Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Manté els criteris ètics en la realització del treball
| | A2 |
El marc teòric del treball es sustenta en els principis de les cures integrals d’infermeria.
| | A20 |
Reconeix la necessitat d’informació i demostra la capacitat d’identificar, localitzar, avaluar, organitzar, comunicar i utilitzar la informació de forma efectiva
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Reflexiona sobre els riscos, beneficis, limitacions i oportunitats del seu treball així com noves línies de anàlisis
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presentar resultats d'allò que s'espera en la manera adequada d'acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
| | B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Estableix objectius clars pel projecte
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Col•labora activament en la planificació del treball en equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
- Cada treball es basarà en una àrea temàtica concreta, que serà escollida per l’alumnat d’entre les opcions que se li ofereixen per part de la Facultat. - Cal tenir en compte que en cada àrea temàtica es podran tutoritzar un número màxim de treballs, per aquest motiu, en el moment de creació dels grups, els/les estudiants marcaran, ordenades per ordre de preferència, 6 àrees temàtiques del seu interès. - Cas que una àrea temàtica tingui més peticions de les que poden ser ateses, el criteri d’assignació serà la nota mitja de l’expedient acadèmic més alta. Si els treballs es realitzen en grup, la nota mitja del grup serà la mitja aritmètica dels 2 expedients que l’integren . Si es produeix empat, es procedirà a un sorteig. - Dins de l’àrea temàtica, la concreció i aprovació del tema a estudi es realitzarà mitjançant l’acord tutor/a-estudiant. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
21 |
10.5 |
31.5 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
3 |
1.5 |
4.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
12 |
84 |
96 |
Elaboració del treball de fi de grau |
|
0 |
157 |
157 |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
1 |
10 |
11 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzaran cinc sessions de treball en les que s'abordaran:
- La realització del treball fi de grau
- Els principis de metodologia qualitativa i quantitativa
- Recerca en bases de dades i instruments d'organització de documents i bibliografia. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
- El procediment d’assignació de l’àrea temàtica es farà a través d’una aplicació informàtica a la que l’alumnat tindrà accés des de la pàgina web de la Facultat d’Infermeria.
- Les àrees temàtiques s’especifiquen a l’annex de la normativa del TFG.
- Dins de l’àrea temàtica, la concreció i aprovació del tema a estudi es realitzarà mitjançant l’acord tutor/a-estudiant.
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
Mitjançant un mínim de quatre tutories presencials i / o virtuals la professora-tutora:
- Acompanya l'estudiant en el desenvolupament del treball.
- Fa el seguiment i avaluació del pla de treball.
- Realitzarà un mínim de quatre tutories.
- Valora, juntament amb l’estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal
|
Elaboració del treball de fi de grau |
El treball consisteix en l’estudi d’un tema vinculat amb els sabers assolits en les matèries específiques d’infermeria.
L'elaboració del treball es durà a terme en cinc fases descrites en el pla de treball del moodle de l'assignatura.
Es podrà realitzar de forma individual o en grups d’un màxim de 2 estudiants. En el cas que aquesta última sigui l'opció triada, el treball tindrà un marc teòric comú del qual derivaran dos aspectes del tema tema clarament diferenciats.
L'informe final del treball consisteix en la redacció d'un article susceptible de publicació a la revista científica triada per l'estudiant
|
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
- La defensa del TFG serà realitzada pels estudiants de forma pública i presencial. Amb caràcter excepcional i prèvia sol•licitud formal i motivada per part de l’estudiant i tutora, la Facultat podrà autoritzar la defensa a distancia de forma virtual, sempre que es donin les condicions tècniques, administratives i econòmiques que en permetin la viabilitat.
- L’estudiant disposarà de 10 minuts per exposar davant del tribunal el contingut i l’orientació del seu treball. Podrà utilitzar qualsevol material de suport informàtic.
- En el cas de treballs presentats per dos estudiants, aquest temps serà de 15 minuts.
