Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A8 |
Conèixer els processos fisiopatològics, els problemes de salut mental i les necessitats nutricionals d'aquests processos; reconèixer i interpretar factors de risc i signes normals o canviants de salut-mala salut, sofriment i incapacitat de la persona en les diferents etapes del cicle vital. |
| A9 |
Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria. |
| A10 |
Qüestionar, avaluar, interpretar i sintetitzar críticament la informació i les fonts de dades per a facilitar l'elecció del pacient. |
| A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A12 |
Habilitats per a mantenir la dignitat, privadesa, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. |
| A13 |
Habilitat per a realitzar procediments i tècniques coneixent l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria, tenint en compte la seguretat de la persona i del professional. |
| A14 |
Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús, indicació i els mecanismes d'acció, avaluant els beneficis, els riscos i efectes derivats de la seva administració o consum. Demostrant habilitat per a administrar amb seguretat fàrmacs i altres teràpies. Així com identificar els nutrients que es troben en els aliments; seleccionant les recomanacions dietètiques adequades i identificant els problemes nutricionals i seleccionant/aplicant les cures d'infermeria. |
| A15 |
Habilitat per a identificar situacions de risc, dolor, sofriment, malaltia, incapacitat o mort per a respondre a les necessitats de salut de les persones durant el cicle vital i proporcionar cures que alleugin la situació dels malalts avançats i terminals |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
| A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
| A21 |
Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l'equip interdisciplinari. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
| A23 |
Establir relacions terapèutiques amb les persones i les seves famílies. |
| A26 |
Dirigir i coordinar un equip i delegar cures |
| A28 |
Educar, facilitar, supervisar i donar suport als estudiants de cures de salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reflexiona sobre els principis i valors étics en el tenir cura de la persona i familia
| | A2 |
És capaç d'analitzar, avaluar i aplicar els principis de la cura en situacions particulars de la pràctica
| | A4 |
Assumeix la responsabilitat de les funcions que li corresponen, de les seves decisions i de les seves accions
Compleix amb els principis de responsabilitat de puntualitat, aspecte net i correctament uniformat, avisa i justifica els imprevistos (retards, faltes...)
| | A7 |
Identifica situacions que impliquen transició i canvi de salut en les persones
| | A8 |
Desenvolupa habilitats de valoració per reconèixer i interpretar en el pacient el procés de malaltia que està vivint.
Reconeix factors de risc, complicacions de la malaltia i les seves implicacions per al pacient
| | A9 |
És capaç de respondre a les necessitats del pacient i família atenent al seu significat contextualitzant la cura en l'entorn
| | A10 |
És capaç de parlar i informar al pacient i familia de manera adequada a la seva comprenssió i situació
| | A11 |
Utilitzar el procés de judici clínic en el cuidatge del pacient i familia en situacions de cures.
Manté una actitud crítica i reflexiva davant la seva pràctica: es qüestiona el mode en que es fan les coses
| | A12 |
Desenvolupa habilitats d'implicació i protecció envers el pacient i família.
| | A13 |
Realitza procediments i cuidatges bàsics de forma adequada garantint el màxim comfort i seguretat per a les persones
| | A14 |
Reconeix les necessitats nutricionals del pacient, les relaciona amb la situació clínica i avalua l’eficàcia de la teràpia nutricional
Coneix i administra els fàrmacs d’ús habitual en els diferents àmbits
| | A15 |
Reconeix signes, símptomes, factors de risc i situacions que impliquin sofriment, malaltia, incapacitat o mort i actua en el suport a la vida i la mort des de la sensibilitat i la compassió
| | A19 |
Coneix i s'assegura que la seva pràctica estigui basada en guies de pràctica clínica actualitzades i en el que per al pacient sigui important
| | A20 |
Recolza el seu raonament i decisions en el coneixement científic
| | A21 |
És capaç de comunicar a la infermera o en sessió clínica, el que ha vist i observat en el pacient
| | A22 |
Analitzar els pensaments i les emocions associats a situacions que es plantegen en la seva pràctica.
