Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A9 |
Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria. |
| A21 |
Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l'equip interdisciplinari. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Destacar la importància del rol d'infermeria de salut mental i la seva intervenció com a membre en l'equip multidisciplinari
| | A9 |
Identificar els processos associats a factors amb protecció o de risc de la salut mental al llarg del cicle vital
Observar com afecta els processos de salut-malaltia mental i l'entorn a la firma de la vida i satisfacció de les necessitats bàsiques com a persona i com a família
Valorar l'impacte de la malaltia mental en la qualitat de vida com a individu i com a família
| | A21 |
Desenvolupa habilitats de presència i de empatia.
Identificar les habilitats de comunicació, observació i valoració davant del pacient amb problemes de salut mental i en programes de promoció i prevenció de la salut mental
| | A22 |
Analitzar mitjançant cicles reflexius els pensaments i les emocions associats a situacions que es plantegen en la seva pràctica.
Identificar els conceptes bàsics de la salut mental positiva i aplicar-los per a regular les emocions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Aspectes bàsics del desenvolupament personal i relacional. |
Rol d'infermeria de salut mental i la seva intervenció com a membre en l'equip multidisciplinari.
Habilitats de comunicació, presència i empatia. Observació i valoració davant del pacient amb problemes de salut mental. |
Unitat temàtica II: Desenvolupament d'un coneixement científic i del pensament crític. |
Processos de salut-malaltia mental i satisfacció de les necessitats bàsiques en l'àmbit personal, familiar i comunitari.
Valorar l'impacte de la malaltia mental en la qualitat de vida com a individu i com a família.
Programes de promoció i prevenció de la salut mental |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
50 |
60 |
110 |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
0 |
30 |
30 |
Sessions clíniques |
|
2 |
4 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques clíniques |
Estades/visites per a prendre contacte i conèixer els diferents àmbits de la xarxa de salut mental i addiccions, el rol professional i la relació amb el pacient, família i comunitat. En el procés d'aprenentatge de l'assignatrua, l'estudiant té assignat un tutor/infermer/a de la institució i un professor de la Universitat que guiaran el seu aprenentatge pel que fa a l'observació, anàlisi i reflexió en acció. Així com en actituds d'escolta activa, interrelació amb l'equip professional. |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Realització del portafoli on es recolliran totes les activitats realitzades durant l’assignatura: diari de camp amb observacions, anàlisi i reflexió de les experiències viscudes amb aportacions del seu aprenentatge. |
Sessions clíniques |
Es duran a terme en la institució o bé en el Campus Catalunya. Consistiran en treball cooperatiu en grups reduïts on l'alumne exposa i reflexiona sobre situacions viscudes a les estades/visites. Aquestes sessions seran guiades per la professora. |
Atenció personalitzada |
Es realitzarà atenció personalitzada a l'alumne sempre que ho requereixi, previa demanda, de forma presencial o en l'espai moodle en les hores establertes per a realitzar aquesta activitat. |
Descripció |
Es realitzarà atenció personalitzada a l'alumnat sempre que ho requereixi, previa demanda, de forma presencial o en l'espai moodle i en les hores establertes per a realitzar aquesta activitat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Es valorarà la consecució de les competències i objectius d’aprenentatge del programa de l’assignatura mitjançant l’aplicació d’un instrument de valoració dels coneixements, habilitats i actituds.
|
50% |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
S’avaluarà el lliurament puntual, presentació i continguts elaborats per l’alumne que reflecteixen un procés de crítica constructiva, reflexió i coneixement. |
40% |
Sessions clíniques |
|
Consisitirà en el treball cooperatiu en grups reduïts on l'alumne exposa i reflexiona sobre situacions viscudes en la pràctica clínica. Aquestes sessions estan guiades per la professora. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal haver superat ambdues proves: pràctiques clíniques i portafoli per obtenirla nota final. Per poder cursar aquesta assignatura i obtenir la qualificació, cal estar matriculat i haver superat les dues assignatures que completen la menció: Salut Mental Positiva: de la normalitat a la patologia; Drogodependències i altres addiccions. Part dels continguts que s'avaluaran en el portafoli estaran vinculats a les assignatures esmentades. El programa pot estar sotmès a variacions de les que l'alumne serà prèviament informat. Resta a criteri del professor/ai coordinador/a com assolirà els objectius no superats. |
Bàsica |
|
Les fons d’informació bàsiques que es poden
utilitzar són les recomanades amb les assignatures de: Relació Terapèutica i
Comunicació, Salut mental positiva: de la normalitat a la patologia, Drogodependències
i altres addicions i Situacions complexes de salut mental. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|