Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Reflexionarà sobre l’impacta dels trastorns de salut mental en la qualitat de vida del pacient i la seva família
| | A7 |
Identificarà els processos associats a factors de protecció o de risc de salut mental al llarg del cicle evolutiu
Treballarà els conceptes de: resiliència , intel•ligència emocional i estres
| | A22 |
Identificarà els conceptes bàsics de la salut mental positiva i els aplicarà en la regulació de les emocions personals i professionals
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Aprendrà noves maneres d’afrontar situacions complicades
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
UD I : Introducció als conceptes de la salut mental positiva |
Conceptes basics de la salut mental positiva: Definició, aspectes psicològics sans, Interacció salut mental/salut física. Consideracions culturals i religioses.
El decàleg de la salut mental positiva
|
UDII: La intel•ligència emocional |
El vocabulari afectiu: Emocions i sentiments. Aprenentatge i desenvolupament
El desert emocional
Exercicis pràctics sobre competències emocionals
|
UDIII: La promoció de la salut mental |
Presentació de diferents programes relacionats amb la promoció de la salut
mental en els diferents àmbits individuals o comunitaris relacionats amb l’atenció d’infermeria
|
UDIV: Trastorns de personalitat: de la normalitat a la patologia |
Concepte de normalitat/patologia
Anàlisis dels diferents trets de personalitat de la normalitat a la patologia
La normalització, acceptació i comprensió dels transtorns de personalitat |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
3 |
0 |
3 |
Presentaciones/exposiciones |
|
9 |
5 |
14 |
Trabajos |
|
2 |
13 |
15 |
Seminarios |
|
15 |
12 |
27 |
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicació teòrica del desenvolupament de l'assignatura |
Presentaciones/exposiciones |
examen tipus test del material de l'assignatura |
Trabajos |
Treball de camp sobre un fenomen relacionat amb diferents aspectes de la salut mental positiva |
Seminarios |
Presentació, anàlisis i debat de diferents aspectes monogràfics relacionats amb la salut mental.
Anàlisis de casos pràctics, pel•lícules i textos divulgatius |
Atención personalizada |
Atenció en grup i tutorització dels treballs de camp |
descripción |
Es realitzarà un seguiment tutoritzat dels treballs dels alumnes |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentaciones/exposiciones |
|
És realitzara un examen tipus test del temari de l'assignatura |
40% |
Trabajos |
|
Treball sobre un tema de l'assignatura i presentació
pùblica |
40% |
Seminarios |
|
Assistència i paticipació als seminaris. |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Es seguiran els mateixos criteris d'avaluació que en la primera, menys l'assistència. L'alumnat nomes podrà obtenir en aquesta segona convocatòria un nota màxima de 8 |
Básica |
Conangla M., Como superar y convivir con las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2000
Colell-Brunet, R, Psicologia de las relaciones Humanas, Paris , LLeida 2010
Ferre-Grau,C, La Depressió: pacients i familiars, Cossetania, Valls 2005
Nardone, Giorgo, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2002
Nardone, Giorgo, Màs allá de la anorexia y la bulimia , Paidos , Barcelona 2004
Cyrulnik,B, Los patitos feos. La resilencia: una infancia infeliz no determina la vida , Gedisa, Madrid 2002
MillonT; Davis R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna , Masson , Barcelona 2001
René de Lassus, El análisis Transaccional, Salvat, Barcelona 1995
|
Es proporcionara al llarg del curs bibliografia complementaria |
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|