Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16.5 |
Identificar i analitzar la influència de factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups. |
| A16.8 |
Educar, facilitar i donar suport a la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides dels quals estan afectades per problemes de salut, risc, sofriment, malaltia, incapacitat o mort. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16.5 |
Identificar els conceptes relacionats amb la salut mental i la Salut Mental Positiva
Demostrar conèixer els factors relacionats amb el model de salut mental de referència
Descriure els conceptes relacionats amb la resiliència i els factors relacionats amb les fortaleses humanes
Distingir les emocions i els seus efectes en la salut mental
Seleccionar recursos bibliogràfics en relació amb la salut mental
Manejar i aplicar els recursos TICs per elaborar estratègies de promoció i promoció en salut mental
| | A16.8 |
Analitzar la relació entre els factors de Salut Mental Positiva i la promoció de la salut mental
Diferenciar la selecció d'elements de la seva vida diària que fomentin la salut mental dels que no el fomenten
Identificar factors de risc a la salut mental durant l'exercici de la professió sanitària
Identificar les estratègies per fomentar una adequada salut mental en la cura al pacient
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
UDI Conceptos bàsicos |
1.Modelo de Salud Mental Positiva
• Presentación del modelo de referencia de Salud mental Positiva de Mª T. Lluch
• Describir los factores del modelo de Salud Mental Positiva
• Dar a conocer el cuestionario y el decálogo resultado del estudio del modelo de Salud Mental positiva de Mª T. Lluch.
2. Resiliencia
• Definir el concepto de resiliencia
• Comentar el rol del tutor de resiliencia
• Hacer reflexionar sobre la relación de resiliencia y enfermería
|
UDII Sentimientos y emociones |
3. Sentimientos y emociones:
• Definir emociones/ sentimientos.
• Definir positivo y negativo.
• Respuesta adaptada y no adaptada.
• Clasificación de las fortalezas humanas (Peterson y Martin Seligman).
• Ejercicio de autorregulación
4. Alegría y Salud Mental:
• Definir conceptos relacionados con el humor.
• Definir los cuatro conceptos relacionados con la creatividad.
• Reflexionar sobre el humor/alegría y el cuidado de enfermería
|
UDIII: La promoción de la salut mental |
5. Las intervenciones de Salud Mental Positiva:
• Dar a conocer los programas que usan la Salud Mental Positiva.
• Definir un plan de cuidados en Salud Mental Positiva para el paciente ingresado.
• Definir un plan de cuidado en Salud Mental Positiva para el cuidador.
• Reflexionar sobre la importancia del cuidado en Salud Mental Positiva como un factor de promoción de la Salud Mental.
6. Salud Mental de los profesionales sanitarios:
• Definir los factores de riesgo para la salud mental del profesional.
• Definir síndrome Bornout en los profesionales sanitarios.
• Definir asertividad.
• Dar a conocer las técnicas de asertividad.
• Reflexionar la relación de enfermería y las emociones positivas en el trabajo
• Reflexionar sobre la relación entre la salud mental positiva del profesional sanitario y la calidad asistencial.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Presentacions / exposicions |
|
9 |
5 |
14 |
Treballs |
|
2 |
23 |
25 |
Seminaris |
|
15 |
12 |
27 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació teòrica del desenvolupament de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
examen tipus test del material de l'assignatura |
Treballs |
Treball de camp sobre un fenomen relacionat amb diferents aspectes de la salut mental positiva |
Seminaris |
Presentació, anàlisis i debat de diferents aspectes monogràfics relacionats amb la salut mental.
Anàlisis de casos pràctics, pel•lícules i textos divulgatius |
Atenció personalitzada |
Atenció en grup i tutorització dels treballs de camp |
Descripció |
Es realitzarà un seguiment tutoritzat dels treballs dels alumnes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
És realitzara un examen tipus test del temari de l'assignatura |
20% |
Treballs |
|
Treball sobre un tema de l'assignatura i presentació
pùblica |
60% |
Seminaris |
|
Assistència i participació als seminaris. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria es recupera els treballs pendents o no superats |
Bàsica |
Csikszentmihalyi, M., Creatividad. El fluir y la psicología del descubrimiento y la invención., Paidós psicología, Barcelona 1998
Conangla M., Como superar y convivir con las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2000
Colell-Brunet, R, Psicologia de las relaciones Humanas, Paris , LLeida 2010
Ferre-Grau,C, La Depressió: pacients i familiars, Cossetania, Valls 2005
Marina,J.A, Teoría de la inteligencia creadora. , Anagrama, ultima edición
Seligman, M.E.P, Aprenda optimismo. Haga de la vida una experiencia maravillosa. Barcelona: Grijalbo. (Original de 1990)., grijalbo , ultima edición
Cyrulnik,B, Los patitos feos. La resilencia: una infancia infeliz no determina la vida , Gedisa, Madrid 2010
MillonT; Davis R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna , Masson , Barcelona 2001
René de Lassus, El análisis Transaccional, Salvat, Barcelona 1995
Goleman, D , Inteligencia social: La nueva ciencia de las relaciones humanas , Kairos , Barcelona 2006
Goleman, D , Inteligencia emocional , Kairos , Barcelona 2007
Mestre Navas JM. , Manual de Inteligencia emocional , Piramide , Madrid 2007
Gillis Capman Susan, quiero aprender a quererme con asertividad, Desclée de Brouwer, Bilbao 2017
Bach E. Forès A., la asertividad para gente extraordinaria, Plataforma, Barcelona 20127. 13 edic
|
Es recomanarà bibliografia complementària |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|