Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A20 |
Identificar les necessitats d’informació relacionades amb les cures de salut tant personals com les dels usuaris
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
Tema |
Subtema |
UNITAT TEMÀTICA I:
La Societat de la Informació i el Coneixement i la seva relació amb les Tecnologies de la Informació i Comunicació
(TIC) |
- Dades, informació i coneixement
- Societat de la Informació i Societat del
Coneixement
- Concepte de TIC i la seva influència en el
desenvolupament de la societat actual
- La competència informacional
|
UNITAT TEMÀTICA II:
Ètica de la informació
|
- Dret d’accés universal a la informació
- Respecte a les persones i les cultures
- Privacitat i confidencialitat
- Propietat intel•lectual y copyrigth
- Comportament a la xarxa
- Preservació i emmagatzematge de la informació
|
UNITAT TEMÀTICA III:
La informació
|
- Característiques de la informació disponible en l'actualitat
- Principals problemes en la cerca i selecció de la informació
- Concepte de "font d'informació"
- Diferents fonts d'informació
|
UNITAT TEMÀTICA IV:
La cerca bibliogràfica
|
- Fases de la cerca i selecció de la informació
- Els catàlegs en línia de les biblioteques
- Les bases de dades professionals
- Sistemes de gestió de referències bibliogràfiques
- Cerca i avaluació de la informació a Internet
|
UNITAT TEMÀTICA V:
Ús de les Tecnologis de la Informació i Comunicació en l'àmbit de la salut
|
- Xarxes socials professionals
- Els blogs com a intruments de comunicació en la web
- Comunicació audiovisual |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Fòrums de discussió |
|
2 |
2 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
6 |
8 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
2 |
10 |
12 |
Treballs |
|
4 |
40 |
44 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
6 |
12 |
Seminaris |
|
8 |
10 |
18 |
Estudis previs |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
2 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
24 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura; presa de contacte; expectatives dels estudiants; informació en relació a l'evolució de l'assignatura: cronograma d'activitats i sistema d'avaluació. |
Fòrums de discussió |
Activitats en el Moodle de l'assignatura on es debat sobre la resolució de problemes, els exercicis i els treballs que s'han de resoldre durant el desenvolupament de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne de forma autònoma, amb el seguiment de la professora, mitjançant tutoria presencial o virtual i que l'estudiant haurà de lliurar en una data concreta i en format electrònic, a l'espai Mooddle de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació necessaris per fer els treballs, participar en els fòrum o resoldre exercicis. |
Descripció |
Temps que la professora té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Podrà ser de forma presencial o mitjançant el correu electrònic. Per a la modalitat presencial, l' estudiant haurà de demanar cita prèviament, dins de l'horari establert al començament de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
- Que el contingut i la presentació s'ajustin al que es demana.
- Lliurament en el termini fixat
- S'han de presentar tots els treballs
|
60%
|
Pràctiques a través de TIC |
|
- Contingut, qualitat d'imatge i durada en relació al que es demana a l'enunciat
- Lliurament en el termini fixat.
- Presentació obligatòria |
10% |
Proves mixtes |
|
- Examen en línia amb diversos exercicis escrits.
- Presentació obligatòria
|
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Important: - Cal presentar tots els treballs, les pràctiques a través de les TIC i la prova mixta. - La no presentació en el terme fixat de qualsevol d'aquestes activitats serà motiu d'exclusió de l'avaluació continuada i l'estudiant anirà directament a l'examen de recuperació. - Per superar l'assignatura, la suma de les qualificacions de totes les activitats ha de ser 5. - Si aquesta nota ès inferior, l'estudiant haurà de fer l'examen de recuperació per superar l'assignatura. Examen de recuperació - Es fará en línia, amb connexió a Internet - Tindrá una durada de 4h, amb un descans a la mtija part. - Es composarà d'exercicis semblants als realitzats durant l'avaluació continuada però de resolució més curta ${1}i${1}i
${1}i${1}i |
Bàsica |
Parry Aftab , Internet con los menores riesgos, Darrera edició disponible, Bilbao : Edex, cop.
José Antonio Cordón García, Jesús López Lucas, José Raúl Vaquero Pulido , Manual de búsqueda documental y práctica bibliográfica , Darrera edició disponible , Madrid : Pirámide
C. Monereo (coord.) ; A. Badia ... [et al.] , Internet y competencias básicas : aprender a colaborar, a comunicarse, a participar, a aprender , Darrera edició disponible , Barcelona : Graó
Abella Espar, María Teresa , Conocimiento y localización de las fuentes de información según el ámbito de la consulta , Darrera edició disponible , Editorial UOC, S.L.
Cristina Bojo Canales, et al , Internet Visible e Invisible: búsqueda y selección de recursos de información en ciencias de la salud. , Darrera edició disponible , Madrid: Instituto de Salud Carlos III, 2004
Buxarrais Estrada, M. Rosa ; Tey Teijón, Amèlia , Ética de la información , Darrera edició disponible , Editorial UOC, S.L. 2004
Aragón Reyes, Manuel, Incidencia de internet en los derechos fundamentales , Darrera edició disponible , Banco Santander Central Hispano, S.A. Asesoría
Ortega Díaz, Juan Francisco , Los enlaces en Internet : propiedad intelectual e industrial y responsabilidad de los prestadores , Darrera edició disponible , Editorial Aranzadi, S.A.
Weckert, John ; Adeney, Douglas, : Ética informática y de las ciencias de la información, Darrera edició disponible , Editorial Fragua
|
Web de la Biblioteca Virtual en Salud de España: http://bvs.isciii.es/E/index.php Avís: Hi haurà una bibliografia complementària recomanada a cadascuna de les activitats programades |
Complementària |
Martínez, María Dolores , Cómo redactar referencias y citas bibliográficas en un trabajo de investigación : aplicación práctica del Harvard Style , 1ª edició, Madrid : Anabad, 2007
Sahagún, Felipe , De Gutenberg a Internet : la sociedad internacional de la información , 1ª edició, Fragua, 2004
Blázquez, Niceto , El desafío ético de la información , 1ª edició, Edibesa, 2000
Sanchis Martínez, María Trinidad , Derechos de autor, digitalización e Internet , 1ª edició, Editorial Universitas, S.A., 2004
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|