Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A25 |
Comprendre la funció, activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'atenció per a la salut. |
| A26 |
Dirigir i coordinar un equip i delegar cures |
| A27 |
Planificar i gestionar el temps de forma efectiva mentre s'arriben a els estàndards de qualitat. |
| A29 |
Conèixer el Sistema Sanitari Espanyol, identificar les característiques de la funció directiva dels Serveis d'Infermeria i la gestió de cura. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Coneix les principals teories i tendències en gestió, la seva evolució històrica i les relaciona amb el rol professional
Comprèn l’estructura del procés administratiu i la seva aplicació en el treball, agafant consciència de la metodologia del procés
| | A25 |
Adquireix una visió global de la gestió de persones en un entorn canviant
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip
| | A26 |
Coneix i sap quan aplicar els components que afavoreixen el funcionament d’un equip, el desenvolupament del treball
| | A27 |
Reconeix els processos que promouen la qualitat en el treball i pren consciència de la seva responsabilitat en ells
| | A29 |
Identifica els elements que configuren l’organització i repercuteixen en el finançament sanitari
Identifica els elements de política sanitària, de filosofia i cultura institucional que configuren el model de gestió a nivell hospitalari i extrahospitalari, diferenciant els productes sanitaris
Diferencia els recursos materials, financers i tècnics i la seva utilitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
I-Infermeria,gestión i entorn |
-Conceptes introductoris |
II-Evolució del treball i de les organitzacions |
-Revolució industrial
-Principals tendències i teories administratives
-Procés administratiu
|
III-Context social,econòmic,polític i sanitari |
-Factors de canvi i la seva repercusió
-Sistemes de salut i la seva financiació
-Política sanitària a Catalunya
-Provisió econòmica |
IV-Planificació i organització del treball i els recursos |
-Organització
-Treball en equip
-Recursos materials, financers i tècnics
|
V-Gestió de persones |
-Mètodes de selecció i provisió
-Lideratge
-Delegació
-Presa de decicions iresolució de problemes
-Necessitats de les infermeres
|
VI-Processos de canvi i millora |
-Gestió del canvi
-Garantia de qualitat
-Marketing
-Recerca
-Eficiència en el treball |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Seminaris |
|
20 |
20 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'assignatura,metodologia, objectius i avaluació |
Sessió Magistral |
Classe expositiva o magistral acompanyada de material didàctic, exemples, situacions o problemes, demanant al grup opinions, experiències viscudes etc i contestant dubtes i preguntes. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Els alumnes treballaran en grups petits i exposaran els resultats a l'aula.
Es valorarà el material aportat, l'assistència i la participació. |
Descripció |
Els alumnes podran consultar els seus dubtes directament amb la professora demanant cita, segons l'horari de tutoria establert i a través del moodle de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Els continguts de les sessions magistrals s’avaluaran amb una prova objectiva tipus test.
És requisit aprovar aquesta prova per aprovar l’assignatura. |
60% |
Seminaris |
|
Els continguts dels seminaris s’avaluaran amb la presentació dels treballs elaborats en grup.
L’assistència als seminaris és obligatòria
És requisit aprovar aquest treballs per aprovar l’assignatura. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatoria, es realitzarà una prova objectiva tipus test pels alumnes que no hagin superar la primera prova i els alumnes que no hagin superat els seminaris, realitzaran un treball individual amb els continguts dels seminaris correspondents . |
Bàsica |
Balderas, Mª L., Administración de los servicios de enfermeria , 4ª edi, Mc Graw Hill. México
Gallego, D.J. ONGALLO, C. , Conocimeinto y gestión, 2004, Pearson Prentice Hall
Marriner, A, Guia de gestión y dirección de enfermeria, 2001, 6ª Edición, Harcourt SA
Gilles,D.A, Gestión de enfermeria, 1994, Masson Salvat Enfermeria Barcelona
Mompart, Mª P, Durán, M, Administración y gestión, 2001, DAE SL Madrid
Mompart, Mª Paz, Administración de Servicios de Enfermeria, 2003, Masson
|
|
Complementària |
Hellriegel-Jackson-Slocum, Administración un enfoque basado en competencias, 2002, 9ª Edición, Thompson-Learning. México
La Mónica, E.L, Diección yadministración en enfermeria. Un enfoque práctico, 1994, Msby-Doyma. Barcelona
Miller, G, Como decidir mejor y más rápido, 2005, Deusto. Barcelona
Poelmans,S, Tiempo de calidad.Calidad de vida, 2005, Mc Graw Hill Madrid
Robbins,S. Coulter, M, Administración, 1996, 5ª Edición, Prentice Hall Hispanoamericana. México
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|