana el seu repàs.
. Els alumnes que tinguin previst un programa de mobilitat, hauran d'estar atens a les indicacions al respecte que estaran anotades al pla de treball de l'assignatura |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|