| | A23 |
Transmet confiança i proximitat, escolta de manera activa i crea un ambient que propicia l’expressió de sentiments de forma terapèutica
| | A26 |
Identifica situacions de coordinació i lideratge
| | A28 |
Identifica i valora les activitats tutorials
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius proposats pel professor/a a les seves necessitats d'aprenentatge
| | B3 |
Identifica necessitats de millora i proposa alternatives
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Eix 1. Desenvolupament personal, relacional, ètic, social i cultural
|
Relació intra i interpesonal, valors i creences, autoconeixement, asertivitat, estils comunicatius i comunicació intercultural. |
Eix 2. Desenvolupament d'un coneixement científic i del
pensament crític
|
Actitud crítica i reflexiva ( judici clínic) davant la pràctica. Contrastar la evidència de les fonts d'informació i coneixement i utilització de les matèixes en la pràctica
( marcs teòrics, diagnòstics infermers: NANDA, NIC i NOC) . Coneixement de l'eina informàtica d'us en el contex de la pràctica.. |
Eix 3. Desenvolupament d'un cuidar
integrat al èsser humà |
Relació terapèutica efectiva, tècniques de benestar físic, psicològic, social, cultural i espiritual. Tècniques de negociació ¡ procés comunicatiu amb el sistema familiar en relació al cuidatge de la persona gran.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
170 |
7 |
177 |
Seminaris |
|
4 |
5 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
8 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. En aquesta activitat és obligatòria l'assistència. |
Pràctiques clíniques |
Integració personal de la pràctica professional en el mon sociosanitari i sanitari. És obligatòria l'assistència en tot el periode de pràctiques clíniques |
Seminaris |
Activitat encaminada a l' intercanvi d'informació, coneixements i experiències adquirides en les activitats de les pràctiques clíniques. És obligatòria l'assistència. |
Atenció personalitzada |
En el procés d’aprenentatge de l’assignatura, l’estudiant té assignat un/a tutor/a infermera/o professor/a de la universitat, i un/a tutor/a infermer/a del centre de pràctiques que realitzen la tutorització de l'estudiant
La tutoria és individualitzada i de grup per a fomentar la reflexió i l’aprenentatge davant les diferents situacions de cuidatges que es presenten en el desenvolupament de las practiques clíniques.
|
Descripció |
En el procés d'aprenentatge de l'assignatura, l'estudiant té assignat un/a tutor/a que realitza tutories individualitzades durant l'horari de pràctiques, guiant a l'estudiant en el seu aprenentatge tant en l'aplicació de procediments, en la observació, en la vigilància, en la reflexió en acció com en les actituds que es precisen en la relació d'ajuda, la interrelació i la integració en l'equip profesional multidisciplinar.
Es realitzaran les tutories a demanda de l'alumnat prèvia petició de tutoria via correu electrònic Moodle en el temps establer per les mateixes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Pràctiques clíniques: avaluació continuada de l'execució de les pràctiques clíniques en l'institució social o sociosanitaria assignada.
L'avaluació consta: avaluació del/a tutor/a infermer/a de pràctiques de la institució en les què es realitzen. Avaluació del/a tutor/a de la universitat. |
Pes en la nota: 90% |
Seminaris |
|
Seminaris destinats a debatir i argumentar la integració personal i socialització de l'alumnat en la pràctica professional en el món sanitari durant el periode de durada d'aquesta assignatura. Assistència obligatoria |
Pes en la nota:10% |
Altres |
|
Es tindrà molt en compte l'actitut i responsabilitat mostrada per l'alumnat en les pràctiques clíniques envers al compliment del periode de pràctiques i els horaris tal i conforme està estipulat en la descripció de l'assignatura |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a les pràctiques és 100% obligatòria en els períodes establerts per la realització d'aquestes pràctiques. És requisit aprovar cadascuna de les metodologies per aprovar l'assignatura. Segona convocatòria: la recuperació serà per a l'alumnat que no hagin assolit els objectius o tinguin faltes d'assistència a les pràctiques. La recuperació d'aquestes pràctiques es realitzarà en el període establert per la Facultat i sempre abans de la qualificació de l'acta de l'assignatura. |
Bàsica |
Guillem Llera Francisco, Pérez del Molino Martín, Petidier Torregrosa Roberto., Síndromes y cuidados en el paciente geriátrico, , Últina edició disponible, Esselvier Masson
Busquets,E, Infermeria i Bioètica, Últina edició disponible, Institut Borja de Bioètica
Cibanal l et al, Técnicas de comunicación y relación de ayuda en ciéncias de la salud, Últina edició disponible , Esselvier
www.gencat.cat/salut, Generalitat de <catalunya. Departament de Salut, ,
García López, M.V., Enfermeria del Anciano, Últina edició disponible , Madrid: DAE
Johnson, Marion. et al, Diagnosticos enfermeros, resultados e intervenciones: NANDA; NOC y NIC, Últina edició disponible, Harcourt
|
|
Complementària |
Rodriguez Garcia Rosalía, Lazcano botello Guillermo, Prácticas de geriatría , Últina edició disponible , Ed. MCGrawHill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|