Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Utilitzar els principis de les cures integrals d'infermeria a la realització de treballs i projectes
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
| | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
| | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
| | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
| | CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La normativa del TFG i el procediment d'assignació de l'àrea temàtica ho trobareu disponible a la pàgina web de la facultat i en els següents links. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
10 |
0 |
10 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
12 |
85 |
97 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
130 |
130 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
2 |
1 |
3 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
10 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzaran sessions de treball en les que s'abordaran:
- La realització del treball fi de grau
- Recerca en bases de dades i instruments d'organització de documents i bibliografia.
-Marc teoric i filosofic infermeria
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Mitjançant un mínim de quatre tutories presencials i / o virtuals la professora-tutora:
- Acompanya l'estudiant en el desenvolupament del treball.
- Fa el seguiment i avaluació del pla de treball.
- Realitzarà un mínim de quatre tutories.
- Valora, juntament amb l’estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
El treball consisteix en l’estudi d’un tema vinculat amb els sabers assolits en les matèries específiques d’infermeria. L'elaboració del treball es durà a terme en cinc fases descrites en el pla de treball del moodle de l'assignatura. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
- El procediment d’assignació de l’àrea temàtica es farà a través d’una aplicació informàtica a la que l’alumnat tindrà accés des de la pàgina web de la URV.
- Les àrees temàtiques s’especifiquen en el procediment d'assignació del TFG
- Dins de l'àrea temàtica, la concreció i aprovació del tema a estudi es realitzarà mitjançant l’acord tutor/a-estudiant. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
- La defensa del TFG serà realitzada pels estudiants de forma pública i presencial.
- Els estudiants disposaran entre 15-20 minuts per exposar davant del tribunal el contingut i l’orientació del seu treball. Es podrà utilitzar qualsevol material de suport informàtic.
- En el cas de treballs presentats per un estudiant el temps per l'exposició del treball serà de 10 minuts. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
Les coordinadores: - Plantegen el pla de treball en el Moodle, la programació de totes les activitats: seminaris d’assessorament, tutories, lliurament d’activitats, avaluació, etc. - Se n’ocupen de l’adjudicació dels estudiants en les diferents línies temàtiques seguint els criteris establerts. - Vetllen pel bon seguiment del procés de l’assignatura - Comuniquen a l’estudiant els membres del tribunal assignats, data i hora de defensa del TFG. Es realitzaran sessions de treball en les que s'abordaran els principis de metodologia amb la qual es realtitza el TFG Les professores- tutores: - Orienta a l’estudiant en la selecció del tema a estudi. - Aprova el tema seleccionat. - Fa el seguiment i avaluació del pla de treball. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Seguiment del pla de treball i tutoria
L'aprovat d'aquesta categoria és requisit per defensar el treball |
50% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Contingut, qualitat, rigor del treball.
Comunicació oral mitjançant la presentació i defensa pública dels resultats de la recerca.
L'avaluació d'aquesta categoria està a càrrec del tribunal |
50% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència als seminaris d'investigació i de fonts documentals tenen un caràcter obligatori. Només queden exempts de l'assistència als estudiants que estan en programes de mobilitat i en el moment de l'activitat estiguin fora L'avaluació del treball es farà d'acord a les competències i resultat d'aprenentatge de l'assignatura. - La tutora valora, juntament amb l'estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal, donant el vistiplau amb la signatura del document de sol•licitud de defensa que ha de presentar l'estudiant. En cas de valoració desfavorable, orientarà a l'alumne a efectes d'assolir els objectius de cara a altres convocatòries - Per sumar el percentatges i obtenir la qualificació final, han d'estar aprovades totes les categories d'avaluació. |
Bàsica |
Lleixà, M; Montesó, P. (eds.), Investigació en infermeria: teoria i pràctica, 2015, Publicacions URV
García Sanz MariPaz; Martínez Clares Pilar, Guía práctica para la realización de trabajos de fin de grado y trabajos de fin de máster (2012), L'última disponible, Editum
Icart IsernMT, Fuentelsaz Gallego C, Pulpón Segura AM, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, L'última disponible, Publicacions i Edicions de la Universitat de Barce
|
Ética de la investigación (2008) de TxetxuAusín és un monogràfic de la revista Arbor del CSIC, tenimaccés en línea: Ausín, Txetxu ; López de la Vieja, M. Teresa (2008). “Ética de la investigación” [en línea]. Arbor : ciencia, pensamiento y cultura, vol. 184, no. 730 http://arbor.revistas.csic.es/index.php/arbor/issue/view/14/showToc |
Complementària |
Roger Watson, Hugh McKenna, Seamus Cowman, John Keady, Nursing Research: Designs and Methods E-Book (2008), L'última disponible, Elsevier Health Sciences
Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud (2009, L'última disponible, Uninorte
Ruiz Olabuénaga José Ignacio, Metodología de la investigación cualitativa 2012, L'última disponible, Deusto
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura te una serie de prerequisits que cal tenir en compte
Revisar normative TFG |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|