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Les coordinadores: - Plantegen en el pla de treball en el Moodle, la programació de totes les activitats: seminaris d’assessorament, tutories, lliurament d’activitats, avaluació, etc. - Se n’ocupen de l’adjudicació dels estudiants en les diferents línies temàtiques seguint els criteris establerts. - Vetllen pel bon seguiment del procés de l’assignatura - Comuniquen a l’estudiant els membres del tribunal assignats, data i hora de defensa del TFG. Les professores- tutores: - Orienta a l’estudiant en la selecció del tema a estudi. - Aprova el tema seleccionat. - Fa el seguiment i avaluació del pla de treball.
|
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
Seguiment del pla de treball i tutoria
L'aprovat d'aquesta categoria és requisit per defensar el treball |
30% |
|
Elaboració del treball de fi de grau |
|
Contingut, qualitat i rigor del treball
L'avaluació d'aquesta categoria està a càrrec del tribunal |
50 % |
|
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
Presentació i defensa pública
L'avaluació d'aquesta categoria està a càrrec del tribunal |
20% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'avaluació del treball es farà d'acord a les competències i resultat d'aprenentatge de l'assignatura. - La tutora valora, juntament amb l'estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal, donant el vistiplau amb la signatura del document de sol•licitud de defensa que ha de presentar l'estudiant. En cas de valoració desfavorable, orientarà a l'alumne a efectes d'assolir els objectius de cara a altres convocatòries - Per sumar el percentatges i obtenir la qualificació final, han d'estar aprovades totes les categories d'avaluació. |
Bàsica |
García Sanz MariPaz; Martínez Clares Pilar, Guía práctica para la realización de trabajos de fin de grado y trabajos de fin de máster (2012), L'última disponible, Editum
Icart IsernMT, Fuentelsaz Gallego C, Pulpón Segura AM, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, L'última disponible, Publicacions i Edicions de la Universitat de Barce
Piqué Angordans J, Camaño Puig R, Piqué Noguera C., Escribir y publicar en enfermería (2011), L'última disponible, Tirant Humanidades
Kate Gerrish, Anne Lacey, The Research Process in Nursing 6ª ed.?(2010), L'última disponible, Wiley-Blackwell
Kate Gerrish, Anne Lacey , Investigación en enfermería (2008) , L'última disponible, Wiley-Blackwell
, , ,
|
Investigación en enfermería (2008)
es el mismo que el anterior, pero en castellano. La versión en inglés
es más completa |
Complementària |
Polit D; Hungler B, Investigación Científica en Ciencias de la Salud, L'última disponible, Mcgraw-Hill
Earl R. Babbie, The practice of social research (2012) , L'última disponible , Wadswort
Roger Watson, Hugh McKenna, Seamus Cowman, John Keady, Nursing Research: Designs and Methods E-Book (2008), L'última disponible , Elsevier Health Sciences
Robert Newell, Philip Burnard, Research for Evidence-Based Practice in Healthcare (2010), L'última disponible, John Wiley & Sons
Borda Pérez Mariela , Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud (2009 , L'última disponible, Uninorte
Ruiz Olabuénaga José Ignacio , Metodología de la investigación cualitativa 2012, L'última disponible, Deusto
Loraine Blaxter, Christina Hughes, Malcolm Tight, Cómo Se Investiga? (2008) , L'última disponible, Graó
LlopisllopRamon , Grupos de discusión (2004) , L'última disponible, ESIC EDITORIAL
Txetxu Ausín, Ética de la investigación (2008), L'última disponible, Ministero de Educación y Ciencia, Consejo Superior
García Sanz Mari Paz Martínez Clares Pilar, Guía práctica para la realización de trabajos de fin de grado y trabajos de fin de máster (2012), L'última disponible, Editum
Janet Houser , Nursing Research:Reading, Using, and Creating Evidence. (2011), L'última disponible, Jones & Barltett Learning,LLC
Robert E. Stake, Qualitative Research: Studying How Things Work (2010), L'última disponible, The Guilford Press
Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet , Quantitative Methods for Health Research (2008), L'última disponible, Wiley
Robert Murray Thomas , Blending qualitative & quantitative research methods in theses and dissertations? (2003), L'última disponible, Corwin Press, Inc.
|
Ética de la investigación (2008) de TxetxuAusín és un monogràfic de la revista Arbor del CSIC, tenimaccés en línea: Ausín,
Txetxu ; López de la Vieja, M. Teresa (2008). “Ética de la
investigación” [en línea]. Arbor : ciencia, pensamiento y cultura , vol. 184, no. 730 http://arbor.revistas.csic.es/index.php/arbor/issue/view/14/showToc |
|
Altres comentaris |
És recomanable tenir aprovades totes les assignatures bàsiques d'infermeria |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|