DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) SUPORT A LA DEPENDÈNCIA I A LA SALUT DE LA PERSONA CUIDADORA Codi 18204223
Ensenyament
Grau d'Infermeria (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
SANTACATALINA UBIEDO, MARIA DE LOS DOLORES
Adreça electrònica lola.santacatalina@urv.cat
Professors/es
SANTACATALINA UBIEDO, MARIA DE LOS DOLORES
Web
Descripció general i informació rellevant Es fa a Tortosa. Si els alumnes de Tarragona o del Baix Penedès la volen cursar han d'anar a Tortosa a fer-la i poden consultar la guia 18214223.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional.
 A2 Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural.
 A3 Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort, promovent la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut - malaltia.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Aprofundir en aspectes relatius a la violència en aquesta etapa del cicle vital
 A2 Aprofundir en l’atenció integral de la persona tenint en compte aspectes relatius al gènere i la cultura
Aprofundir en les imatges socials al voltant de la vellesa
Aprofundir en el paper del recolzament informal en la vellesa
 A3 Aprofundir en la formació de l’alumnat en les activitats que porta a terme la infermeria en l’Atenció Gerontogeriàtrica
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Posar en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor.
 B2 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
 B4 Presentar resultats d'allò que s'espera en la manera adequada d'acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent