Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A3 |
Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort, promovent la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut - malaltia. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A8 |
Conèixer els processos fisiopatològics, els problemes de salut mental i les necessitats nutricionals d'aquests processos; reconèixer i interpretar factors de risc i signes normals o canviants de salut-mala salut, sofriment i incapacitat de la persona en les diferents etapes del cicle vital. |
| A9 |
Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria. |
| A10 |
Qüestionar, avaluar, interpretar i sintetitzar críticament la informació i les fonts de dades per a facilitar l'elecció del pacient. |
| A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A13 |
Habilitat per a realitzar procediments i tècniques coneixent l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria, tenint en compte la seguretat de la persona i del professional. |
| A14 |
Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús, indicació i els mecanismes d'acció, avaluant els beneficis, els riscos i efectes derivats de la seva administració o consum. Demostrant habilitat per a administrar amb seguretat fàrmacs i altres teràpies. Així com identificar els nutrients que es troben en els aliments; seleccionant les recomanacions dietètiques adequades i identificant els problemes nutricionals i seleccionant/aplicant les cures d'infermeria. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
| A21 |
Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l'equip interdisciplinari. |
| A23 |
Establir relacions terapèutiques amb les persones i les seves famílies. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Identifica, reconeix i analitza els valors ètics i legals en el context de la infermeria comunitària
Reconeix la sensibilitat cap a un mateix i els demés com a principi ètic fonamental de cures en la relació amb les persones
| | A2 |
S’involucra en el cuidar segons la situació particular de la persona i els principis de cura humana
| | A3 |
Explora intervencions que promouen el coneixement del pacient sobre la salut, benestar i confort del pacient i família
| | A4 |
Desenvolupa el sentit de responsabilitat, i d’involucrar-se en el mode de fer les coses
Desenvolupa el sentit de solidaritat i l’actitud cooperativa
Identifica les funcions que implica el rol professional a la infermeria comunitària
| | A8 |
Reconeix i interpreta en les persones senyals normals o canviants de salut relacionant-los amb el procés de malaltia que està vivint la persona
Aplica valoracions sistemàtiques d’hàbits i estils de vida i problemes de salut
| | A9 |
Explora com afecta la malaltia i l’entorn del domicili a la qualitat de vida de la persona i família
| | A10 |
Desenvolupa la capacitat de seleccionar la informació adequada a les necessitats de les persones i família
| | A11 |
Manté una actitud crítica i reflexiva davant la seva pràctica: es qüestiona el mode en que es fan les coses
Contrasta l’evidència de les fonts de informació i la seva utilització a la pràctica clínica
| | A13 |
En el seu procedir utilitza criteris que germanitzen la màxima seguretat per les persones que el reben, per a ells mateixos i a nivell medi ambiental
| | A14 |
Coneix els fàrmacs d’ús habitual en l’àmbit de la pràctica comunitària
Treballa els components de les cures que porten a administrar fàrmacs de manera segura
Relaciona la teràpia nutricional amb la situació clínica del pacient i es planteja el mode d’adequar-la a la persona
| | A19 |
Coneix les guies de pràctica clínica del context i es planteja el mode en que s’utilitzen com recurs de seguretat i recolzament de bones pràctiques
| | A21 |
Desenvolupa la capacitat de parlar de manera tolerant
| | A23 |
Desenvolupa habilitats d'escolta i empatia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Compren i qüestiona els models teòrics i indaga en nous coneixements
| | B6 |
Desenvolupa la capacitat de transmetre idees amb convicció i seguretat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Descripció i analisi de l’Atenció Primària.
Identificació de les funcions i rols d’infermeria com a membre de l’equip de salut.
Sistemes de registre propis de l’Atenció Primària.
Cures d’Infermeria al llarg del cicle vita a les persones i le families tant al centre com al domicili.
Programa d’Atenció Domiciliària (ATDOM). Metodologia del treball d'infermeria
|
Desenvolupament personal,relacional, etc, social i cultural.
Desenvolupament d'un coneixement científic i del pensamen crític
Desenvolupament d'un cuidar integral a l'esser humà.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
5 |
0.5 |
5.5 |
Pràctiques clíniques |
|
180 |
27 |
207 |
Treballs |
|
2 |
0.6 |
2.6 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
3 |
9 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'aula.
Presentació dels objectius, planificació i cronograma de pràctiques |
Seminaris |
1. Introducció de l'alumne en el concepte de l'Atenció Primaria, rols d'infermeria, cartera de serveis i metologies de treball.
2.Posada en comú de les experiències viscudes en les pràctiques i els treballs realitzats |
Pràctiques clíniques |
Es duran a terme durant 6 setmanes, de dilluns a divendres en una consulta d'infermeria d'un Centre d'Atenció Primaria. L'horari serà el mateix de l'nfermera/r assignada/t.
Als alumnes faran un treball de la freqüentació de la Consulta d'infermeria i un pla de cures d'un pacient del programa ATDOM. |
Treballs |
Els alumnes realitzaran un treball de freqüentació de la consulta d'infermeria i un pla de cures a un pacient del Programa ATDOM. |
Atenció personalitzada |
Seguiment de l'evolució de l'alumne/a al centre de pràctiques mitjançant reunions amb els professionals dels centres de pràctiques per part de les professores.
Es farà un seguiment personalitzat de les pràctiques realitzades per l'alumne/a als diferents centres de pràctiques. |
Descripció |
Durant les pràctiques clíniques als Centre d'Atenció primària els alumnes tenen assignada una professora que els guiarà en el seu aprenentatge al llarg de les pràctiques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Al llarg d'el període de pràctiques clíniques s'avualuarà la consecució de les competencies objectius d'aprenentatge mitjançant la observació directa i aplicació d'un instrumet d'avaluació per a mesurar els coneixements, habilitats i actituds. |
60% |
Treballs |
|
S'avaluarà els treballs realitzats: la recollida de dades, la sintesi i analisi de les dades i la planificació de les cures. |
20% |
Atenció personalitzada |
|
En les visites realitzades al CAP s'avaluarà la seva evolució i coneixements de l'entorn i funcionament de la consulta d'infermeria. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no aproven les pràctiques tindran un periode de recuperació planificat per les professores. |
Bàsica |
, http://www.gencat.cat/salut/depsalut/html/ca/dir2097/index.html, ,
Sanchez Moreno A., Enfermeria comunitaria. Actuacion en enfermeria comunitaria. Los sistemas i programas de salud., , McGraw-Hill. Interamericana de España
Departament de salut , Pla de salut de Catalunya 2011-2015, , Generalitat de Catalunya
, , ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|