Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A20 |
Identificar les necessitats d’informació relacionades amb les cures de salut tant personals com les dels usuaris
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
Tema |
Subtema |
UNITAT TEMÀTICA I:
Informació i coneixement i la seva relació amb les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
|
- Dades, informació i coneixement
- Característiques de la informació disponible en l'actualitat
- Concepte de "font d'informació"
- Diferents fonts d'informació
- Concepte de TIC
- Competència Informacional
|
UNITAT TEMÀTICA II:
Ètica de la informació
|
- Dret d’accés universal a la informació
- Respecte a les persones i les cultures
- Privacitat i confidencialitat
- Propietat intel•lectual y copyrigth
- Comportament a la xarxa
- Preservació i emmagatzematge de la informació
|
UNITAT TEMÀTICA III:
La cerca bibliogràfica
|
- Fases de la cerca i selecció de la informació
- Els catàlegs en línia de les biblioteques
- Les bases de dades professionals
- Sistemes de gestió de referències bibliogràfiques
|
UNITAT TEMÀTICA IV:
La informació a Internet |
- Característiques de la informació
- Fonts d'informació
- Avaluació de la informació
- Seguretat i privacitat en Internet
|
UNITAT TEMÀTICA V:
Ús professional de les Tecnologies de la Informació i Comunicació
|
- Blocs
- Xarxes socials professionals
- Comunicació audiovisual
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
3 |
9 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
2 |
8 |
Treballs |
|
2 |
30 |
32 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
6 |
12 |
Estudis previs |
|
4 |
5 |
9 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura; presa de contacte; expectatives dels estudiants; informació en relació a l'evolució de l'assignatura: cronograma d'activitats i sistema d'avaluació. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne de forma autònoma, amb el seguiment de la professora, mitjançant tutoria presencial o virtual i que l'estudiant haurà de lliurar en una data concreta i en format electrònic, a l'espai Mooddle de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació necessaris per fer els treballs, participar en els fòrum o resoldre exercicis. |
Sessió Magistral |
Exposició en clase dels conceptes bàsics de la competència informacional |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Temps que la professora té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Podrà ser de forma presencial o mitjançant el correu electrònic. Per a la modalitat presencial, l' estudiant haurà de demanar cita prèviament, dins de l'horari establert al començament de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Exercicis que es fan durant tot el temps de desenvolupament de l'assignatura en relació a les classes magistrals .
Presentació obligatòria |
10%
|
Treballs |
|
- Dissenyar i portar a terme la cerca estructurada sobre un tema.
- Presentació obligatòria
|
20%
|
Pràctiques a través de TIC |
|
- Editar un vídeo personal
- Crear un perfil en una xarxa professional
- Crear compte email
- Obrir un espai d'emmagatzemament d'informació a Internet
- Presentació obligatòria.
|
10% |
Proves mixtes |
|
Tres exàmens parcials en línia amb exercicis semblants als efectuats durant el desenvolupament de l'assignatura.
|
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'avaluació continuada de l'assignatura compren la presentació de tots els treballs i els tres exàmens parcials - La no presentació en el terme fixat de qualsevol d'aquestes activitats o no presentació als exàmens serà motiu d'exclusió de l'avaluació continuada i l'estudiant haurà de presentar-se directament a l'examen final de l'assignatura. - Per superar l'assignatura, la suma de les qualificacions dels exercicis, treballs, pràctiques a través de les TIC i exàmens ha de ser 5. - Si aquesta nota és inferior, l'estudiant haurà de fer l'examen final de l'assignatura EXÀMENS PARCIALS
- Es farà en línia, amb connexió a Internet - Tindrà una durada de 2h. - Es composarà d'exercicis semblants als realitzats durant el curs EXAMEN FINAL DE L'ASSIGNATURA
- Es farà en línia, amb connexió a Internet - Tindrà una durada de 4h, amb un descans a la mitja part. - Es composarà d'exercicis semblants als realitzats durant l'avaluació continuada Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'aquesta assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector.
|
Bàsica |
Buxarrais Estrada, M. Rosa ; Tey Teijón, Amèlia , Ética de la información , Darrera edició disponible , Editorial UOC, S.L.
Weckert, John ; Adeney, Douglas, : Ética informática y de las ciencias de la información, Darrera edició disponible , Editorial Fragua
Cordón García, JA et al, Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0, Darrera edició disponible, Editorial Pirámide
Cabello López, JB , Lectura crítica de la evidencia clínica , Darrera edició disponible, Barcelona, etc: Elsevier
Díaz Portillo, J , Guía práctica de lectura crítica de artículos científicos originales en ciencias de la salud , http://publicacionesoficiales.boe.es, Madrid: Instituto Nacional de Gestión Sanitaria
|
Web de la Biblioteca Virtual en Salud de España: http://bvs.isciii.es/E/index.php Avís: Hi haurà una bibliografia complementària recomanada a cadascuna de les activitats programades |
Complementària |
Sahagún, Felipe , De Gutenberg a Internet : la sociedad internacional de la información , Darrera edició disponible , Fragua
Blázquez, Niceto , El desafío ético de la información , Darrera edició disponible , Edibesa
Sanchis Martínez, María Trinidad , Derechos de autor, digitalización e Internet , Darrera edició disponible , Editorial Universitas, S.A.
Medina Aguerrebere, P., Fuentes de información médica, Darrera edició disponible , Editorial UOC
Katz JE., Rice RE., Consecuencias sociales del uso de Internet, Darrera edició disponible , Editorial UOC
Ferran N., Pérez-Montoro, M, Búsqueda y recuperación de la información, Darrera edició disponible , Editorial UOC
, , ,
José Antonio Cordón García, Jesús López Lucas, José Raúl Vaquero Pulido , Manual de búsqueda documental y práctica bibliográfica , Darrera edició disponible , Madrid : Pirámide
Abella Espar, MT, Conocimiento y localización de las fuentes de información según el ámbito de la consulta, Darrera edició disponible, Editorial UOC
Aragón Reyes, Manuel , Incidencia de internet en los derechos fundamentales , Darrera edició disponible , Banco Santander Central Hispano, S.A. Asesoría
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|