Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Identificar i analitzar els processos psicosocials bàsics
Explicar els diferents processos i condicionants evolutius
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
| | A22 |
Conèixer las pròpies reaccions emocionals
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Introducció, conceptes generals. |
1.La psicologia com estudi de la conducta.
2.Models de la conducta humana.
3. Perspectiva holística de la persona.
|
Unitat temàtica II: Processos i condicionants evolutius. |
1.Dimensió psicobiològica: bases biològiques de la conducta.El son i la salut mental.Herència filogenètica. Herència ontogenètica.
2. Condicionants evolutius: maduració i adquisicions bàsiques.
|
Unitat temàtica III: Processos psicosocials bàsics |
1. Dimensió intel·lectual: sensopercepció, aprenentatge i memòria, pensament i intel•ligència, processos de comunicació.
2. Dimensió emocional: motivació, emoció, afrontament i adaptació al canvi, estrés, intel·ligència emocional.
3.Dimensió social: factors socioculturals.
|
Unitat temàtica IV: Perspectiva holística del cicle vital. |
1.Infància.
2.Adolescència.
3.Edat adulta.
4.Vellesa.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
28 |
20 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
24 |
44 |
Seminaris |
|
12 |
18 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
22 |
23 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d'anàlisi i reflexió. |
Resolució de problemes, exercicis |
Taller de laboratori en grup reduït, on es formulen, anàlitzen resolent problemes també s'obrin debats sobre problemes, lectures d'articles o exercicis proposats, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Seminaris |
Taller en grup reduït, participatives, basades en el treball en profunditat d'un tema d'ampliació i relació amb els continguts donats a les sessions magistrals. Es treballarà a partir de casos pràctics relacionats amb el quefer professional, també es treballarà a partir del visionat de pel·lícules i/o documentals. Posteriorment es complementen amb la realització d'un diari reflexiu. |
Descripció |
S'ofereix un horari d'atenció a l' alumnat.
L'horari de tutories disponible es publica a l'espai Moodle de l'assignatura (prèvia confirmació de cita). També es poden fer consultes per correu electrònic i mitjançant els fòrums de dubtes i preguntes de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
S'avaluen diferents tasques entregades relacionades amb el treball i desenvolupament dels laboratoris: 4 entreges: Doctor, planta quarta, chimpances i full preguntes voluntàries amb un 5% cadascuna d'elles |
20% |
Seminaris |
|
S'avalua:
La participació activa i pertinent a les sessions 5%
Entrega de tasca: presentació oral d'un tema cicle vital 15 % i entrega tasca sobre un article relacionat 10% |
30 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Trenta preguntes tipus test sobre el contingut teòric tractat a les magistrals. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Tant en primera com en segona convocatòria s'ha de aprovar cadascuna de les parts per poder fer la mitjana, en cas de suspendre alguna de les parts a la primera convocatòria cal tornar-la a presentar en segona convocatòria, en cas de No assistència a algun dels seminaris cal parlar amb la professora per veure quin ha de ser el treball substitutori que cal presentar en segona convocat`ria que sempre serà relacionat amb un treball reflexiu sobre el contingut del seminari. Per tant en segona convocatòria: Prova objectiva test 50%, article 10%, tema cicle vital 15%, diaris i preguntes 20% |
Bàsica |
Tazón P, Aseguinolaza L, García-Campayo J., Ciencias psicosociales, Barcelona: Masson., última edició disponible
Stassen K, Thomson R., Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia., Buenos Aires: Medica Panamericana., última edició disponible
Myers, D.G., Psicología. , Madrid: Medica Panamericana., última edició disponible
Pérez Fernández, V. , Procesos psicológicos básicos : un análisis funcional, Madrid [etc.] : Pearson Educación, , última edició disponible
|
|
Complementària |
Gil J., Psicología de la Salud., Pirámide., 2004 Madrid.
Latorre JM,., Ciencias psicosociales aplicadas I., Síntesis., 1995 Madrid.
Lluch M. T,, Enfermería psicosocial y de salud mental: marco conceptual y metodológico., Universidad de Barcelona., 2005 Barcelona.
Nieto J, Abad M A, Esteban M, Tejerina M., Psicología para Ciencias de la Salud: estudio del comportamiento humano ante la enfermedad., McGraw-Hill., 2004 Madrid.
Penzo W., Psicologia per a les Ciències de la Salut, Universitat de Barcelona, 1999 Barcelona
Olivares J, Méndez FX, Técnicas de modificación de la conducta, Biblioteca nueva, 2005 Madrid
Goleman D, Inteligencia social, Kairós, 2006 Barcelona
Lange S, El libro de las emociones, EDAF, 2004 Madrid.
López F, Desarrollo afectivo y social, Pirámide, 2003 Madrid
Aguado L, Emoción, afecto y motivación, Alianza, 2005 Madrid
Fierro A, Manual de Psicología de la personalidad, Paidos, 1996 Barcelona
Corral A, Psicología evolutiva. Tomo I, UNED, 1997 Madrid
Fornés Vives J., Gómez Salgado J. , Recursos y programas para la salud mental enfermería psicosocial II, Enfo ediciones, 2008 Madrid
|
http://wwwpsiquitria.com, http://wwwcop.es, http://wwwpsicologia-online.com, http://wwwrems.com, http://wwwpsicocentro.com , http://psicovirtual.com |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|