Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Reflexionarà sobre l’impacta dels trastorns de salut mental en la qualitat de vida del pacient i la seva família
| | A7 |
Identificarà els processos associats a factors de protecció o de risc de salut mental al llarg del cicle evolutiu
Treballarà els conceptes de: resiliència , intel•ligència emocional i estres
| | A22 |
Identificarà els conceptes bàsics de la salut mental positiva i els aplicarà en la regulació de les emocions personals i professionals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Aprendrà noves maneres d’afrontar situacions complicades
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
UDI Conceptos bàsicos |
1.Modelo de Salud Mental Positiva
• Presentación del modelo de referencia de Salud mental Positiva de Mª T. Lluch
• Describir los factores del modelo de Salud Mental Positiva
• Dar a conocer el cuestionario y el decálogo resultado del estudio del modelo de Salud Mental positiva de Mª T. Lluch.
2. Resiliencia
• Definir el concepto de resiliencia
• Comentar el rol del tutor de resiliencia
• Hacer reflexionar sobre la relación de resiliencia y enfermería
|
UDII Sentimientos y emociones |
3. Sentimientos y emociones:
• Definir emociones/ sentimientos.
• Definir positivo y negativo.
• Respuesta adaptada y no adaptada.
• Clasificación de las fortalezas humanas (Peterson y Martin Seligman).
• Ejercicio de autorregulación
4. Alegría y Salud Mental:
• Definir conceptos relacionados con el humor.
• Definir los cuatro conceptos relacionados con la creatividad.
• Reflexionar sobre el humor/alegría y el cuidado de enfermería
|
UDIII: La promoción de la salut mental |
5. Las intervenciones de Salud Mental Positiva:
• Dar a conocer los programas que usan la Salud Mental Positiva.
• Definir un plan de cuidados en Salud Mental Positiva para el paciente ingresado.
• Definir un plan de cuidado en Salud Mental Positiva para el cuidador.
• Reflexionar sobre la importancia del cuidado en Salud Mental Positiva como un factor de promoción de la Salud Mental.
6. Salud Mental de los profesionales sanitarios:
• Definir los factores de riesgo para la salud mental del profesional.
• Definir síndrome Bornout en los profesionales sanitarios.
• Definir asertividad.
• Dar a conocer las técnicas de asertividad.
• Reflexionar la relación de enfermería y las emociones positivas en el trabajo
• Reflexionar sobre la relación entre la salud mental positiva del profesional sanitario y la calidad asistencial.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Presentacions / exposicions |
|
9 |
5 |
14 |
Treballs |
|
2 |
13 |
15 |
Seminaris |
|
15 |
12 |
27 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació teòrica del desenvolupament de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
examen tipus test del material de l'assignatura |
Treballs |
Treball de camp sobre un fenomen relacionat amb diferents aspectes de la salut mental positiva |
Seminaris |
Presentació, anàlisis i debat de diferents aspectes monogràfics relacionats amb la salut mental.
Anàlisis de casos pràctics, pel•lícules i textos divulgatius |
Atenció personalitzada |
Atenció en grup i tutorització dels treballs de camp |
Descripció |
Es realitzarà un seguiment tutoritzat dels treballs dels alumnes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
És realitzara un examen tipus test del temari de l'assignatura |
20% |
Treballs |
|
Treball sobre un tema de l'assignatura i presentació
pùblica |
40% |
Seminaris |
|
Assistència i participació als seminaris. |
20% |
Altres |
|
Presentació pùblica del treball |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es seguiran els mateixos criteris d'avaluació que en la primera, menys l'assistència. L'alumnat nomes podrà obtenir en aquesta segona convocatòria un nota màxima de 8 |
Bàsica |
Conangla M., Como superar y convivir con las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2000
Colell-Brunet, R, Psicologia de las relaciones Humanas, Paris , LLeida 2010
Mrina,J.A, Teoría de la inteligencia creadora. Anagrama. Barcelona, 2001., Anagrama,
Ferre-Grau,C, La Depressió: pacients i familiars, Cossetania, Valls 2005
Seligman, M.E.P, Aprenda optimismo. Haga de la vida una experiencia maravillosa. Barcelona: Grijalbo. (Original de 1990)., grijalbo , ultima edición
Cyrulnik,B, Los patitos feos. La resilencia: una infancia infeliz no determina la vida , Gedisa, Madrid 2010
MillonT; Davis R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna , Masson , Barcelona 2001
René de Lassus, El análisis Transaccional, Salvat, Barcelona 1995
Csikszentmihalyi, M., Creatividad. El fluir y la psicología del descubrimiento y la invención., Paidós psicología, Barcelona 1998
|
Es recomenara bibliografia coplementària |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|